پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۱، ۰۹:۵۰ ب.ظ

۰

گروه سیاسی: سفیر سابق ایران در مکزیک رمز تاثیرگذاری و ماندگاری نام شهید مدرس در میان مردم را مرعوب نشدن و شجاعت وی دانست و افزود: نهراسیدن از رژیم دیکتاتور پهلوی موجب شد تا رضاخان قلدر در نهایت مرعوب شود و در مقابل این شهید احساس ضعف کند. ...

پایگاه اطلاع رسانی تبیان نیوز : گروه سیاسی: سفیر سابق ایران در مکزیک رمز تاثیرگذاری و ماندگاری نام شهید مدرس در میان مردم را مرعوب نشدن و شجاعت وی دانست و افزود: نهراسیدن از رژیم دیکتاتور پهلوی موجب شد تا رضاخان قلدر در نهایت مرعوب شود و در مقابل این شهید احساس ضعف کند.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مدیریت استراتژیک و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به تفاوت مجلس بعد از انقلاب اسلامی با مجلس دوران پهلوی گفت: مجلس قبل از انقلاب اسلامی یک مجلس فرمایشی بود و اکثریت مجلس عوامل دست‌نشانده غرب بودند، اما بعد از انقلاب انتخابات واقعی برگزار شد و 33 انتخابات در کشور شکل گرفت و مردم نمایندگان خود را با حضور در صندوق‌های رای تعیین کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان پس از انقلاب اینگونه بوده و هستند؛ انسان‌هایی که دلسوز کشور و مردم هستند، هیچ‌گاه مرعوب غرب نمی‌شوند و تهدیدات و تحریم‌ها و ابهمت پوشالی دشمن نمی‌تواند آنها را به وحشت اندازد.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن عنوان کرد: یکی از کارهایی که دشمن برای اقشار مختلف مردم و مسئولان کشور در رده‌های مختلف انجام می‌دهد، برنامه‌ریزی است تا به روش‌های مختلف آنها را وادار کند تا تصمیاتی بگیرند که هرچند با نیت خیر انجام شده باشد اما نتیجه دلخواه دشمن را به دنبال داشته باشد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با ذکر اینکه مرعوب نبودن مسئله مهمی در انجام وظیفه است، اظهار کرد: ایمان به خداوند و ایمان به ملت نکته کلیدی است، مقام معظم رهبری تاکید دارند نباید نمایندگان مجلس مرعوب دشمن شوند، مدرس هیچ‌گاه مرعوب رضاخان نشد و حرف خود را که حرف مردم بود در مجلس بیان کرد، البته از خطرات این کار نیز آگاهی داشت.

وی رمز تاثیرگذاری و ماندگار شدن شهید مدرس در میان مردم را مرعوب نشدن و شجاعت وی دانست و افزود: نهراسیدن از رژیم دیکتاتور پهلوی موجب شد تا رضاخان قلدر در نهایت مرعوب شود و از این شهید احساس ضعف کند و حتی به نوعی از مدرس بترسد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا عنوان کرد: این شجاعت مدرس موجب شد تا رضا‌شاه چاره‌ای جز از میان برداشتن او نداشته باشد، نمایندگان دیگری نیز بودند که با رضاخان مخالفت داشتند، اما یا مرعوب شدند و یا سکوت کردند و حتی در یک چرخش عقیدتی از رضاه شاه اعلام حمایت کردند.

قدیری ابیانه افزود: در عرصه بین‌المللی شاهد هستیم که عده‌ای پیشنهاد رابطه با آمریکا و کوتاه آمدن در برابر قدرت آمریکا را می‌دهند، البته نمی‌توان گفت همه آنها قصد خیانت دارند و یا عامل بیگانه هستند بلکه برخی آنها مرعوب دشمن شده‌اند و قدرت ملت را باور ندارند و به پشتوانه الهی و وعده‌های قرآن اعتقاد راسخ ندارند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در پایان عنوان کرد: حتی ممکن است پیشنهاد عقب‌نشینی و رابطه با آمریکا را با نیت حفظ کشور ارائه بدهند ولی در واقع این پیشنهاد نتیجه رعبی است که در دل آنها ایجاد شده است.

منبع : خبرگزاری قرآنی - دین و اندیشه

۹۱/۰۹/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">