پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۱، ۰۷:۴۴ ب.ظ

۰

تاریخ : یکشنبه دوازدهم آذر 1391

همایش اقتصاد مقاومتی توسط حوزه مقاومت بسیج امام حسین(ع)ابوزیدآباد و همکاری کمیته راهبردی پیشرفت منطقه ابوزیدآباد برگزار شد.

دکتر قدیری ابیانه در این همایش با اشاره به شعار سال گفت: خرید کالای کشورهایی که ما را  تحریم کرده اند، مانند خرید از سپاه یزید است.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا، مکزیک و استرالیا در روز جمعه مورخ 10/09/1391 در همایش اقتصاد مقاومتی  که در ابوزیدآباد برگزار شد، گفت: مردم نقش اساسی را در ایجاد اقتصاد مقاومتی ایفا میکنند و راه حل موفقعیت این طرح مشارکت مردم است.

وی با اشاره به وجود نکات مهمی در تحقق طرح اقتصاد مقاومتی گفت: حمایت از اقتصاد ایرانی در مقابل اقتصاد خارجی با مصرف کالای داخلی، افزایش ساعات کار مفید در کشور، پرهیز از اسراف، رعایت وجدان کاری و افزایش تولید از اصول مهم اقتصاد مقاومتی اند.

وی در مورد وضع اقتصادی کشور گفت: نباید نسبت به درآمد های دولت نگاه توهمی داشت بلکه باید واقع بین بود.

وی با اشاره به نمونه ای از فراموشی نقش مردم در اقتصاد گفت : به طور مثال دانشجویان ما باید راه حل باشند نه صورت مسئله، امروز دانشجو بعد از اخذ مدرکش به جای اینکه به دنبال ایجاد شغل باشد منتظر است تا برای او شغل فراهم شود.

ایشان با اشاره به تاکیدات زیاد مقام معظم رهبری(ره) در سالهای اخیر و نامگذاری سالها به همت مضاعف کار مضاعف،جهاد اقتصادی و حمایت از تولید ملی گفت: از مهمترین ملاک های پیشرفت اقتصادی یک کشور افزایش کار مفید جامعه است که متاسفانه  این نسبت در کشور ما بسیار پایین است.

وی اظهار داشت:  ایران چون یک کشور نفت خیز هست مردم ایران توقع دارند که سطح رفاه در حد مطلوبی قرار گیرد و بسیاری از مشکلات من جمله مسکن، اشتغال، ازدواج و ....حل گردد.

ما قبل از اینکه  بپرسیم درآمد نفتی ایران چه می شود باید بپرسیم که درآمد نفتی ایران چقدر هست. در بهترین حالت ایران می تواند دو میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز صادر نماید که اگر این مقدار را بر جمعیت هفتاد و پنج میلیونی ایران تقسیم کنیم و در 30 روز ضرب کنیم معلوم می شود که به ازای هر نفر در هر ماه ایران فقط کمتر از یک بشکه نفت صاد می کند که در بودجه سال 1391 مبلغ آن ماهاهنه 67 هزار تومان پیش بینی شده است که از این مبلغ  42 هزار تومان بابت بودجه عمرانی کشور و 13 هزار تومان بابت بودجه آموزش و پرورش صرف می شود و این درحالی است که اکثر مردم ایران فکر می کنند که با این درآمد نفتی می شود کشور را اداره کرد. ایشان در ادامه افزودند کل بودجه عمومی دولت که نفت قسمتی از آن است  را در نظر بگیریم کل بودجه دولت مبلغ 187 هزار تومان به ازای هر ایرانی در هر ماه میشود. در حالیکه تصور مردم بسیار بیشتر از این هست.

همه دستگاهها اعلام میدارند که اگر بودجه  افزایش پیدا کند ما خدمات مطلوب تری ارائه خواهیم کرد ولی سوال این است که این بودجه از کجا باید تامین گردد؟

چنانچه ما از اسراف جلوگیری نمائیم و درست تولید کنیم به کاهش تورم کمک زیادی کرده ایم. ایشان در پایان با اشاره به دوران دفاع مقدس که همه مردم احساس مسئولیت نموده و هر کس به نوعی به پیروزی رزمندگان اسلام کمک کردند گفتند:امروز نیز راه چاره در تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت مردم میباشد.

۹۱/۰۹/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">