پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۱، ۰۷:۰۷ ب.ظ

۱

تحلیل «هاآرتص» از حمله رژیم صهیونیستی به غزه:

اول غزه، بعد لبنان و سرانجام ایران!

آنان که می خواهند بدانند چه ضرورتی دارد که ایران از حماس و حزب الله و سوریه حمایت کند انی مقاله را بخوانند.

از هفته گذشته و همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه، تحلیل‌های گوناگونی از هدف و انگیزه اصلی این رژیم از انجام چنین کاری ارائه شده است. در راستای همین گمانه‌زنی‌ها، روزنامه «هاآرتص» امروز با انتشار تحلیلی مدعی شده اقدام اخیر علیه غزه، آماده‌سازی فضا برای حمله احتمالی به ایران بوده است.

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۱

از هفته گذشته و همزمان با آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه، تحلیل‌های گوناگونی از هدف و انگیزه اصلی این رژیم از انجام چنین کاری ارائه شده است. در راستای همین گمانه‌زنی‌ها، روزنامه «هاآرتص» امروز با انتشار تحلیلی مدعی شده اقدام اخیر علیه غزه، آماده‌سازی فضا برای حمله احتمالی به ایران بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در مطلبی با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه می‌نویسد: بیشتر مردم و تحلیلگران در روزهای اخیر، این موضوع را به انتخابات آتی پارلمانی در اسرائیل ربط داده‌اند؛ هرچند گاهی جنگ، راهی برای دست و پنجه نرم کردن با مسائل داخلی شناخته می‌شود، دودی که این هفته در غزه به آسمان بلند شد، ربطی به انتخابات اسرائیل ندارد.

در عوض، به باور این روزنامه، می‌توان حمله به غزه را بخشی از یک برنامه جدید و عمده دانست که توجه این رژیم را به سمت شرق و برنامه هسته‌ای ایران معطوف می‌کند.

هاآرتص می‌نویسد: برای درک بهتر این موضوع، باید به اندکی پیشتر نگاه انداخته و به موضع‌گیری‌های نتانیاهو و سخنان وی در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل توجه کنیم.

وی در آن سخنرانی با ترسیم خط قرمز مورد نظر خود برای برنامه هسته‌ای ایران، بهار یا تابستان آینده را زمانی دانست که ایران می‌تواند به توانایی لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای دست یابد.

به باور تحلیلگر این روزنامه، حتی انتخابات زودهنگام پارلمانی اسرائیل نیز به طور بسیار نزدیکی با خط قرمز هسته‌ای نتانیاهو ارتباط دارد. در حقیقت، نتانیاهو می‌خواهد با فراغ بال و فارغ از دغدغه‌های انتخاباتی، برنامه خود در قبال ایران را پیش ببرد و به همین دلیل، انتخابات را زود‌تر از زمان رسمی آن برگزار خواهد کرد.

در این زمینه، باید خاطرنشان کرد که موضع نخست وزیر و وزیر جنگ، چندان با هم متفاوت نیست. هر دوی آن‌ها ناظر آنچه در منطقه می‌گذرد، هستند و اسرائیل را به مانند «ویلایی در جنگل» در نظر می‌گیرند. این دو، هم از نظر سیاسی و هم از نظر تحلیلی، یک جفت باقی می‌مانند و موضوع ایران در بالاترین دستور کار این دو باقی خواهد ماند.

بنا بر این گزارش، ایهود باراک تاکنون بار‌ها درباره گزینه حمله احتمالی به ایران سخن گفته و حتی شمار کشته‌های اسرائیلی را نیز برآورد کرده است؛ افزون بر این، هنگامی که وی می‌گوید هیچ کس صرفاً به سامانه دفاع موشکی چون «گنبد آهنین» وابسته نمی‌ماند، قاعدتاً باید برنامه نظامی دیگری نیز برای وی مطرح باشد.

در ادامه مطلب هاآرتص آمده است، احتمال دارد پاسخ این مسأله مرتبط با حمله به غزه باشد. نتانیاهو در سخنرانی خود در «کنست» در ماه مارس اظهار داشت: «دیر یا زود، پایگاه ترور ایران در غزه ریشه‌کن خواهد شد... غزه خط مقدم ایران است». وی مدعی شد هیچ رهبری، از جمله وی، چنین چیزی را نخواهد پذیرفت.

در نتیجه، می‌توان عملیات کنونی در غزه را «عملیات کوچک جنوبی ایران» دانست، زیرا به منظور فلج کردن جناح جنوبی ایران طراحی شده است. در این راستا، عملیات بعدی نیز «عملیات کوچک شمالی ایران» خواهد بود و برای از میان بردن جناج شمالی ایران در لبنان انجام خواهد گرفت.

پس از آن، نتانیاهو با فراغت یافتن از موشک‌های این دو جناح، خواهد توانست «عملیات بزرگ ایران» را آغاز کند.

 

۹۱/۰۹/۰۱

نظرات  (۱)

آقای دکتر قدیری بهتر نبود به چرایی حمایت ایران و هزینه های میلیاردی ایران در لبنان و سوریه ودر شرایطی که بسیاری از ملت ایران با فقر و بیکاری روزگار میگزرانند می پرداختید . تهیه و تدارک سلاح برای رژیم بشار اسد و کشتار مسلمانان سنی که جای خود دارد.
پاسخ:
شما که نمی خواهید جنگی به ملت ایران تحمیل شود؟! اگر معتقدید که باید مانع تجاوز به ایران شد پس خبر زیر را به نقل از واشنگتن پست بخوانید:

واشنگتن پست: جنگ غزه بی تردید به نفع ایران پیش می رود (خبر ویژه)

«آیا کسی تردید دارد که روند جنگ غزه همه به نفع ایران پیش می رود؟»

روزنامه واشنگتن پست با انتشار تجلیلی تاکید می کند: واقعیت مهم امروز، بهار عربی است. مبارک سرنگون شده و دولت جدید وعده داده پیمان صلح با اسرائیل را محترم بشمارد اما مشخص است که رویکرد مواضع و دیدگاههایش به جانب فلسطینیان است. مبارک فلسطینیان را نه برادران خود و نه خواهران خود می دانست بلکه آنها را به مثابه گروگان مانند مهره پیاده شطرنج به حساب می آورد.

واشنگتن پست می افزاید: یکی از عواملی تعیین کننده در تصمیم اسرائیل در حمله به غزه قدرت نفوذ ایران در سوریه و غزه است.

یکی از اهداف اسرائیل در بمباران های هوایی غزه ضعیف کردن قدرت تلافی ایران است چرا که اگر اسرائیل تأسیسات هسته ای ایران را هدف حمله قرار دهد راکت های غزه به سمت اسرائیل پرتاب خواهد شد. اما آیا واقعاً کسی هست که تردید داشته باشد روند همه حوادث غزه همه به نفع ایران پیش می رود؟

آیا فکر می کنید نباید جنبه بازدارنده را تقویت کنیم؟ کدام برای ما بیشتر هزینه دارد؟ جنبه بازدارنده یا بگذاریم دشمن حمله کند بعد پاسخ آن را بدهیم؟! فکر می کنید در آنصورت وضع بیکاری بهبود می یابد؟
یا اصلا از حقوق خود بگذریم و بگذاریم اسرائیل برای ما تعیین تکلیف کند؟ ضمنا وضع ایران بسیار بهتر از بسیاری از کشورها است.
ضمنا فلسطینی هایی که ایران از آنها حمایت م یکند اهل سنت هستند. آنهایی که شما در سوریه اهل سنت می نامید و از کشورهای دیگر به سوریه سرازیر شدهاند تا سر کودکان شیعه را ببرند از همان جنسی هستند که بمب در حسینیه های ایران می گذارند و حتی علمای اهل سنت ایران را ترور می کنند. از جنس تروریستهای ریگی هستند که هیچ ربطی به اسلام ندارند. و عامل اسرائیل هستند. وگرنه به جای کشتار در سوریه به مقابله با اسرائیل می رفتند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">