راهبرد مدیریت اطلاع رسانی دستگاه های دولتی از نگاه امنیت ملی
روزانه تعداد زیادی از افراد برای استفاده از تسهیلات دستگاه های مختلف حکومتی یا انجام تکالیف قانونی خویش از جمله دریافت شناسنامه یا پرداخت مالیات به این دستگاه ها مراجعه می کنند. دربسیاری ازموارد، مراجعه کنندگان ازمدارکی که بایدبرای انجام امور ذیربط تهیه کرده وهمراه داشته باشند و نیز از روالی که باید طی کنند و مکانی که باید به آن رجوع کنند، بی اطلاع هستند. این بی اطلاعی موجب تعدد مراجعه به دستگاه های حکومتی می گردد که عوارض مستقیم وغیر مستقیمی را در پی دارد.
عدم اطلاع بسیاری ازمردم از وجود تسهیلات دولتی، خود می تواند موجب گردد تا عده زیادی برای دریافت این تسهیلات اقدامی ننمایند وحق آنان ضایع گردد. همچنین عدم اطلاع ارباب رجوع از روال زمانبندی اداری انجام یک خدمت می تواند موجب بروز فساد اداری گردیده ومورد سوء استفاده قرار گیرد.
ازاین رو مسأله این است که: آیا با اطلاع رسانی مناسب درمورد اموراداری به مراجعین به دستگاه های دولتی، می توان جلوی زیان های فوق الذکر را گرفت؟ واین که راهبردها و راهکار های مناسب اطلاع رسانی چیست؟ با چنین رویکردی این پژوهش در صدد تدوین راهبرد مدیریت اطلاع رسانی دستگاه های دولتی دراموراداری ارباب رجوع است.
دانشگاه عالی دفاع ملی: نشریه نگرش راهبردی شماره84
نویسنده: محمد حسن قدیری ابیانه