پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۵۳ ق.ظ

۰

خرم آباد - خبرگزاری مهر: کارشناس ارشد وزارت امور خارجه و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه هدف تحریمها انتخابات آینده ریاست جمهوری است، گفت: دشمن به سر کار آمدن افراد سازشکار در جریان انتخابات امیدوار است.

به گزارش خرنگار مهر، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست هم اندیشی اساتید دانشگاههای لرستان در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی اساتید در رابطه با تحریم ها اظهار داشت: هدف نزدیک، تشدید تحریم ها علیه کشورمان انتخابات ریاست جمهوری است.

وی ادامه داد: دشمنان با ایجاد این شرایط از یک طرف به دنبال فشار آوردن بر روی معیشت مردم هستند و از آن طرف اعلام می کنند که آمادگی دارند در صورتیکه ایران پای میز مذاکره بنشیند به سرعت تحریم ها را برطرف کنند.

دشمن به سر کار آمدن افراد سازشکار در جریان انتخابات امیدوار است

قدیری ابیانه با بیان اینکه دشمن به بر سر کار آمدن افراد سازشکار در جریان انتخابات امیدوار است، افزود: این موضوع را در زمان انتخابات نیز تبلیغ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیش بینی من این است که تا روز انتخابات فشارها بیشتر شود، افزود: در صورتیکه نیروهای سازشکار هم سر کار بیایند تازه اول فشار خواهد بود و فشارهای غرب نه تنها کاهش نخواهد یافت بلکه از موضع ضعیف این افراد استفاده و فشارهای خود را افزایش می دهند.

کارشناس ارشد وزارت امور خارجه ادامه داد: زمان ریاست جمهوری خاتمی که با شعار "تنش زدایی" بر سر کار آمد ما شاهد بودیم که نه تنها فشارها کاهش نیافت بلکه در لیست شرارت نیز قرار گرفتیم.

استراتژی غرب تجزیه ایران اسلامی است

قدیری ابیانه با یادآوری اینکه دشمنان تنها به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران نیستند، تصریح کرد: استراتژی غرب تجزیه ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه سیاست غرب خشکاندن ریشه ایران به عنوان یک ملت است، افزود: تصاحب و تسلط بر منابع نفتی کشور ایران و دیگر کشورهای منطقه از سیاست های غرب است و هم اکنون ایران تنها مانع برای تحقق این نقشه محسوب می شود.

تنها راه حل کنونی برای مقابله با دشمن مقاومت است

قدیری ابیانه معتقد است که تنها راه حل کنونی برای مقابله با تحریم ها مقاومت است، افزود: هر قدمی که ما کوتاه بیاییم دشمن دو قدم جلوتر خواهد آمد.

وی با بیان اینکه برخی فکر می کنند با رابطه و مذاکره مسئله حل می شود، افزود: ما در گذشته با انگلیس رابطه داشته ایم ولی در کدام توطئه علیه ما حضور نداشت.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا معتقد است که اگر در انتخابات نیروهای سازشکار به پیروزی برسند اول فشارهای غرب است، افزود: اما اگر مردم به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند و به نیروهای وفادار به اسلام، نظام، ولایت و آرمانهای انقلاب رای بدهند عقب نشینی دشمن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در انتخابات سال 88 اگر فتنه رخ نمی داد با توجه به موج حضور گسترده مردم عقب نشینی دشمن آغاز می شد ولی وقوع فتنه آنها را امیدوار کرد.

قدیری ابیانه یادآور شد: اگر ما الگوها و شعارهای رهبری را عملی کنیم و در مسائل سیاسی هم هوشیاری لازم را داشته باشیم و در دام غرب نیفتیم شرایط کنونی برعکس خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه آمریکا و اروپا نیز امروز در شرایط خوبی به لحاظ اقتصادی قرار ندارند، عنوان کرد: امروز آمریکا دیگر تک ابرقدرت دنیا نیست.

مذاکره و رابطه با آمریکا هیچ کمکی به نظام نمی کند

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه ما در تحریم اگر دچار سختی می شویم عمدتا به دلیل رفتارهای اقتصادی خودمان است، تصریح کرد: البته من منکر نقش تحریم ها نیستم ولی باید این شرایط را فرصتی برای رهایی از اقتصاد نفتی بدانیم.

قدیری ابیانه با یادآوری اینکه هر کسی در هر موقعیتی می تواند در بهبود شرایط موثر باشد، عنوان کرد: امروز مذاکره و رابطه با آمریکا هیچ کمکی به نظام نمی کند.

وی با بیان اینکه برخی فکر می کنند اگر با آمریکا مذاکره کنیم دست از تحریم ها بر می دارد ولی اینطور نیست، عنوان کرد: به اعتقاد من این موضوع یک توهم است و اوضاع از وضعیت کنونی بدتر می شود که اسناد لانه جاسوسی آمریکا موید این موضوع است.

ما با آمریکا سر مسائل حیاتی مشکل داریم

کارشناس ارشد وزارت امور خارجه با بیان اینکه عدم ارتباط ما با آمریکا یک "قهر" معمولی نیست، تصریح کرد: ما با آمریکا سر مسائل حیاتی مشکل داریم چرا که آنها برای خودشان در ایران منافع نامشروع تعریف کرده اند.

قدیری ابیانه با یادآوری اینکه ما در اسلام "بن بست" نداریم، عنوان کرد: ما می توانیم مقاومت کنیم و باید این کار را انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود به مواضع رئیس جمهوری در سفر به نیویورک اشاره کرد و گفت: آقای احمدی نژاد در هفت سال گذشته در سازمان ملل مواضع انقلابی خوبی گرفت ولی این بار خراب کرد.

کارشناس ارشد وزارت امور خارجه ادامه داد: طرح این موضوع که ما خارج از 1+5 با آمریکا مذاکره داشته باشیم منطبق با مواضع نظام نبود و احساس عقب نشینی از مواضع موجب شد که دشمن ما را در موضع ضعف ببیند.

۹۱/۰۸/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">