پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۱، ۰۲:۰۳ ب.ظ

۰

آنچه را اردوغان مرتکب شده تنها می‌توان یک حماقت استراتژیک نامید.

گروه سیاسی- آرش خلیل خانه: دکتر قدیری ابیانه با بیان اینکه اردوغان بیش از آنکه یک اسلامگرا باشد چهره‌ای قوم گراست، اظهار داشت: غرب ترکیه را با سراب گسترش نفوذش در جهان اسلام فریفته است، در حالی که آنها نقشه تجزیه ترکیه را هم در سر دارند.

 این دیپلمات پرسابقه و کارشناس مسایل بین الملل که میهمان غرفه قدس در نمایشگاه مطبوعات بود در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: غربی‌ها تمامیت ارضی ترکیه را هم بر نمی‌تابند و به دنبال تجزیه این کشور نیز هستند.

وی تصریح کرد: اردوغان با سیاستهای اشتباه خود در مورد سوریه تمامیت ارضی ترکیه را به خطر می‌اندازد. او نباید فراموش کند که «شعار نیل تا فرات» بخش قابل توجهی از ترکیه را هم شامل می‌شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اگر ترکیه سیاست درستی اتخاذ می‌کرد می‌توانست با کمک  به حل بحران سوریه یک برنده باشد، گفت: اما امروز چه اسد سقوط کند و چه بماند، ترکیه جزو بازندگان اصلی این میدان خواهد بود. اردوغان کشورش را قربانی برنامه‌های آمریکا واسرائیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ترکیه افزون بر مشکلاتی که با کردها داشته و پیامدهای شدید آن را امروز درک می‌کند، مشکل جدیدی به نام نارضایتی علوی‌های داخل ترکیه هم دارد، ضمن اینکه از این پس یک همسایه عصبانی و دشمن هم در مرزهای جنوبی خود به نام سوریه خواهد داشت.وی تأکید کرد: به نظر من آنچه را اردوغان مرتکب شده تنها می‌توان یک حماقت استراتژیک نامید.

این کارشناس مسایل بین الملل همچنین درباره افزایش توان القاعده و گروه‌های سلفی در جبهه گروه‌های شورشی سوریه با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها توانسته اند در القاعده نفوذ کنند و مدیریت بخشهایی از آن را در دست گیرند و به جای ضربه زدن به نیروهای انتحاری آنها را مدیریت کنند، افزود: درنتیجه می‌بینیم که ترکیه برای انتقال نیروهای القاعده از پاکستان به سوریه هواپیما اعزام می‌کند. وی خاطر نشان کرد: آبروریزی جنایات این گروه‌های تروریستی که از حمایت غرب و آمریکا برخوردار هستند به حدی شده که پس از واقعه قتل عام سربازان اسیر شده سوری حتی آمریکایی‌ها هم مجبور شدند این اقدام را محکوم کرده و اعلام کنند شورای ملی سوریه را برای تعیین سرنوشت و نوع حکومت آینده در سوریه صالح نمی دانند.وی افزود: آمریکایی‌ها هم فهمیده اند این افراد اگرچه امروز در خدمت آنها هستند، اما قابل کنترل نیستند. البته آنها اجازه نخواهند داد بر فرض سقوط بشار اسد این گروه‌ها حکومت را به دست گیرند و حتی در ساختار حکومت باقی بمانند و حتی ممکن است اگر نتوانند از آنها در برنامه‌های دیگرشان علیه حزب ا...، عراق و حتی اگر بتوانند ایران استفاده کنند، به کشتار آنها روی بیاورند.

۹۱/۰۸/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">