پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۱، ۰۵:۰۲ ب.ظ

۰

باز هم آمریکا، روسیه را فریب داد

چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۱، ۰۵:۰۲ ب.ظ

قدیری ابیانه در گفتگو با بی باک

دکتر قدیری ابیانه گفت: با بررسی عمیق طرح مشترک امریکا و روسیه برای تشکیل دولت انتقالی در سوریه به این نتیجه می رسیم که بار دیگر آمریکا مانند گذشته، روسیه را فریب می دهد و در آینده شاهد این خواهیم بود که روسیه از اینکه فریب امریکا را خورده ابراز پشیمانی می کند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، آمریکا و روسیه طرح مشترک برای تشکیل دولت انتقالی به سوریه داد، که به موجب آن یک دولت انتقالی متشکل از وزیران مورد توافق طرف های درگیر در سوریه تشکیل خواهد شد و بشار اسد تا سال 2014 (پایان دوران قانونی ریاستش) بدون اختیارات در قدرت باقی خواهد ماند. طبق این طرح، بشار اسد نباید نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. در همین حال یک منبع دیپلماتیک آگاه اعلام کرد رئیس جمهوری سوریه با چشم پوشی از اختیارات خود موافقت کرده اما با نامزد نشدن در انتخابات سال 2014 مخالف است. این در حالی که در مسئله سوریه، آمریکا  و روسیه اختلاف نظر شدید داشتند، آمریکا و روسیه طی روزهای اخیر درباره وزیران دولت انتقالی سوریه با یکدیگر رایزنی کرده اند اما به نظر نمی رسد این طرح مورد موافقت مخالفان سوری قرار گیرد چرا که ائتلاف ملی مخالفان سوریه با هر گونه مذاکره با بشار اسد مخالف است، این در حالی است که این تروریستها از آمریکا و اسرائیل هدایت می شوند، سابقه فریبکارانه  آمریکا نشان می دهد پشت پرده این طرح، اهداف دیگری است.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس علوم استراتژیک و سفیر سابق  ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با بی باک اظهار داشت: سوریه یک کشور مستقل است و اینکه بشار اسد حق شرکت در انتخابات را دارد یا نه با خود مردم است.

دکتر قدیری بیان داشت: در انتخابات بعدی در این رابطه که آیا مردم سوریه مایل هستند که بشار اسد رئیس جمهور آنها باقی بماند یا نه تصمیم را مردم سوریه می گیرند و بهترین راه این است که  اگر بشار اسد کاندیدای پست ریاست جمهوری بود و مردم سوریه او را نخواستند به او رأی نمی دهند، بنابراین تعیین پیش شرطی که بشار اسد در انتخابات شرکت نکند تصمیمی نیست که امریکا بتواند برای مردم سوریه بگیرد.

وی تصریح کرد: اینکه بشار اسد از اختیارات خود استفاده نکند طبق قانون در اختیار رئیس جمهور است، می تواند از آن استفاده کند یا نکند، به هر حال این طرح مشترک امریکا و روسیه از یک طرف نشان داد که  آمریکا از پیروزی در سرنگونی بشار اسد ناامید شده است و از طرف دیگر نگران این است که کسانی که امروز در رأس فعالیتهای تروریستی در سوریه هستند در آینده مشکلی شوند برای خود آمریکا همانطور که طالبان و القاعده  توسط سازمان سیای آمریکا شکل گرفت اما بعدها در مقطعی سیاستشان را از امریکا جدا کردند. هرچند اسرائیل اعلام کرده تروریستها القاعده را به حکومت سوریه ترجیح می دهد.

قدیری افزود: روسیه هم همواره به دنبال منافع خود بوده و آقای پوتین اخیرا اعلام کرده که حفظ سوریه برایش اهمیت دارد نه شخصی که در سوریه حکومت می کند، این همان قسمتی است که در آن ظاهرا آمریکا و روسیه به هم نزدیک شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: با بررسی عمیق مساله به این نتیجه می رسیم که بار دیگر آمریکا مانند گذشته، روسیه را فریب می دهد و در آینده شاهد این خواهیم بود که روسیه از اینکه فریب آمریکا را خورده ابراز پشیمانی می کند.

دکتر قدیری در پاسخ به این سوال که نوع رفتار آمریکا را در مقابل تروریست های سوریه، بعد از این طرح چطور ارزیابی می کنید، گفت: به نظر می رسد در حالی آمریکا با روسیه چنین طرحی را اعلام کرداما امریکا از مخالفان خواسته به مخالفت خود ادامه دهند. یعنی توافق آمریکا با روسیه در مساله سوریه فقط در این راستا بوده که روسیه را از مواضع خود عقب براند بدون اینکه این طرح هیچ نتیجه ای در عملکرد تروریست ها که تحت مدیریت و سلطه آمریکا و اسرائیل هستند، ایجاد کند.

وی در پایان اظهار داشت: مردم سوریه به شدت نگران حکومت یافتن تروریست ها هستند زیرا تروریست ها جنایتکارانی هستند که به هیچ کسی رحم نمی کنند لذا ضمن اینکه مردم خواستار پایان در گیری ها هستند و اینکه خودشان بتوانند سرنوشت کشور خود را تعین کنند بشدت نگران این موضوع هم هستند که خدایی نکرده تروریستها در عملکرد خود پیروز شوند. اما پر واضح است که با این فعالیتی که تروریستها می کنند، اگر مردم نبودند تا به حال نظام سوریه سرنگون شده بود، آنچه که باعث حفظ نظام سوریه شده علی رغم همه توطئه ها، پشتیبانی مردم از حکومت سوریه است و ثانیا نفرتی که مردم از تروریستها و اعمال وحشیانه آنها پیدا کردند.

۹۱/۱۰/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">