پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۳۰ ق.ظ

۰

قدیری ابیانه در مازندران مطرح کرد:

سازش با کشورهای غربی مشکلی از کشور حل نمی کند

خبرگزاری فارس: کارشناس عالی وزارت امور خارجه گفت: در سال 92 بودجه عمومی کشور به ازای هر ایرانی حدود 105 هزار تومان خواهد بود و این درحالی است که در سال 90 این رقم به حدود 182 هزار تومان می رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدحسن قدیری ابیانه در نشستی با بسیجیان مازندران با موضوع اقتصاد مقاومتی و 9 دی اظهار داشت: خیلی ها معتقدند که اگر درآمد های نفتی در کشور درست توزیع شود مشکلات فعلی اقتصادی کشور حل می شود.

وی بیان داشت: برای صحت و سقم این اظهارنظر اول باید بررسی شود که سرانه درآمد نفت صادراتی هر ایرانی ماهانه چه قدر است.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با ارائه اسناد و مدارکی اعلام کرد که سرانه هر ایرانی از درآمد نفت صادراتی در صورت فروش روزانه 2 میلیون 300 هزار بشکه نفت و در ماه حدود 67 هزار تومان است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب به ازای هر ایرانی 5 برابر فعلی نفت صادر می شد و عمر متوسط ایرانی ها در آن سال ها حدود 52 سال بود.

قدیری ابیانه در ادامه بیان داشت: در طی 33 سال در کشور محرومیت زدایی انجام شد ولی میزان محرومیت به حدی جدی بود که هنوز مشکلات برخی مناطق محروم کامل حل نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: صادرات نفت کاهش پیدا کرد و اگر روند صادرات قبلی کشور ادامه داشت ممکن بود در حال حاضر کشور با چالش جدی مواجه بود

.

سرانه درآمد نفتی امارات متحده عربی بیش از 80 برابر ایران است.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با اشاره به مقایسه برخی افراد که برخی بنادر ایران را با دبی و امارت مقایسه می کنند، بیان داشت: سرانه صادرات نفت در دبی به ازای هر تبعه کشور معادل بیش از 80 سال یک ایرانی است که در سرزمین کوچکی هزینه می کنند گفت اگر ایران نیز همه درآمدهای نفت را در فقط کیش و قشم هزینه می کرد این دو جزیره کشور بهتر از سایر جزایر عربی می شدند.

وی خواستار بررسی بیشتر مردم در مورد درآمدها و هزینه های فعلی کشور شد تا به واقعیت های موجود که کشور پی ببرند.

این مسئول در ادامه با اشاره به کسانی که اعلام می کنند درآمدهای نفتی کشور ما چنین است و چنان است و یا برخی مواقع در انتخابات مطرح می شود که با حضور من درآمدهای مردم دگرگون می شود، گفت: افرادی که این گونه در مورد درآمدهای نفتی اظهار نظر می کنند نسبت به واقعیت های بودجه و هزینه های پیش رو اطلاعی ندارند و می خواهند به جوسازی بپردازند.

خطاب رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به مسئولان نیست

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: باید با فرهنگ سازی مناسب به سمت اقتصاد مقاومتی روی آوریم و آحاد مردم خودشان را در رفع مشکلات اقتصادی کشور سهیم بدانند.

سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: خطاب رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به مسئولان نیست و همه مردم باید در این امر سهیم باشند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا نشود. باید شعار اقتصاد ریاضتی بدهیم و همانند اروپائیان که در حال حاضر با این موضوع درگیر هستند مواجه شویم

.

در سال 92 سهم هر ایرانی از بودجه عمومی حدود 105 هزار تومان است

قدیری ابیانه یادآور شد: واقعیت اقتصاد ریاضتی به اروپائیان به خاطر مشکلات اقتصادی به آن ها تحمیل شد هرچند خود اروپاییان مایل به آن نبودند و اقتصاد ریاضتی خود را به مردم اروپا تحمیل کرد.

وی در بخشی از سخنانش به بودجه تدوین شده به ازای هر ایرانی اشاره کرد و گفت: دولت گفته می خواهد بودجه عمومی را بر اساس 95 هزار میلیارد تومان تنظیم کند که به معنای این است که بودجه عمومی کشور به ازای هر ایرانی حدمود 105 هزار تومان است و این درحالی است که در سال 90 این رقم به حدود 182 هزار تومان می رسید.

کارشناس مدیریت استراتژیک در ادامه با انتقاد از میزان تعطیلات در کشور بیان داشت: به ازای هر روز تعطیلات در کشور 190 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می شود، آیا در ایران کسی جرات دارد که بگوید یک روز از میزان تعطیلات ما کم شود.

هدف از تحریم ها فاصله انداختن بین مردم و نظام است

وی تاکید کرد: برای رفع مشکل کنونی در کشور نیاز است تک تک مردم به سمت بهترکار کردن بروند و تک تک افراد جامعه نسبت به هم رویکرد مثبت داشته باشند.

وی ادامه داد: در کل ایران یک جعبه میوه نداریم که زیر و روی آن  یکی باشد. مشکل فرهنگی داریم و برای پیشرفت سریعتر نیاز است مشکل فرهنگی کشور برطرف شود.

قدیری ابیانه یادآور شد: در حال حاضر کشورمان با توطئه و تحریم زیادی مواجه است و این تحریم ها تا زمان انتخابات نیز ادامه دارد و هدف این تحریم ها فاصله انداختن بین مردم و نظام است

.

سازش با کشورهای غربی مشکلی از کشور حل نمی کند

وی در ادامه با اشاره به سیگنال هایی در مورد سازش ایران با برخی کشورهای غربی بیان داشت: سازش با کشورها غربی مشکلی از کشور حل نمی کند و هدف تحریم ها این است که فتنه گران روی کار بیایند.

وی ادامه داد: اگر مردم اشتباه کنند و افراد دوستدار واقعی نظام اسلامی ایران روی کار نیایند نه تنها فشار بر مردم برداشته نمی شود بلکه بیشتر نیز می شود.

کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه بیان داشت: جریان فتنه قبلی با حمایت و هدایت بیگانگان در کشور کلید خورد و جریان انحرافی کلید فتنه بعدی را در کشور روشن می کند.

وی در پایان گفت: جریان انحرافی با با پیوند با فتنه گران و ضد انقلاباب سعی دارد در کشور مسائلی را ایجاد کند که به نفع نظام و انقلاب نیست.

۹۱/۱۰/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">