پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۰۱ ب.ظ

۱

قدیری ابیانه در نشست نقد «162»:اصلاح صدا وسیما مثل پنچر‌گیری ماشین در حال حرکت است!

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: اصلاح صدا وسیما مثل پنچره‌گیری یک ماشین در حال حرکت است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) امشب در نشستی چالشی با حضور تهیه کننده مستند 162 و دو تن از نمایندگان مجلس، این مستند که با موضوع نقد صدا و سیما ساخته شده را اکران و نقد کرد.

 در این جلسه قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا به نقد از این فیلم و صدا وسیما پرداخت.

 وی در ابتدا گفت: قرار نیست در یک فیلم تمام ابعاد یک مسئله طرح شود بنابراین این فیلم از این جهت که معایب را عنوان کرد فیلم مناسبی بود اما مستندهای دیگری نیز لازم است تا ویژگی‌های مثبت صدا وسیما بیان شود.

 وی ادامه داد: نکته‌ دیگری که باید عرض کنم این است که یک جا به مقام معظم رهبری درباره فساد شهرک غرب گفتند ایشان فرمودند: مگر دانشگاه امام صادق (ع) آنجا نیست؟ این جمله یعنی قرار نیست این دانشگاه فقط بچه‌های حزب‌الله تربیت کند بلکه باید تأثیرگذار باشد. در خصوص برنامه‌های صدا و سیما نیز همین‌گونه است. دانشگاه امام صادق (ع) باشد و چنین برنامه‌های در صدا و سیما پخش شود؟

 این کارشناس فرهنگی با توجه به بخشی از صحبت‌های شجاعی کیاسری اضافه کرد: اگر اختیارات شورای نظارت بر صدا وسیما زیاد شود اشتباه است من با این کار بسیار مخالفم زیرا در این صورت ارگان‌هایی که در این شورا حضور دارند انتظار خواهند داشت صدا وسیما در هفته مدت‌زمانی را تماما به آنها اختصاص دهد. این شورا باید نظارت کند و نتیجه نظارت خود را به مقام معظم رهبری برساند. ایشان اختیار برای اقدام دارند.

 قدیری ابیانه در ادامه با توجه به صحبت یکی از منتقدین رسانه‌ای برجسته کشور گفت: اصلاح صدا وسیما مثل پنچره‌گیری یک ماشین در حال حرکت است.

 سفیر سابق ایران در استرالیا ادامه داد:‌ گاهی فکر می‌کنم برخی از این برنامه‌هایی که صدا وسیما می‌سازد از این بهتر می‌تواند به انقلاب ضربه بزند؟ و یا به تعبیر بدتر از این می‌توان در صدا و سیما برنامه‌ای پخش کرد؟ مثلا گاهی می‌بینیم یک نماز را نشان می‌دهند و بسیار بر روی آن تمرکز می‌کنند به گونه‌ای که گمان می‌کنم دستوری از ریاست سازمان به فیلمسازان رسیده است که باید بر روی نماز تمرکز کنند. اما پس از آن می بینم که بعد از آنکه نماز تمام شد آن فرد نماز خوان می‌گوید بروم برادرم را بکشم. در اینجا دستوری از طرف سازمان رسیده یا چنین میزانسنی از روی برنامه کار شده است؟ به نظر من که قصد و برنامه‌ای توسط نویسنده و کارگردان در کار بوده است.

 وی در ادامه انتقاد از صداوسیما عنوان کرد:  مشکل دیگری که در صداوسیما بسیار برجسته است القای فقر به جامعه است مثلا در یکی از سریال‌ها می‌بینم شخصیت اصلی این فیلم مدام از خانه‌ای در شمیران با استخر را آرزو می کند. این امر موجب می‌شود حتی کسی که در منطقه شمیران خانه دارد اما در خانه‌اش استخر ندارد احساس فقر کند.

 سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: در این مسائل ناظر پخش اصلا متوجه این مشکلات نمی‌شود.

 قدیری ابیانه در خصوص راهکاری که بتواند مشکل را حل کند گفت: باید نظارت مردمی بر صداوسیما دایر شود در این شرایط نویسنده و کارگردان از نظارت و خشم مردم می‌ترسد و در کارش دقت می‌کند.

۹۱/۱۰/۰۲

نظرات  (۱)

۰۲ دی ۹۱ ، ۱۹:۳۷ دانشجوی صنعتی قم
از حضور استاد کمال تشکر دارم
بحث مفیدی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">