پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۰۸ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه:🚀 غافلگیری صهیونیست ها در عملیات طوفان الاقصی نشان می دهد که حماس می تواند به تمام کسانی که درگیر این عملیات بودند اعتماد کند چون یکی از مسائل بحث نفوذ است. و اسرائیل در این زمینه شکست سختی را متحمل شد.

به گزارش نشریه دریاکنار؛ دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، تحلیلگر مسائل سیاسی و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک در گفتگویی اختصاصی به تحلیل عملیات چند روز گذشته رزمندگان فلسطینی پرداخت.

 

قدیری ابیانه در آغاز مطالبی را از نحوه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی بیان کرده و می گوید: اولا برای تشکیل حکومت صهیونیستی و اشغال فلسطین یک شعاری را مطرح کردند آن زمان تحت عنوان "ملت بی سرزمین برای سرزمین بی ملت". این درحالی است که فلسطین ملت داشت و دارد و هفتاد سال است با جنایت سعی می کنند این ملت را از بین ببرند و هنوز موفق نشدند. و موفق نخواهند شد. پس شعار از اساس اشتباه است. 

 

از طرف دیگر چرا اروپایی ها تلاش می‌کردند که دولت صهیونیستی در منطقه تشکیل بشود؟ 

چون یهودی‌ها در اروپا پراکنده بودند و طبق دستورالعمل کتاب شریعت‌شون یعنی تلمود یهودی‌ها غیر یهودی را آدم نمی‌دانند بلکه حیوان ناطق می‌دانند، حالا چه مسیحی چه غیر آن. کلاه گذاشتن سر آنها، کشتن آنها، فریب دادن آنها یک واجب دینی است و مال اندوزی به هر طریقی جز دستورالعمل‌های شریعت‌شان است که در تلمود آمده، حالا ممکنه بعضی از یهودیان مدل این را قبول نداشته باشند کما اینکه ممکنه کمونیست باشند و خدا را قبول نداشته باشند اما این کتاب شریعتشون است.

ایشان در ادامه عنوان می کند: در زمانی که آلمانی ها و حالا بقیه کشورهای اروپایی در وضعیت بسیار سختی به سر می بردند یهودی ها به مال اندوزی می پرداختند و منفور مردم آن دوران شده بودند وگرنه هیتلر که بخاطر مسائل مذهبی با یهودی ها در نیفتاد و مردم آلمان هم که همسو شدند با هیتلر علیه یهودی ها به خاطر دیدگاه مذهبی نبود، به خاطر این روش اینها بود کما اینکه ما از داعش بی زاریم هرچند داعش ادعای اسلامی داره به خاطر جنایاتش، این ها آن زمان سعی کردند که بالاخره این یهودی ها را از قدرت و از تسلط بر اقتصاد بردارند و بعد از شکست آلمان اروپایی ها از فرصت استفاده کردند برای پاکسازی اروپا از این صهیونیست ها مسئله اینکه یهودی ها باید یک کشوری مستقل داشته باشند را مطرح کردند در حقیقت چند تا هدف را دنبال می کردند:

 

1_پاکسازی اروپا از یهودیان

2_حال باید منطقه ای را انتخاب می کردند. آنها فلسطین را در نظر گرفته و انتخاب کردند و شعار سلطه ی از نیل تا فرات را مطرح کردند. من توی نقشه نگاه کردم تقریبا بیست کشور شامل نیل تا فرات می شوند حتی مکه و مدینه هم جزء نیل تا فرات است. 

همچنین سوریه، یک بخشی از ترکیه و عراق نیز هست.

 

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی می افزاید: با این شعار یهودی ها را آنجا مستقر کردند برای تضعیف کشورهای اسلامی و جهان سوم که بلکه بتوانند غربی ها آن را غارت کنند.

 به هر حال صهیونیست ها جنایت بسیار زیادی مرتکب شدند در طول این هفتاد سال. از کشتن زن و بچه مردم و از کودک کشی هم پرهیز ندارند اتفاقأ در همان کتاب تلمود که کتاب شریعت یهودیان است می گوید: بچه ها را بکشید چون اینها اگر بزرگ بشوند به دشمنان یهود تبدیل خواهند شد، و نیز خود خاخام های یهودی هم که مرتب اصرار داشتند که بچه های فلسطینی را بکشید، رحم نکنید چون این‌ها بزرگ شود بر ضد ما عمل می کنند. 

خب طبیعی است وقتی بزرگ شوند بر ضد اشغالگران کشورشان خواهند بود. 

همواره غربی ها از صهیونیست‌ها حمایت کردند، حالا نمونه اش را شما الان می بینید که این بمباران ها و اینکه جلو چشم جهانیان علیه غزه بهم فشرده ی پر جمعیت انجام می شود اینها جنایت جنگی است حالا علاوه بر اینها گفتند آب و برق و غذا و سوخت را هم ما تحریم می کنیم. 

 

قدیری ابیانه با انتقاد از مجامع بین المللی می گوید : دبیر کل سازمان ملل متحد فقط از آب و برق و سوخت و غذا می گوید، چرا علیه بمباران وحشیانه این مناطق مسکونی و کشتن زن و بچه ها موضع نمی گیرد..

یا عفو بین الملل می گوید بستن آب بر روی غزه جنایت جنگی محسوب می شود. بمباران این گونه! ، استفاده از سلاح های غیر مجاز برای کشتار فلسطینی ها جنایت علیه بشریت نیست؟

 در حقیقت اینها این گونه مواضع را می گیرند برای اینکه خودشان را تبرئه کنند یعنی ژست دفاع از حقوق بشر خودشان را به اصطلاح حفظ کنند.

 بعد از جنگهای گذشته که همواره رژیم صهیونیستی دست به جنایات می زد علیه فلسطینی ها لبنانی‌ها و سایرین، فلسطینی ها جواب موشک را با مثلا خمپاره یا چیزهای کمتر می دادند. در واقع سلاح های کمتری داشتند ولی اگر هم موشک می زدند از درون سرزمین خودشان شلیک می کردند وارد سرزمین اشغالی نمی شدند،

 

تا اینکه فکر کنم پارسال بود که سید حسن نصرالله گفت این بار اگر اسراییل تعرضی کند ما وارد سرزمین های اشغالی می شویم. اینکه از لبنان فقط جواب بدهیم بسنده نمی کنیم. که فلسطینی‌ها هم همان‌روش را دنبال کرده و این بار وارد سرزمین های اشغالی و شهرک‌های صهیونیست نشین شده است.

 همین شهرک نشین ها تا می توانستند فلسطینی ها را می کشتند، خانه هاشان را اشغال کردند، باغها را از بین بردند، در خود قدس بارها حمله کرده و مسلمانان را زدند، اینبار فلسطین جواب داد و وارد سرزمین های اشغالی شد و به گفته خود اسرائیلی ها حدود 1300 نفر صهیونیست کشته شده و ظاهرا صدها نفر اسیر شده اند. و خیلی ها هم زخمی شدند و رژیم صهیونیستی کاملا غافلگیر شد.

 

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک تأکید کرد : این غافلگیری نشان می دهد که حماس می تواند به تمام کسانی که درگیر این عملیات بودند اعتماد کند چون یکی از مسائل بحث نفوذ است. اگر هر کدام از اینها نفوذی بودند می توانستند به اسراییل اطلاع دهند. پس همین که رژیم صهیونیستی غافلگیر شد نشان می دهد کسانی که در عملیات شرکت داشتند عامل نفوذی نیستند و این خودش بسیار مهم است.

 البته صهیونیست ها عامل نفوذی خیلی جاها دارند ولی در این عملیات نشان داد که موفق نبودند. 

 

ورود رزمندگان مقاومت در نوع خود جالب بود آنها با سلاح های ابتدایی وارد شدند، یعنی هواپیمای اف 16 و اف 35 نداشتن، تعدادی با پاراگلایدر وارد شدند، دیوارها را منفجر کردند، با موتور سیکلت وارد شدند، پایگاه های نظامی رو گرفتند.

و این هم گفتنی است که اسراییل شهروند عادی ندارد چون مرد و زن سرباز محسوب می شوند و هر زمانی که اسرائیل بخواهد از اینها به عنوان سرباز استفاده می کند کمااینکه الان فراخوانده شدند و حتی کسانی که تابعیت کشور دیگری هم داشتن مثل تابعیت فرانسه، همزمان تابعیت اسراییل رو داشتند حتی اگر در ارتش فرانسه هم بودند الان تعدادیشان آمدند. و به خاطر فراخوانی وارد سرزمین های اشغالی شدند تا به نفع اسرائیل بجنگند.

 به هر حال این ضربه، ضربه اساسی و تاریخی بود. 

این یک نقطه عطف است. دیگر تاریخ رو باید بر اساس قبل از حمله 15 مهر و بعد از آن نوشت، چه تاریخ فلسطین و چه رژیم صهیونیستی را، و چه تاریخ منطقه را.

 

وی همچنین معتقد است : این عملیات چون نشان می دهد که رژیم صهیونیستی نابود شدنی هست باعث برنامه‌ریزی هایی با اعتماد به نفس بالاتر در آینده خواهد شد، این جنایتی هم که رژیم صهیونیستی می کند، زن و بچه و کودک و همه را می کشد که تا الان بیش از 1300 نفر کشته شدند که چند صد نفر زن و بچه هستند. اینهایی که قربانی دادند پدرشان، مادرشان فرزندشان خواهرشان برادرشان در این ماجرا شهید شدند یا معلول شدند یا آسیب دیدند اینها دنبال انتقام از رژیم صهیونیستی خواهند بود. و بر تعداد نیروهای از جان گذشته فلسطینی افزوده خواهد شد و در عملیات‌های بعدی هم با صلابت پیش خواهد رفت و عمل خواهد شد. 

این عملیات طلیعه سقوط رژیم صهیونیستی است.

این کارشناس مسائل بین المللی اظهار می دارد : اگر از بعد دیگری نگاه کنیم و آن این است که شما می بینید آمریکا و رئیس جمهورش بایدن حتی به رژیم صهیونیستی گفته شما با قاطعیت برخورد کنید. مهمات فرستاده و آن هم از نوع بسیار مخرب، غربی ها یکپارچه از رژیم صهیونیستی حمایت کردند. آلمان و فرانسه گفتند تظاهرات برای دفاع از فلسطینی ها در این ماجرا جرم است و برخود صورت می گیرد.

 

 یادمان نرود اینها همان کسانی هستند که برای مرگ مهسا امینی غوغا بپا کردند و برخی موهای خود را تراشیدند. در پارلمان هاشون عکس مهسا امینی را بلندکردند و یک سری تحریم ها اعمال کردند در حالی که مهسا امینی خودش مرد. کسی او را نزد و کسی او را نکشت، همه فیلم ها موجود است ولی آنها ول کن نبودند. فرضا هم شما بگید کشته باشند حالا به خاطر کشته شدن یک دختر این غوغا رو بپا بکنند آن وقت برای کشتاری که در تلویزیون می بینیم، این موشک باران ها و بمباران‌های عجیب و سلاح های ممنوعه علیه فلسطینی ها و کشتن زن و بچه، اینها مشکل نیست!؟

 بلکه حمایت هم می کنند. یعنی روح هیتلر و موسولینی در مقامات غربی عیان شده، من معتقدم که اینها همان روحیه را دارند. اصلا آدم‌های نژاد پرستی هستند و از رژیم صهیونیستی هم حمایت می کنند. ضمن اینکه معتقدم نمی توانند حمایت نکنند چون رسانه های غربی بسیاری از شخصیت ها، مقامات و این‌ها در غرب از صهیونیست ها هستند.

 

محمد حسن قدیری ابیانه در پایان گفت : ما افتخار میکنم به اینکه از فلسطینی ها حمایت می کنیم. هرچند در این عملیات ما نقش نداشتیم و خودشان این کار رو کردند. البته ما حمایت کردیم، سلاح هم دادیم و باز هم خواهیم داد و باز هم حمایت خواهیم کرد. و تا رژیم صهیونیستی هست منطقه روی آسایش به خود نخواهد دید و ان شاء الله این رژیم رفتنی است. چند سال پیش مقام‌ معظم رهبری فرمودند: رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید که الان چند سال از این 25 سال گذشته.

ولی 25 سال آینده را نخواهند دید به این معنی نیست که تا 25 سال دیگه هم هستند بلکه زودتر می توانند مضمحل بشوند و این اتفاق دارد می افتد و ان شاء الله شما شاهد این هستید که بسیاری از صهیونیست‌ها قصد فرار دارند و بعضی هم که نتوانستند با هواپیما فرار کنند حدود 1700 نفر از راه دریا رفتند ترکیه که از طریق آن کشور خارج شوند، این‌ ها معمولا تابعیت کشورهای دیگر رو دارند اطباء کشورهای دیگری هستند. به هر حال تصور اینکه صهیونیست ها ارتش شان شکست ناپذیر است دستگاه اطلاعاتی آنها بی نظیر است این شکسته شد و با شکسته شدن این مسئله صهیونیست ها فرار خواهند کرد و نیز مبارزین فلسطینی و مبارزین سایر کشورها با قاطعیت بهتری می توانند حرکت کنند. 

 

دکتر قدیری ابیانه و کلام آخر : 

جنگ.فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی تا آزادسازی کل سرزمین ادامه خواهد یافت.

البته با این عملیات همه اهداف محقق نخواهد شد.

جنگ های دیگری در پیش است.

اما جنگ.فعلی پیروزی بزرگی است.

و آمریکا بعید است با بمباران ها توسط خودش وارد شود ولی تا بتواند سلاح می دهد و انواع کمک ها را خواهد کرد

 

ایران از جنبش فلسطین همه گونه کمک خواهد کرد

اما از ورود مستقیم به جنگ اجتناب می کند چون نیازی نیست.

 

تشکر از مطالب ارزنده تون و وقتی که در اختیار ما گذاشتید... 

در پناه حق 

والسلام

تاریخ : 1402/7/21

:https://daryaaknar.ir/sl/mxFbJe 

۰۲/۰۷/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">