پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۰۵:۲۲ ب.ظ

۰

شبکه های ماهواره ای به دنبال انحراف مردم هستند

يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۰۵:۲۲ ب.ظ

 به گزارش جام نیوز، محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر  سابق جمهوری اسلامی ایران در استرالیا و مکزیک روز گذشته با حضور در غرفه "جام نیوز" در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به این سوال که " شما نقش رسانه های ضد انقلاب را در برخی از اتفاقاتی که در داخل کشور رخ می دهد مثل مسئله گرانی، نوسانات بازار ارز، اغتشاشات و.... را تا چه حد محتمل می دانید؟ با تاکید بر اینکه "جنگ روانی" مکمل جنگ اقتصادی و جنگ نظامی است گفت: حتی می توانیم بگوییم در بسیاری از موارد پیش قراول همراه و تمام کننده عملیات است و به همین دلیل هم سرمایه گذاری های زیادی توسط سازمان های سی.آی.ای و موساد در این خصوص انجام گرفته است.

 وی افزود: دشمن  با راه اندازی رسانه ها، اعم از شبکه های ماهواره ای، سایت ها، خبرگزاری ها و مطبوعات و همچنین صرف هزینه های کلان برای ساماندهی ضد انقلاب بر آن است تا از این طریق با اثرگذاری بر افکار عمومی بتوانند ایران را در عرصه بین المللی تضعیف کنند.

 قدیری ابیانه در ادامه، "تحرف و سانسور واقعیات" را از دیگر شگردهای استکبار جهانی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: از طرف دیگر رسانه های غربی که مخاطبشان مردم آن کشورهاست با تحریف واقعیات و سانسور اخبار دست به دروغ پراکنی علیه ایران و اسلام می زنند که گاهی این دروغ پراکنی ها تا مرز اهانت و توهین به مقدسات هم پیش می رود. اگرچه خود غربی ها اذعان دارند که این سرمایه گذاری نتوانسته است آنها را به اهدافشان برساند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که " عده ای با این توجیه که جامعه امروز یک جامعه عقل گراست و مردم خودشان خوب و بد را تشخیص می دهند، پس باید بگذاریم شبکه ها ماهواره ای و سایت های وابسته به آنان آزادانه کار خود را بکنند"، با توجه به این که این شبکه های با اهدافی از پیش تعیین شده برای مقابله و براندازی با نظام جمهوری اسلامی ایران و به انحراف کشاندن خانواده ایرانی بویژه نسل جوان با ایجاد شبه در اعتقادات و باورهای دینی و انقلابی آنها شکل گرفته است، به نظر شما آیا این رویکرد، رویکرد درستی است که ما اجازه بدهیم این شبکه ها در داخل کشور آزادانه فعالیت داشته باشند؟گفت: اگر این رویکرد درست بود غربی ها باید اجازه می دادند که رسانه های ما (پرس تی وی و العالم) نیز در آن کشورها پخش شود و نباید به دنبال حذف این شبکه ها می بودند، در حالی که شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران، به دنبال رساندن حقایق به گوش جهانیان است، اما رسانه های تحت سلطه غرب به دنبال ترویج فساد هستند، شبکه ای مثل فارسی وان و امثالهم این ها به دنبال ترویج فساد هستند.

وی تاکید کرد این رویکرد مثل این می ماند که ما بگوییم همه آزادند، مثلا یک مواد فروش آزاد است که در کنار مدارس، به فرزندان ما مواد بفروشد، اما دانش آموزان و دانشجویان نباید از مواد بخرند و مصرف کنند. این شبکه ها شبکه های رسانه ای نیستند این ها شبکه های جنگ روانی اند، اینها عوامل سازمان هایی مثل پنتاگون و سی.آی.ای هستند. قطعاً نباید اجازه داد این رسانه ها آزادانه در کشور فعالیت نمایند.

قدیری ابیانه در پاسخ به این که "رویکرد ما در مواجه با رسانه های ضد انقلاب، باید سخت افزاری باشد یا نرم افزاری؟ گفت: ما البته باید با سخت افزار هایمان مانع پخشش این شبکه ها بشویم تا از ترویج فساد در جامعه جلوگیری نماییم ولی از طرف دیگر باید با افشای ماهیت واقعی این رسانه ها در جامعه، فرهنگ سازی کنیم به هر حال ما باید جلوی آن ها را بگیریم، مگر اینکه به قول بعضی ها امکان فنی این کار نباشد.

۹۱/۰۸/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">