پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۰۱:۱۲ ب.ظ

۰

زیان‌های رابطه ایران با آمریکا بیش از سود آن است

چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۰۱:۱۲ ب.ظ

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدحسن قدیری ابیانه صبح چهارشنبه در یک کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اظهار داشت: سفارت آمریکا در ایران به عنوان یک مرکز جاسوسی مورد استفاده قرار می گرفت  و امام خمینی (ره) سیزدهم آبانماه را انقلاب دوم خواندند.

وی اضافه کرد: دانشجویان پیرو خط امام (ره) هنگام تسخیر سفارت آمریکا، ابزارآلات جعل اسناد و دستگاه شنود تماس‌های تلفنی و جاسوسی را کشف و ضبط کردند که این موضوع خود بیانگر این است که هدف آمریکایی‌ها از ایجاد این سفارت، جاسوسی علیه ایران بوده است.

کارشناس عالی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات یکی از دانشجویان مبنی بر برقراری مجدد روابط دیپلماتیک ما بین ایران و آمریکا، بیان داشت: هدف یک مشتری از خرید، برطرف کردن نیاز خود است و فروشنده نیز برای کسب سود دست به فروش میزند، ماهیت روابط بین کشورها در روابط بین الملل نیز همین گونه است.

وی ادامه داد: کشورها بر اساس نیاز و منافع خود، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند که رابطه ایران با آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نیست و ضرر آن برای ایران بیشتر از منفعت آن است و به خاطر همین موضوع است که کشور ما با آمریکا هیچ رابطه دیپلماتیکی ندارد.

قدیری ابیانه در ادامه به توطئه‌های آمریکا و انگلیس بعد از انقلاب سال 1357 اشاره کرد و گفت: سفارت ایران در انگلیس مورد تجاوز نیروهای مسلح قرار گرفت و سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس نیز در آن دخیل بودند که حتی منجر به کشته شدن دیپلماتهای ایرانی شد و انگلیسی‌ها فقط ابراز تاسف کردند، و اینک نیز توطئه ترور سفیر عربستان در آمریکا را به ایران نسبت می‌دهند.

در این تریبون آزاد که با همت بسیج دانشجویی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد، دانشجویان نظرات موافق و مخالف و همچنین سوالات خود را نسبت به موضوع این برنامه مطرح کردند که در این بین دکتر قدیری ابیانه به تحلیل و بررسی نظرات و سوالات مطرح شده پرداخت.

در این کرسی آزاد اندیشی، سیاست‌های دولت‌های گذشته، دولت کنونی و همچنین برخی شخصیت‌ها نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

۹۱/۰۸/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">