پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۰۲:۲۰ ق.ظ

۰

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، محمدحسن قدیری ابیانه شب گذشته در لارستان استان فارس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در خصوص«روابط ایران و آمریکا» تصریح کرد: آنهایی که فکر می کنند اگر رابطه برقرار کنیم تحریم ها برداشته می شود و یا رابطه خوب می شود، با روابط بین الملل آشنایی ندارند. ما با آمریکا تضاد منافع اصلی داریم، آنها مایل هستند کشوری به نام ایران باقی نباشد.

وی با بیان اینکه واینبرگر، وزیر دفاع ریگان، استراتژی آمریکا را «خشکاندن ریشه ایران به عنوان یک ملت» نام برده بود، بیان کرد: یعنی ایران تجزیه شده باشد و مردم ایران خودشان را یک ملت ندانند. کماکان استراتژی آمریکا همین است منتهی با شکست مواجه شده؛ ولی تغییری در ماهیت و دشمنی آنها ایجاد نشده است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با توجه به اینکه در شرایط فعلی رابطه با آمریکا اصلاً معنا ندارد، گفت: آمریکا هم نشان نداده که می خواهد سیاست هایش را تغییر دهد و اگر هم رابطه ای برقرار باشد از این رابطه برای دشمنی با ما استفاده می کند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: ابداً، برداشته شدن تحریم ربطی به داشتن رابطه ندارد، اگر ما می خواهیم دشمن دست از تحریم بر‌دارد باید از آسیب رساندن به ما نا‌امید شود و برای اینکه نا‌امید شود ما باید قوی شویم، راه قوی شدن هم این است که همه بهتر کار کنند.

وی گفت: یک بخش فشار اقتصادی به تحریم بر می گردد و بخشی دیگر به ضعف فرهنگ کاری خودمان است، شعارهایی که مقام معظم رهبری در این سال ها داده اند کلیدهای پیشرفت است، منتهی ما فکر می کنیم که مخاطبان این شعارها فقط مسئولان هستند، مردم خودشان را مخاطب نمی دانند، مثلاً وقتی گفته می شود همت مضاعف کار مضاعف؛ توقع دارند که فقط دولت بیشتر کار کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه تحریم ها تا انتخابات ادامه و تشدید خواهد شد، گفت: این کار، برای این است که معیشت مردم تحت فشار قرار بگیرد و از طرفی دیگر با تبلیغات این گونه وانمود خواهند کرد که در صورت سازش با آمریکا یا مذاکره و رابطه با آمریکا؛ این تحریم ها برداشته خواهد شد تا مردم برای رهایی از این فشارها، روی به سازش کارها بیاورند.

قدیری ابیانیه گفت: ما سعی کنیم دشمن و دشمنی هایش را بشناسیم، نقاط قوت و ضعف خودمان را بشناسیم، وقتی نقاط ضعف خودمان را شناسایی کردیم اولویت را روی رفع نقاط ضعف بگذاریم و بعد از آن نقاط قوت را تقویت کنیم و در این صورت است که ما می توانیم تهدیدات را دفع کنیم و از فرصت ها استفاده کنیم و حتی تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم.

۹۱/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">