پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۴۷ ب.ظ

۰

پایگاه اینترنتی فارین پالیسی در گزارشی با انتقاد از سیاست های ضد ایرانی آمریکا تاکید کرد دولت اوباما باید به رویکرد رویارویی با ایران که بیش از یک دهه است که دائما شکست می خورد، پایان دهد.

«استیون والت» در گزارش خود که روز شنبه در پایگاه آمریکایی فارین پالیسی انتشار یافت، با اشاره به رویکرد متناقض آمریکا در قبال تهران نوشت: اساتید دوراندیش دیپلماسی مانند نیکلاس برنز عقیده دارند که آمریکا و هم پیمانان آن باید تعامل را با سیاست های کنونی خود پیوند دهند، هرچند که واشنگتن و هم پیمانانش بیش از یک دهه است بدون موفقیت، ایران را تهدید کرده اند.

نویسنده در ادامه واکنش دولت ها و ملت ها به تهدید را امتناع ذکر کرد و افزود: تسلیم شدن در برابر تهدیدها، موجب می شود فرد تهدیدکننده تقاضاهای بیشتری کند.

نویسنده فارین پالیسی در گزارش خود با بیان اینکه در سیاست بین المللی تن دادن به تهدیدهای یک دولت می تواند نشانگر ضعف باشد و درخواست سایرین را هم برانگیزد، نوشت: برای سال ها حرف آخر ایرانی ها این بوده که نمی خواهند به زور مذاکره کنند و همانگونه که رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران در رد پیشنهادهای اخیر مذاکرات مستقیم (با آمریکا) بیان کرد و گفت که «در واقع توپ در زمین شما است. آیا با تهدید و فشار می توان، پیشنهاد مذاکره داد؟ شما سلاح گرفته اید و از ما می خواهید صحبت کنیم. ملت ایران از هیچ تهدیدی واهمه ندارد

استیون والت در ادامه نوشته است: اینگونه اظهارات، بگونه عادی نشانه دیگری از سرسختی ایرانیان تلقی می شود، اما آنگونه که گفته شد، تنهایک شالوده راهبردی ساده برای موضع ایران وجود دارد و در واقع، اساس آن این است که هرکسی ما را به این شیوه تهدید کند، دقیقا همین موضع را اتخاذ می کنیم.

از سوی دیگر، تهدیدهای غرب و اعمال تحریم های شدیدتر و تاکید همیشگی بر اینکه «تمامی گزینه ها مطرح است» و هشدار دادن در مورد جنگ در صورت شکست دیپلماسی، شیوه عاقلانه ای برای حل موضوع هسته ای ایران نیست.

نویسنده درباره مانع تراشی های آمریکا برای حل این مسئله افزود: نزدیکترین توافقی که واشنگتن و تهران داشتند، تلاش نافرجام سال 2009 برای ترتیب دادن یک مبادله سوختی اورانیوم غنی شده برای راکتور تحقیقاتی تهران بود. این توافق پیشنهادی به این دلیل تا حدودی موفق شد که یک کمک متقابل بود و ایران ملزم به تسلیم شدن در برابر تهدیدها نبود. مقامات ترک و برزیل نیز که به میانجیگری این مسئله کمک کردند، بیشتر آمریکا و نه ایران را مسئول شکست آن دانستند.

گزارشگر فارین پالیسی به اشتباهات مقامات کاخ سفید اشاره و خاطرنشان کرد: واشنگتن هم از کارهای اشتباه مبرا نیست و شمار زیادی از عراقی ها، پاکستانی ها، شهروندان نیکاراگوئه، گواتمالا و دیگران می توانند سریعا اشتباهات واشنگتن درباره خود را بگویند.

نویسنده در پایان گزارش خود نوشت: تنها پرسش این است که آیا دولت اوباما می تواند راهبردی را بیابد که ایران را متقاعد کند و همزمان درها را برای روابط مثبت تر با این کشور باز کند، اما بیش از هر اقدامی، باید به سیاست رویارویی با تهران که بیش از یک دهه است همیشه شکست می خورد، پایان داده شود.

۹۱/۱۲/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">