پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۰۲:۱۱ ق.ظ

۰

مهندسی فرهنگی مطلوب کشور تحقق نیافته است

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۰۲:۱۱ ق.ظ

خبرگزاری رسا ـ قدیری ابیانه گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مدت خدمات و دستاوردهای زیادی داشته است اما باید بداند که راه نرفته هم بسیار دارد و آن مهندسی فرهنگی که باید صورت می‌گرفت در حد مطلوب تحقق نیافت که مظاهر آن فیلم‌های ایرانی، وضعیت حجاب، بی بند و باری‌ها و... می‌باشد لذا انتظار می‌رفت که کار بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک به مناسبت سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اذعان داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مدت خدمات و دستاوردهای زیادی داشته است اما باید بداند که راه نرفته هم بسیار دارد و آن مهندسی فرهنگی که باید صورت می‌گرفت در حد مطلوب تحقق نیافت که مظاهر آن فیلم‌های ایرانی، وضعیت حجاب، بی بند و باری‌ها و... می‌باشد لذا انتظار می‌رفت که کار بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر این‌که شورای عالی انقلاب فرهنگی یک حالت ستادی نسبت به دستگاه‌های فرهنگی کشور دارد افزود: این عدم موفقیت مطلوب، نخست به دلیل ضعف بخش‌های فرهنگی و دوم مورد استحاله قرار گرفتن افرادی که فعالیت فرهنگی انجام می‌دادند می‌باشد.

قدیری ابیانه دلیل عدم اجرای مصوبات این شورا را نخست کامل اجرا نکردن دستگاه‌های مسئول خواند و در ادامه افزود: افراد مجری نیز ممکن است خودشان دچار مشکلات فرهنگی باشند؛ مانند بسیاری از برنامه‌های رادیو و تلویزیون و همچنین محافل فرهنگی با رنگ و بوی انقلابی و ... لذا نیاز به نیروهای مومن، معتقد، آشنا و بیدار در بخش‌های مختلف فرهنگی کشور که بتوانند تصدی امور را در دست بگیرند روشن است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با توجه به این‌که افرادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی نظام نیز مسئول هستند، در رابطه با دلیل عدم اجرای مصوبات این شورا گفت: ممکن است یک دلیل اعتقاد نداشتن فرد به مصوبه باشد؛ به عنوان مثال هر کجا هر کسی در مخالفت با بی‌حجابی فعالیتی انجام داده است با مخالفت دولت که رییس آن رییس این شورا نیز می‌باشد روبرو شده است، شاید دولت با نوع فعالیت مخالف باشد اما تا کنون هیچ نوع فعالیتی در این رابطه از خود دولت مشاهده نشده است.

قدیری ابیانه افزود: در مرحله بعدی باید بررسی شود که آن دستگاه اجرایی، برای اجرا، نیروهای لازم را دارند یا این‌که توانایی لازم را برای انجام امور ندارند.

وی در پایان گفت‌و‌گو در رابطه با فیلم‌های اخیر که با بودجه دولت نیز درست شده است اظهار داشت: این ضعف ممکن است از شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد یا از وزارت ارشاد که نظارت دقیق ندارد و یا از دولت، به نحوی که ممکن است وزارت ارشاد بخواهد مقابل آن فیلم بایستد اما دولت ممانعت کند، به عنوان مثال در زمانی که بنده سفیر دولت در مکزیک بودم سازمان میراث فرهنگی نمایشگاه صنایع دستی بزرگی در مکزیک برگزار می‌کرد اما متوجه شدم داخل این نمایشگاه مجسمه‌های مسهتجنی به نمایش گذاشته شده است و هنگامی که قصد ممانعت از برگزاری دوباره آن نمایشگاه را داشتم آقای مشایی تلاش کرد مانع از اقدام بنده شود، اما مشاهده کردیم او نه تنها با اصرار بر این امر مواخذه نشد بلکه در نامه‌ای توسط رییس جمهور تا حد یک معصوم تمجید شد.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک در پایان تاکید کرد: تا زمانی‌که چنین افرادی در دولت و در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند امیدی به بهتر شدن شرایط نیست.

۹۱/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">