پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه: عاشورا موتور حرکت به سمت مهدویت و امید به آینده است

📆 ۶ مرداد ۱۴۰۲

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک عاشورا را موتور حرکت به سمت مهدویت و امید به آینده دانست و گفت: درس بزرگ امام حسین (ع) برای ملت ها ایستادگی در برابر ظلم است.

«محمد حسن قدیری ابیانه»، سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در پاسخ به این سئوال که آیا فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) در بین سایر ملل شناخته شده است؟ به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: در خیلی از کشورها به خصوص کشورهای اسلامی اعم از شیعه و سنی با مکتب امام حسین (ع) آشنا هستند و این ایثار و فداکاری که انجام شد در حقیقت موتور حرکت به جلو است؛ صاحب نظران غربی دو عامل را حائز پیشرفت اسلام شیعی و مقاومت در مقابل فشارها و ظلم ها می دانند، یکی عاشورا و فرهنگ عاشورا و حفظ این فرهنگ و دیگری مهدویت؛ یعنی عاشورا که موتور حرکت به سمت جلو و مهدویت است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک اظهار کرد: سوالی که مطرح می شود این است که چقدر مردم جهان امام حسین(ع) و نهضت عاشورا را می شناسند؟ و سوال می شود آیا ما برای شناساندن این ماجرای عظیم تلاش کرده یا می کنیم؟ ما در جهان غرب با اسلام هراسی مواجه هستیم و علت اصلی اسلام هراسی این است که سران غربی به این نتیجه رسیدند که اسلام می تواند خلاء فکری، ذهنی و ایمانی مردم غرب را پر کند و لازمه این کار شناخت اسلام است، برای اینکه این شناخت حاصل نشود و اینکه مردم برای شناخت مکتب اسلام اقدام نکنند باید پیشاپیش آنها را به قضاوت منفی درباره اسلام بکشانند. هدف این اسلام هراسی جلوگیری و ممانعت درباره مطالعه و بررسی اسلام است، اینکه کسانی مثل امام حسین (ع)و اهل بیت و یارانش با تعداد محدود تسلیم ظلم نمی شوند و در مقابل ظلم می ایستند و مقاومت می کنند، این درس بزرگی برای ملت هاست و این درس باید به مردم جهان منتقل شود.

 

قدیری ابیانه افزود: در قرآن و احادیث آموزه هایی است که در هیچ بستری مشاهده نمی شود. امام علی (ع) می فرمایند: «کسی که ظلم را بپذیرد، شریک ظالم است». ممکن است کسی در مقابل ظلم مبارزه کند اما مظلوم واقع می شود این فرق دارد با کسانی که ظلم را می پذیرند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به اینکه نهضت امام حسین(ع) مظهر نپذیرفتن و تسلیم نشدن در مقابل ظلم و انحراف از اسلام است، گفت: مقاومت عاشورا امروز هم درس زندگی و مبارزه است و کسانی که در امر تبلیغ و معرفی اسلام فعال هستند به خوبی می توانند از آنچه در کربلا گذشت برای هدایت جوامع بشری استفاده کنند و این فرمایش حضرت زینب (س) که وقتی از او می پرسند در کربلا چه دیدید؟ فرمودند: «جز زیبایی ندیدم» امروزه این زیبایی بهتر و بیشتر درک می شود. کربلا از یک طرف نشانه دنیاطلبی و قساوت قلب و جنایت پیشگی دشمنان اسلام است و از سوی دیگر زیباترین صحنه ایثار و فداکاری و تسلیم ناپذیری حق.

این فعال سیاسی اظهار کرد: برخی می گویند شمر و یارانش امام عصر خود را نشناختند در حالی که آنها شناختند و می دانستند که حق چیست و باطل کیست، اما به خاطر مطامع دنیوی دست به این جنایت فجیع زدند. همان طور که شیطان به وجود خدا اعتقاد راسخ داشت تا حدی که با خدا صحبت کرد اما تصمیم گرفت در مقابل امر خدا بایستد تا اینکه از درگاه او رانده شد. امروز هم کسانی هستند که حقانیت جمهوری اسلامی را می دانند و در مقابل آن می ایستند اما در نهایت پیروزی از آن اسلام و جمهوری اسلامی است.

قدیری ابیانه با اشاره به درس ولایتمداری واقعه کربلا گفت: در همین مدت کوتاه رخدادهای کربلا درس های فراوانی برای بشریت وجود دارد و یکی از این درس ها ولایتمداری است. گاهی به این می اندیشم که چقدر برای ولی خدا سخت است که قبل از او همه عزیزانش به شهادت برسند و خود آخرین نفر باشد؛ این را خانواده معظم شهدا خوب درک می کنند، آنها ترجیح می دادند خود شهید شوند تا فرزندان عزیزشان؛ اما تکلیف ولی این است که خود تا آخرین لحظه زنده بماند و هدایت امت را بر عهده بگیرد و تکلیف امت نیز این است که از ولی فقیه و حفظ پرچم اسلام با جان خود دفاع کند؛ همه اینها برای حفظ اسلام است. عاشورا به ما یاد داد که برای حفظ اسلام اگر امام حسین (ع) و یارانش به شهادت برسند و اهل بیت (ع) به اسارت گرفته شوند ارزش آن را دارد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) حفظ اسلام را در زمان کنونی به حفظ جمهوری اسلامی وابسته می دانستند، گفت: امام حفظ جمهوری اسلامی را از اوجب واجبات می دانستند تا جایی که فرمودند: بین حفظ جمهوری اسلامی و حفظ جان امام مهدی (عج)، حفظ جمهوری اسلامی واجب تر است از جان امام عصر(عج) است.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک بر برگزاری باشکوه مراسم عاشورا تاکید کرد و گفت: ما باید سال به سال مراسم عاشورا را با شکوه تر از سال پیش برگزار کنیم و بدانیم که در یک پیچ تاریخی مهم و موثر قرار داریم و آن تغییر نظم نوین جهانی و چند قطبی شدن جوامع است؛ عاشورا به ما می آموزد که چه راهی را طی کنیم تا قطب بزرگ اسلامی جایگاه خود را در این تغییر حفظ کند.

http://www.shabestan.ir/detail/News/1280785

۰۲/۰۵/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">