پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۵۹ ب.ظ

۱

خبرگزاری فارس: سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: برقراری رابطه با آمریکا مانع از تحریم‌ها و دشمنی‌های این کشور با ملت ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسن قدیری ابیانه بعد از ظهر امروز در نخستین کرسی آزاداندیشی دانشگاه قم در تالار شیخ مفید این دانشگاه با اشاره به تحریم‌های غرب علیه کشورمان اظهار داشت: عده‌ای موضوع رابطه با آمریکا را به بهانه برداشتن تحریم‌ها و بهبود اوضاع اقتصادی مطرح می‌کنند اما اگر نگاهی درست به این مقوله داشته باشیم، رابطه با آمریکا مانعی برای تحریم‌ها نیست.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی کشور ما با آمریکا رابطه داشت اما در همین زمان جاسوسان آمریکایی در پوشش دیپلمات در راستای تجزیه کشور، کارشکنی اقتصادی، حمایت از تروریست‌ها و دشمنی با ملت ایران فعالیت می‌کردند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه رابطه داشتن با هر کشوری به معنی در امان بودن از دشمنی آن نیست، خاطرنشان کرد: ما تا چند ماه گذشته با انگلیس هم روابط دیپلماتیک داشتیم اما این کشور در هر دشمنی که علیه کشورمان می‌شد، پیشقدم بود و از هیچ تلاشی برای افزایش فشارها به ملت ایران دریغ نکرد.

وی ابراز داشت: در شرایط کنونی اگر هرگونه رابطه‌ای با آمریکا برقرار شود، این رابطه نتیجه‌ای جز افزایش فشارها علیه ما نخواهد داشت.

قدیری ابیانه با بیان اینکه رابطه با کشورها هم منافعی دارد و هم مضراتی اظهار کرد: هر جا این منافع بر مضرات آن برتری داشت باید این رابطه برقرار شود اما در مورد کشور ما با آمریکا ضرری که ملت ایران از این ارتباط می‌بیند، بیشتر خواهد بود.

وی عنوان داشت: ملت ما کشور آمریکا و حاکمیت او را را به رسمیت می‌شناسد اما با سیاست‌های این کشور موافق نیست و رابطه ما با آمریکا در صورتی برقرار خواهد شد که این کشور در سیاست‌هایش تغییر ایجاد کند.

وی گفت: واقعیت جهان امروز این است که هرگاه یک قدم عقب‌نشینی کنیم، دشمن چند قدم علیه ما بر می‌دارد.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه آمریکا دلایل تشدید تحریم‌ها را کشاندن ایران به میز مذاکره عنوان می‌کند، افزود: هم‌اکنون هم ما در حال مذاکره با 1+5 هستیم و این تحریم‌ها تنها به این خاطر است که کشور ما را با هزاران سال سابقه تمدنی وادار کنند از آمریکایی که تنها 300 سال سابقه تمدنی دارد، سلطه بپذیرد.

وی با اشاره به تأثیری که تحریم نفت می‌تواند بر مسائل اقتصادی کشور داشته باشد، عنوان کرد: اگر جوانان کشور ما در راه عمران و آبادی کشور بکوشند و با کارآفرینی و تلاش مستمر اقتصاد کشور را یاری دهند، هیچ قدرتی نمی‌تواند ملت ایران را به زانو در بیاورد.

۹۱/۰۹/۲۲

نظرات  (۱)

من در این جلسه شرکت کردم خیلی پرمحتوا و جالب بود از جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم و جنالعالی تشکر میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">