پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۱، ۰۲:۱۲ ق.ظ

۰

نقش بسیج در اقتصاد مقاومتی

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۱، ۰۲:۱۲ ق.ظ

فعالیت های بسیجی در اقتصاد مقاومتی این نیست که بسیج شرکت های اقتصادی دایر کند اما بسیجیان خارج از چهارچوب سازمانی بسیج و با روحیه بسیجی می توانند با افزایش کار مفید خویش و مشارکت بیشتر در امور بر توان اقتصادی کشور بیافزایند.

سرویس سیاسی رویداد ، سال 91 هم در سرازیری قرار گرفت و آنطور که باید نمایش قدرتمندی از سوی مسئولین و بخشی های مختلف کشور در راستای پیاده سازی شعار سال که توسط مقام معظم رهبری ابراز شد ،به چشم نیامد.

نیروی مقاومت بسیج از جمله سازمان هایی است که با توجه به پتانسیل گسترده در نقش آفرینی در کشور می تواند با برنامه ریزی در حوزه های مختلف در اجرای منویات رهبری نقش موثری داشته باشد.

در خصوص نقش بسیج سازندگی در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی گفتگویی را با آقای دکتر قدیری ابیانه صورت دادیم که مشروح آن در زیر آمده است:

اقتصاد مقاومتی نیازمند بسیج هفتاد و پنج میلیون نفری ملت ایران است. تمامی مردم باید خود را مخاطب پیام های مقام معظم رهبری در موضوع شعار های سال که بسیار هوشمندانه و کارشناسی شده انتخاب شده اند و از جمله شعار امسال که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بود، قرار دهند. و طبیعتا بسیجیان همچون همیشه باید سرآمد عمل به این شعارها و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشند.

اگر هر کسی در ایران تلاش خود را برای انجام هر امری از امور به کار گیرد و سعی نماید کارهای در دست خویش را از نظر کیفی و کمی ارتقاع بخشد و نیز در پرهیز از اسراف و اصلاح الگوهای مصرف مبادرت ورزیده و همواره مصرف کالای ایرانی را به کالای خارجی ترجیح دهد قطعا گام های بلندی در جهت موفقیت ملت ایران از یک طرف و شکست تحریم دشمنان ملت از سوی دیگر برداشته خواهد شد.

خوشبختانه اصناف مختلف نیز در بسیج عضو هستند و می توانند در حوزه کاری خویش هدایتگر کسانی که در همین حوزه ها مشغول به کار هستند باشند.

وقتی بسیجی در هر بخشی کار می کند باید ساعت کاری مفید او بیشتر از قبل باشد و بداند اگر زمانی لازم بود بسیجیان در جبهه نبرد حق علیه باطل سلاح در دست گیرند امروز کار و تلاش اقتصادی بیشتر و با کیفیت بالاتر و پرهیز از اسراف و ترجیح کالای ایرانی به خارجی سلاح موثری است که می تواند با آن تحریم ها را به شکست کامل کشانده و دشمنان را از تاثیر گذاری تحریم ها ناامید سازد.

عمل به فرامین و رهنمود های رهبری راهکار واقعی و موثر تبدیل تهدید ها به فرصتی برای پیشرفت باشد.

تحریم خرید نفت ایران از سوی غرب هر چند این تحریم به مضحکه ای تبدیل شده است اما می توان از آن برای فرصتی برای رهایی اقتصاد از وابستگی کشور به نفت که آرزوی انقلاب اسلامی و از جمله حضرت امام و رهبری است بیانجامد.

اینکه آیا به صورت سازمان یافته هم می تواند سازماندهی کرد،هم فردی و هم به صورت سازماندهی شده و فعال در سراسر کشور به آگاه سازی افکار عمومی و فرهنگ عمومی بپردازد؟

همانطور که بخشی از بسیج به بسیج سازندگی اختصاص یافته است و فعالیت سازنده تاثیرگذاری را پایه گذاری نموده است در بعد فرهنگی نیز می تواند سازماندهی شود کما اینکه بسیج به مسئله فرهنگی نیز می پردازد، از جمله بسیج روحانیت، مساجد، اساتید، دانشجویان و معلمان، امکان تاثیرگذاری بالایی دارد و البته این سوال که بسیجیان چگونه می توانند در این فرهنگ سازی نقش ایفا کنند سوالی است که باید از خود پرسیده و خود در صدد پاسخ به این سوال اساسی و عمل به آن برآید چون هر تشکلی باید متناسب با جایگاه و حیطه نفوذ خود برنامه ای ارائه دهد.

بسیج سازندگی بسیار موفق بوده است، این بسیج در زمان جنگ هم فعال بوده و بعد از جنگ نیز فعالیت های گسترده ای داشته است.

فعالیت های بسیجی در اقتصاد مقاومتی این نیست که بسیج شرکت های اقتصادی دایر کند اما بسیجیان، خارج از چهارچوب سازمانی بسیج و با روحیه بسیجی می توانند با افزایش کار مفید خویش و مشارکت بیشتر در امور بر توان اقتصادی کشور بیافزایند.

۹۱/۰۸/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">