پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳ ب.ظ

۰

سفیر پیشین ایران در استرالیا و مکزیک با اشاره به تسریع روند آمریکازدایی در جهان به ویژه پس از عملیات طوفان الاقصی گفت: تسریع روند افول آمریکا در منطقه غرب آسیا ریشه در توسعه هسته‌های جهانی مقاومت دارد که امروز این هسته‌ها در سایر نقاط جهان نیز در حال شکل‌گیری است و این به افول بیشتر آمریکا در جهان و زوال رژیم صهیونیستی می‌انجامد.

 

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر پیشین کشورمان در استرالیا و مکزیک، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نقش هسته‌های جهانی مقاومت در تغییر نظم منطقه‌ای و جهانی گفت: حضرت امام خمینی(ره) در سخنانی فرموده بودند نمی‌توان به سازمان‌های بین‌المللی اعتماد و اتکا کرد. حق وتوی قدرت‌های بزرگ این است که اگر آنها میلیون‌ها نفر را هم بکشند با حق وتو مانع از محاکمه و تعقیب خود می‌شوند و لذا باید هم متکی به خود بود و از داخل تقویت شد که یکی از دلایل تشکیل بسیج هم همین تقویت درونی بود و هم هسته‌های مقاومت جهانی را شکل داد که حزب‌الله لبنان، مقاومت فلسطین، انصارالله و حشدالشعبی و ... الهام گرفته از این هسته‌ها هستند که از تعداد اندکی شروع به کار کرده و امروز به یک قدرت بزرگ در منطقه و حتی جهان محسوب می‌شوند.

 

✅گسترش جهانی هسته‌های مقاومت

 

وی افزود: این هسته‌های مقاومت در سایر کشورها نیز کم و بیش در حال شکل‌گیری است و باید گسترش پیدا کند. خوشبختانه افکار عمومی در جریان طوفان الاقصی از ماهیت نژادپرست و جنایتکار رژیم صهیونیستی و آمریکا به منزله حامی اصلی آن، آگاهی زیادی پیدا کرده و لذا امروز شاهد راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های اعتراضی گسترده‌ای علیه رژیم صهیونیستی و دولت‌های حامی این رژیم در شهرهای بزرگ کشورهای اروپایی و خود آمریکا هستیم.

 

قدیری ابیانه اظهار کرد: در واقع جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه زمینه‌ساز افزایش آگاهی مردم جهان نسبت به ماهیت تاریک این رژیم شده و این یک فرصت بزرگ برای توسعه هسته‌های جهانی مقاومت حتی در غرب است. به عبارتی باید از این آگاهی جهانی برای دستاوردهای بیشتر بهره برد. در این راستا می‌توان مسلمانان سایر کشورها را نسبت به مخالفت با حضور پایگاه‌های نظامی آمریکا و کشورهای اروپایی ترغیب و تشویق کرد تا دولت‌های خود را تحت فشار قرار دهند. 

 

✅جنایات اسرائیل و شکل‌گیری موج جهانی علاقه به قرآن   

 

این کارشناس مسائل بین‌المللی بیان کرد: امروز تحریم کالاهای اسرائیلی در دنیا روند صعودی به خود گرفته و این به سمت تحریم شرکت‌های حامی اسرائیل هم سوق پیدا کرده و باید با اقدامات رسانه‌ای و تبلیغی این روند تحریمی را سرعت داد. 

حملات سایبری دیگر اقدام مردمی جهانی علیه پایگاه‌ها و شرکت‌های اسرائیلی است که این حملات هکری و سایبری باید شرکت‌های حامی اسرائیل را نیز در بربگیرد و هکرهای زیادی در جهان هستند که با دیدن این جنایات دچار انزجار و نفرت از رژیم صهیونیستی و حامیان آن شده‌اند و باید فعالیت‌های آنها را به سمت هک کردن سایت‌های اسرائیلی و حامیان آنها سوق داد.

 

قدیری ابیانه با اشاره به شکل‌گیری یک موج علاقه‌مندی به مطالعه قرآن در جهان به واسطه مقاومت مردم غزه گفت: باید از این فرصت استفاده کرد و قرآن مجازی را در کنار قرآن مکتوب به مردم جهان ارائه داد که این هم به افزایش گرایش به اسلام در غرب می‌انجامد و هم جریان قرآن‌سوزی و اسلام‌هراسی را تضعیف می‌کند. زیرا مقاومت مردم غزه با دست خالی علیرغم کشته شدن فراوان کودکان و زنان، این سؤال را در ذهن بخشی از مردم در جهان به ویژه در غرب ایجاد کرده که چه عاملی توانسته این مقاومت را در مردم ایجاد کند.

 

وی تصریح کرد: ما باید یک بسیج عمومی شکل دهیم تا هر کس می‌تواند چهره‌ای از مقاومت و مظلومیت فلسطین و قساوت قلب و نژادپرستی رژیم صهیونیستی و حامیانش را برای مردم دنیا روشن کند تلاش خود را در این راستا انجام دهد.

 

✅نسبت آمریکازدایی و شکل‌گیری هسته‌های جهانی مقاومت  

 

قدیری ابیانه درباره تأثیر توسعه محور مقاومت در قالب هسته‌های جهانی مقاومت بر «آمریکازدایی» و کاهش اثرگذاری و نفوذ آمریکا در منطقه و سایر نقاط جهان گفت: یمن نمونه آشکاری از تضعیف نفوذ آمریکا است؛ زمانی رئیس‌جمهور یمن نوکر آمریکا بود اما امروز انصارالله حرف اول و آخر را در یمن می‌زند و در جریان نبرد غزه، از یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی موشک شلیک کرده و کشتی‌های اسرائیلی را توقیف می‌کند و اگر آمریکایی‌ها بخواهند با یمن درگیر شوند، کشتی‌های آمریکایی هم در دریای سرخ امنیت نخواهند داشت.

 

وی افزود: حزب‌الله لبنان امروز به حدی از اقتدار و توان موشکی و نظامی رسیده که آمریکایی‌ها به شدت نگران ورود حزب‌الله در این جنگ هستند. الان پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق هر روز تحت حملات شدید موشکی گروه‌های مقاومت هستند و آمریکا هم نمی‌تواند واکنش خاصی نشان دهد، در حالی که این در دنیا سابقه نداشته است.

 

سفیر پیشین ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه امروز مسئله تنها از دست رفتن نفوذ آمریکا در منطقه نیست، گفت: امروز حتی متحدان آمریکا در منطقه مانند عربستان نیز همراهی زیادی با آمریکا ندارند و فهمیده‌اند آمریکا نمی‌تواند امنیت آنها را تأمین کند چون اگر قدرت داشت از پایگاه‌های نظامی خود در عراق و سوریه دفاع می‌کرد.

✅افول آمریکا در سطح جهانی، نه فقط در غرب آسیا

 

وی با تأکید بر اینکه امروز افول آمریکا فقط مربوط به غرب آسیا نیست، گفت: این افول آمریکا در همه نقاط جهان قابل مشاهده است به نوعی که به جرئت می‌توان گفت جهان در دوره گذار از نظم تک‌قطبی به نظم چندقطبی است و به اعتراف بسیاری از اندیشمندان آمریکایی، آمریکا مانند سابق تصمیم‌گیرنده و تعیین‌کننده مسائل جهانی نیست و این افول روز به روز هم بیشتر خواهد شد.

 

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در پایان اظهار کرد: در این میان جنایات روزافزون اسرائیل در غزه و حمایت کامل آمریکا از صهیونیست‌ها، اعتبار آمریکا را در داخل این کشور و جهان کاملا زیر سؤال برده است و قطعا در انتخابات آینده دموکرات‌ها و جمهوریخواهان شاید موفق نشوند و احتمالا شخصی که مخالف این جنایات است به روی کار بیاید.  

انتهای پیام

iqna.ir/fa/amp/news/4185733

۰۲/۰۹/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">