پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۴۷ ب.ظ

۰

خبرگزاری فارس: کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه گفت: اکنون با این ساعات کمِ کار مفید، با این تعطیلات زیاد و با این اسراف، به اقتصاد استراحتی دچار شده‌ایم و دیری نیست که نتیجه آن یعنی اقتصاد ریاضتی را هم ببینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمدحسن قدیری ابیانه دوشنبه شب در جمع حدود یک هزار نفری مردم بهشهر که در پایگاه ابوعمار این شهرستان دور هم گرد آمده بودند در همایش بصیرتی «اقتصاد مقاومتی» به بیان آماری از درآمدهای نفتی و لزوم توجه به منویات رهبری در بحث اقتصادی همچنین راهکارهای استفاده صحیح از منابع انرژی پرداخت.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم به نمونه ای از دستاوردهای 33 ساله انقلاب اسلامی اشاره کنیم، عمر متوسط ( امید به زندگی) از 52 به 72 سال رسیده است. همچنین در آن زمان در کمتر خانواده‌ای دانشجو بود اما اکنون کمتر خانواده‌ای است که دانشجو نداشته باشد.

حداکثر صادرات نفت ایران 2.3 میلیون بشکه در روز

قدیری ابیانه با اشاره به درآمد حاصل از صادرات نفت ایران و با طرح این سؤال که این درآمدها چه می‌شود و اصلاً چقدر درآمد نفتی داریم و اگر آن را بر جمعیت ایران تقسیم کنیم سهم هر ایرانی چقدر است، تصریح کرد: حداکثر صادرات نفتی ایران در شرایط غیرتحریمی 2 میلیون و 300 هزار بشکه در روز است که این رقم در ماه، 69 میلیون بشکه می‌شود و اگر بر جمعیت ایران تقسیم کنیم به هر ایرانی کمتر از یک بشکه نفت در ماه می‌رسد.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: صادرات روزانه 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت به قیمت هر بشکه 85 دلار و هر دلار یک‌هزار و 226 تومان مبنای محاسبه بودجه امسال است.

سهم هر ایرانی از درآمد نفتی 67 هزار تومان است

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه بودجه واجب است، اظهار داشت: بیش از 610 هزار میلیارد ریال درآمد امسال نفت مطابق با بودجه مصوب را اگر بر 75 میلیون جمعیت ایران و 12 ماه تقسیم کنیم به هر ایرانی ماهانه 67 هزار تومان می‌رسد و اگر همه درآمدهای نفتی و غیرنفتی (بودجه عمومی) را تقسیم بر تعداد جمعیت و 12 ماه سال کنیم، تازه این عدد به حدود 182 هزار تومان در هر ماه می‌رسد.

اگر به نام‌گذاری سال‌ها دقت می‌کردیم به اقتصاد مقاومتی نمی‌رسیدیم

قدیری‌ابیانه با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری به نام همت مضاعف، کار مضاعف، اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خاطر نشان کرد: چقدر به این توصیه‌ها عمل کردیم؟ اگر به این توصیه‌ها به خوبی عمل می‌کردیم در میانه سال، شعار اقتصاد مقاومتی نداشتیم و اگر این وضعیت همچنان ادامه پیدا کند؛ به اقتصاد ریاضتی یعنی کاهش درآمد و خدمات و افزایش ساعات کار و مالیات می‌رسیم.

به اقتصاد استراحتی دچار شده‌ایم

وی به میزان کار مفید در کشور اشاره و تصریح کرد: در ادارات ایران 1 ساعت و 5 دقیقه در روز کار مفید داریم. در بخش خصوصی دو ساعت و اندی است، بهتر است بگوییم اکنون در شرایط اقتصاد استراحتی هستیم. نه اقتصاد مقاومتی.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: اگر به شعار همت مضاعف، کار مضاعف عمل می‌شد و یک ساعت کار به دو ساعت افزایش پیدا می‌کرد دیگر دشمن امیدی به تحریم علیه ما نمی‌بست.

قدیری ابیانه افزود: به شعار سال تولید ملی توجه و عمل نکردیم، شعار اقتصادی مقاومتی دادیم و تا دو سه سال دیگر با این ساعات کاری، با این تعطیلات و با این اسرافی که در زندگی داریم به اقتصاد ریاضتی می‌رسیم.

فرهنگ کار و مصرف ما ضعیف است

وی در ادامه گفت: ملت ما هزار حُسن دارد، اما فرهنگ کار و مصرف ما ضعیف است. عادت کردیم به اسراف و متوجه نیستیم.

قدیری بیان داشت: هر ایرانی باید از خود بپرسد چگونه باید به پیشرفت نایل آمد، چگونه می‌شود چشم‌انداز 1404 محقق شود و سهم من در تحقق بخشیدن به این پیشرفت چیست؟

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه تصریح کرد: مملکت مثل قطاری نیست که دولت، لوکووتیو آن باشد و ملت مسافران آن بلکه به مثابه یک قایق پارویی است که همه باید پارو بزنند و به مقصد برسند.

کسی که از بیت‌المال استفاده می‌کند باید پاسخگوی 75 میلیون نفر باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یارانه‌های گزافی که دولت برای سوخت می‌پردازد، گفت: خودرویی که ماهانه سهمیه  60 لیتری بنزین دارد معادل 134 هزار تومان و سالانه یک میلیون و 680 هزار تومان یارانه بنزین می‌گیرد و یا خودرویی که هفته‌ای 40 لیتر بنزین آزاد می‌زند یارانه‌ای به مبلغ 5 میلیون و 280 هزار تومان در سال می‌گیرد که معادل برنج ایرانی مصرفی 10 خانوار چهار نفره در سال است.

وی افزود: یک طلا فروشی، سالانه 480 هزار تومان مالیات می‌دهد اما فقط برای سهمیه 60 لیتری بنزین یک ماشینش سالانه یک میلیون و 680 هزار تومان یارانه دریافت می‌کند؛ یعنی از جیب محرومان گرفته می‌شود و به جیب ثروتمندان ریخته می‌شود.

قدیری ابیانه با بیان اینکه هر کسی که از بیت‌المال استفاده می‌کند باید پاسخگوی 75 میلیون نفر باشد به این موضوع اشاره کرد که سالانه برای تحصیل یک دانشجوی لیسانس دانشگاه دولتی، حداقل 3 میلیون تومان خرج می‌شود تا او درس بخواند و راه حل جامعه باشد و به مطالبات جامعه کمک کند اما الان روز دانشجو تبدیل به روز مطالبه شده است یعنی اینکه دانشجو به‌ جای حل کردن مسائل، خودش را صورت مسئله می داند.

کسی که از دولت حقوق بگیرد و کار مفید نکند، مثل این است که از مردم می‌دزدد.

وی در ادامه گفت: کسی که 600 هزار تومان حقوق می‌گیرد یعنی دولت 10 نفر را از پول نفت محروم کرده تا ایشان حقوق بگیرد و اگر کسی حقوق بگیرد و در ازای آن کار مفید نکند یعنی دارد از ملت می‌دزدد.

قدیری ابیانه در پایان سخنان خود با بیان اینکه با رفتن به‌دنبال جنس و مارک خارجی در واقع خودتحریمی می‌کنیم، خاطر نشان کرد: مردم، مطالبات زیادی دارند اما کار و تلاش بیشتر آحاد مردم، افزایش عرضه، کم کردن اسراف و جلوگیری از خرید لوازم غیرضرور به بالا رفتن سطح رفاه عمومی می‌انجامد.

به گزارش فارس، همایش اقتصاد مقاومتی با همکاری هیئت رزمندگان سپاه حوزه 07، پایگاه ابوعمار مسجد امام حسن عسگری (ع) گراییل محله و واحد فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه بهشهر برگزار شد.

۹۱/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">