پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۴ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۳۳ ب.ظ

۰

بوشهر- کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه گفت: توهم از میزان بالای درآمدهای نفتی، سطع توقع مردم از دولت را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه روز یکشنبه در همایش لبیک به ندای اقتصاد مقاومتی در بوشهر افزود: وقتی تصور مردم از درآمدهای نفتی غیر واقعی باشد، متناسب با آن توقعاتی دارند که توسط هیج دولتی قابل برآورده شدن نیست.

وی یادآورشد: وقتی تناسبی بین تصور ها و درآمدهای نفتی نیز وجود نداشته باشد دولت متهم به فساد می شود و نظام و اسلام نیز در ذهن افراد ناکارآمد جلوه می کند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا اضافه کرد: برخی افراد درآمدهای نفتی کشورمان را با برخی کشورهای عربی بدون لحاظ شمار جمیعت و مساحت آن مقایسه می کنند که این برداشت نادرست است.

قدیری ابیانه ادامه داد: اوج صادرات نفت در شرایط غیر تحریمی دو میلیون و 300 هزار بشکه در روز است که با احتساب جمعیت 75 میلیونی ماهانه کم تر از یک بشکه سهم هر ایرانی است.

وی یادآورشد: بودجه امسال براساس فروش نفت به قیمت هر بشکه 85 دلار 610هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است که براساس گفته مسوولان به دلیل تحریم 490 هزار میلیارد ریال آن محقق نشده است.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه گفت: این که مردم توقع داشته باشند همه نیازمندی ها و هزینه های آنها توسط دولت تامین شود برداشتی اشتباه است.

قدیری ابیانه افزود: برای گذر از مشکلات هیچ چاره ای جز تولید ثروت وجود ندارد.

وی با اشاره به جهت گیری شعارهای سال با رویکرد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: درحالی که اسلام بهترین تفریح را کار می داند به دلیل فرهنگ غلط ما بهترین کار را تفریح می دانیم .

سفیر سابق کشورمان در مکزیک و استرالیا ادامه داد: سیاست کشورهای استکباری این است که جمهوری اسلامی ایران به سمت تولید ثروت نرود تا وابسته به فروش نفت خام باشد و برای تحقق این امر نیز فرهنگ کار را در جامعه کمرنگ کرده است.

 

قدیری ابیانه گفت: در تمام دنیا بخشی از درآمدهای دولت ها از محل مالیات تامین می شود اما این مهم در کشور ما نهادینه نشده است که برای ساختن کشور و کمک به دولت باید همه احساس مسوولیت و در آبادانی کشور مشارکت کنند.

وی افزود: مخاطب نامگذاری شعار سال فقط دولت نیست بلکه آحاد مردم در این زمینه مسوول هستند.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه اضافه کرد: اگر به شعار اقتصاد مقاومتی عمل نکنیم بدون شک بزودی باید به اقتصاد ریاضتی تن دهیم.

قدیری ابیانه گفت: اداره کشور مثل قطار نیست که دولت حکم لوکوموتیو آن باشد و مردم نیز در واگن ها به استراحت بپردازند بلکه مثل قایق های پارویی است که همه باید پارو بزنند و دولت نیز ناخدای آن است.

وی افزود: هرچند مدیریت صالح در اداره امور مهم و واجب است اما مردم نیز باید به رسالت خود عمل کنند.

سفیر سابق کشورمان در مکزیک یادآورشد: در کشور ،مشکل فرهنگی داریم و مردم نیز بهترین ملت های عالم هستند اما فرهنگ کار و وجدان کاری در آن ضعیف است.

قدیری ابیانه اضافه کرد: درحالی که نفت سرمایه عمومی است اما سیاست موجود بهره مندی از این ثروت ملی ذر بخش مصرف داخلی عمدتا به نفع ثروتمندان است.

وی گفت: قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه سهم ثروتمندان از درآمدهای نفتی 40 برابر اقشار آسیب پذیر جامعه بود که با اجرای این قانون به 30 درصد کاهش یافته است.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه افزود: برون رفت از مشکلات موجود با اصلاح شیوه زندگی ، پرهیز از اسراف ، اولویت دادن خرید کالای ایرانی بر جنس مشابه خارجی ، افزایش کارمفید و مشارکت در امور است.

۹۱/۱۰/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">