پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴ ق.ظ

۰

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت و گو با رویداد 24:

🔍 دولت روحانی دولتِ دزدبازار بود / ما ایرانیان یکی از مسرف ترین مردمان دنیا هستیم.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت و گو با « رو یداد 24 » درباره عملکرد رئیسی می گوید: شخص رئیسی هم آدم سالمی است و هم سعی کرده آدمهای سالم را انتخاب کند. بنابراین ابراهیم رئیسی یکی از بهترین روسای جمهوری است که ما در این 44 سال داشتیم .

📡 *دولت رئیسی این روزها با موجی از انتقادات روبرو است که «گرانی» دلیل اصلی است.

✅برای ارزیابی عملکرد دولت رئیسی باید امکانات موجود بررسی شود. دولت این روزها در حالی آماج هجمه‌ها است که رئیسی خزانه را خالی تحویل نگرفته است، بلکه با بدهی بسیار سنگینی تحویل گرفته است. در واقع برخلاف دولت روحانی که دولتِ دزدبازار بود ، به طوریکه برادران رئیس جمهور و معاون اول و داماد و عروس و فرزندان برخی از وزرا سوءاستفاده‌گر بودند، اما در این دولت هم شخص رئیسی آدم سالمی است و هم سعی کرده آدم‌های سالم را انتخاب کند. بنابراین ابراهیم رئیسی یکی از بهترین روسای جمهوری است که ما در این 44 سال داشتیم.

📡 * گرانی بیداد می کند!؟

✅ هیچ کس نمی‌تواند دولت رئیسی را مسبب بالا رفتن قیمت‌ها تا این حد بداند. البته در ایران عملاً گرانی نتیجه کاهش ارزش پول ملی است. یعنی دلار گران نمی‌شود و این پول ما است که نسبت به ارزهای خارجی ارزشش کمتر شده است. در کاهش ارزش پول و در نتیجه افزایش قیمت‌ها عوامل زیادی موثر است که مثلاً می‌توان به فتنه سال گذشته اشاره کرد. قبل از فتنه تورم بسیار کم بود و بعد از فتنه به شدت افزایش پیدا کرد. وقتی 17 هزار میلیارد خسارت می‌زنند و تصور کاذب بی‌ثباتی نظام مطرح می‌شود، طبیعی است که گرانی می‌آید. اصلاح طلبان باید به دلیل حمایت از فتنه پاسخ بدهند. گلایه‌ام از قوه قضائیه این است که چرا آنهایی را که می‌گفتند، مهسا امینی کشته شد، پای میز محاکمه نمی‌کشد؟ این همه آدم در سال سکته می‌کنند و مرحوم امینی هم یکی از آنها.

📡 *با همه این اوصاف چند برابر شدن اقلام مصرفی غیرقابل تحمل است.

✅اینکه روغن و یکسری چیزهای دیگر گران شده است، به جنگ روسیه و اوکراین ربط دارد. چون این دو کشور 30 درصد غلات و دانه های روغنی را به دنیا صادر می کردند. وقتی اوکراین از حیز انتفاع افتاد و توان صدور نداشت، روسیه هم گفت من هم صادر نمی‌کنم و به همین دلیل شاهد گرانی افسارگسیخته گندم و روغن در همه کشورها هستیم. حالا دیدید، گرانی‌ها نتیجه وقایعی است که خارج از اختیار دولت بوده؟

📡 *اما تشدید شدن مشکلات معیشتی به جایی رسیده است که حتی صدای بخشی از جریان اصولگرایی هم درآمده است.

✅ هر کسی می‌تواند به روندها اعتراض کند و حتی از حمایتش ابراز پیشیمانی کند. کمااینکه خیلی‌ها از راًی به حسن روحانی آشکارا گفتند که ای‌کاش این کار را نمی‌کردند. هیچ کس دولت رئیسی را به فساد و ...متهم نمی‌کند و فقط مساًله گرانی‌ها است که عمده آن خارج از اختیار دولت رئیسی است و به جنگ روسیه و اوکراین و کاهش ارزش پول ملی بر می‌گردد که باید گفت، بخش زیادی از کاهش ارزش پول ملی دست مردم است.

📡 *یعنی مردم مقصر گرانی هستند؟

✅ببینید!ً « نیاز به ارز خارجی » ارزش پول را کم و « درآمد ارزی : ارزش پول ملی را زیاد می کند. پس همه کسانی که جنس خارجی را به اجناس داخلی ترجیح می‌دهند نیاز به ارز را زیاد می‌کنند، در مشکلات معیشتی مقصرند. ازجمله کسانی که سیگار خارجی می‌کشند، لوازم آرایش خارجی می‌خرند، تفریحات‌شان را در کشورهای خارجی انجام می‌دهند در کاهش پول ملی سهم دارند. مردم ایران در برخی زمینه‌ها یکی از مسرف‌ترین مردمان دنیا هستند . اگر مردم برق، گاز و بنزین را کمتر مصرف کنند، موارد ذخیره شده را به 10 برابر قیمت داخل می‌توانیم صادر کنیم تا ارز وارد کشور شود.

📡 *البته تا زمانی که اف ا ی ت ی اف را نپذیریم، نمی‌توانیم کالایی صادر کنیم.

✅اگر فرض کنیم ما اف ای تی اف را بپذیریم و آنها هم ما را از لیست سیاه در بیاورند ، تا زمانیکه آمریکا ما را تحریم می‌کند و بانک‌های جهانی را تهدید می‌کند که در صورت همکاری با ایران برای‌شان هزینه تراشی خواهند کرد، معلوم است که نمی‌توانند با ایران مبادله تجاری داشته باشند. این را باید بدانیم، اف ای تی اف یعنی جاسوسی آنلاین و فرصتی برای وزارت خزانه داری آمریکا است تا اجازه ندهد، ایران تحریم ها را دور بزند. 

📡* پس شما معتقدید، به هیچ وجه نمی‌شود با آمریکا توافق کنیم.

✅نمی‌شود، چون آمریکایی‌ها نمی‌خواهند. همانطور که در دولت‌های اوباما، ترامپ نخواستند ایران را از فشار خارج کنند، در دولت بایدن و دولت‌های بعدی هم همچنان ایران‌ستیزی را در دستور کار خود خواهند داشت. در واقع آمریکایی‌ها اگر آدم بودند، ما را تحریم نمی‌کردند.

ما باید خودمان تحریم‌ها را خنثی کنیم. اگر در مذاکرات مجبور به عقب‌نشینی از دشمنی با ایران و رفع تحریم شوند فبها. ولی معتقدم آنها دست از دشمنی بر نمی‌دارند.

۰۲/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">