پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۱۶ ب.ظ

۰

مذاکرات قزاقستان در گفتگو هم اندیشی با قدیری ابیانه

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱

عقب نشینی غرب بدان معنا نیست که غرب از دشمنی دست برداشته و از توطئه علیه ایران امتناع ورزیده باشد، بلکه توطئه پیچیده ای را برای تأثیرگذاری در انتخابات آتی و تکرار فتنه ۸۸ برای انتخابات ریاست جمهوری تدارک می بیند.

محمد حسن قدیری ابیانه دکترای مدیریت استراتژیک، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و کارشناس عالی وزارت امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی هم اندیشی به ارزیابی مذاکرات آلمآتی و ابعاد نقشه غرب پس از شکست در این مذاکرات پرداخت.

هم اندیشی:ارزیابی شما از مذاکرات ایران و ۵+۱ در قزاقستان چیست؟

اقتدار جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت هسته ای، مواضع قاطع رهبری و شرکت گسترده مردم در مراسم۲۲ بهمن از یک طرف و بحران اقتصادی در آمریکا و اروپا موجب شده تا مواضع غرب در مقابل ایران تضعیف گردد.

اما این بدان معنا نیست که غرب از دشمنی دست برداشته و از توطئه علیه ایران امتناع ورزیده باشد، بلکه توطئه پیچیده ای را برای تأثیرگذاری در انتخابات آتی و تکرار فتنه ۸۸ برای انتخابات ریاست جمهوری تدارک می بیند.

تعیین دو جلسه مذاکره بین ایران و۵+۱ در فاصله کوتاه زمانی قبل از انتخابات برای تأثیرگذاری در انتخابات است. از یک طرف غرب بدنبال تشدید تحریمهای عملی و ایجاد مشکل در معیشت مردم است، و از طرف دیگر تلاش می کند تا وانمود کند که با مذاکرات و سازش احتمال لغو تحریمها و جود دارد تا این تصور در اذهان شکل بگیرد که در صورت روی کار آمدن طرفداران سازش و رابطه با آمریکا، مشکلات حل خواهد شد تا از این طریق رأی مردم را به سمت سازشکاران و مرعوبین غرب سوق دهد.

البته بر فرض که چنین خطایی از مردم ما رخ دهد - که انشاء الله رخ نخواهد داد - و در صورت روی کار آمدن طرفداران رابطه با غرب نه تنها فشارها کاهش پیدا نخواهد کرد، بلکه افزایش نیز پیدا خواهد کرد، زیرا دولت و حکومتی که فشار پذیر باشند و در مقابل فشارها عقب نشینی کنند این را ثابت می نماید که ما تحت فشار تسلیم می شویم و نتیجه آن تشدید فشارها خواهد بود نه لغو فشارها.

البته چنانچه مردم به طور گسترده در انتخابات شرکت کرده و پاسخی در خور توطئه های دشمن، مثل ۹ دی و ۲۲ بهمن داده و با رأی بالا اصولگرایان واقعی و ولایتمدار و غیر مرعوب در مقابل آمریکا و مدافعین سرسخت منافع ملت را برگزینند، غرب به طور کلی نا امید شده و عقب نشینی را آغاز خواهد کرد و این اتفاقی است که تحقق آن را پیش بینی می نماییم.

هم اندیشی: عقب نشینی غرب و اروپا در مذاکرات آلماتی به صورت برنامه ریزی شده بوده یا به صورت منفعلانه در مقابل استقامت ایران صورت گرفته و در مقابل بنا بر گفته شما برنامه دیگری را ترتیب می دهند؟

غرب در نهایت به طور کلی چاره ای جز عقب نشینی نخواهد داشت و این به دلیل صلابت رهبری و ملت است. از یک طرف قدرت روز افزون ایران و از سوی دیگر ضعف مفرط اقتصادی غرب و بحران رو به تزاید، غرب را ناچار به عقب نشینی خواهد کرد. در حقیقت آنها نتوانستند ایران را وادار به عقب نشینی از موضع خود کنند ومنتظر می مانند تا نتیجه انتخابات ۹۲ مشخص شود و در عین حال برای ضربه زدن به اصولگرایان و پیروزی مرعوبین غرب در داخل کشور و همچنین ایجاد اغتشاش در کشور در صورت اطمینان از آرای بالای اصولگرایان تلاش خواهند کرد.

هم اندیشی: مواضع مسئولین کشور و رویه آنها در ادبیات سیاسیشان در قبال مذاکره با آمریکا چه تأثیری در این مسئله خواهد گذاشت و آیا کمک به تکمیل پازل دشمن نمی کند؟

مسئولین بایستی توجه داشته باشند که هر موضع گیری خلاف نظر رهبری، دشمن را به موفقیت توطئه هایش علیه کشور امیدوار می کند. البته ایران همواره اعلام کرده که اگر آمریکا تغییر رویه بدهد و حقوق کشور ما را به رسمیت بشناسد و دست از توطئه ها بردارد و به عبارت دیگر اگر آمریکا آدم شود، مشکلی برای مذاکره با آمریکا نخواهیم داشت اما مسئله این است که هیچ نشانه ای از آدم شدن آمریکا دیده نمی شود بنابراین هیچ دلیلی بر مذاکره مستقیم ایران و آمریکا وجود ندارد.

اگر آمریکا قصد تمکین نسبت به حقوق قانونی ایران را داشت، در قالب مذاکرات ۵+۱ که آمریکا نیز در بین آنها حاضر است این کار را انجام می داد، به خصوص که فرانسه و آلمان و انگلیس که آنها نیزعضو ۵+۱ هستند تحت امر آمریکا عمل می کنند.

سوال اینجاست که مذاکره دوجانبه چه دست آوردی می تواند داشته باشد که در ۵+۱ نمی توان به آن دست پیدا کرد؟! یکی از نشانه های احتمال آدم شدن سران آمریکا و تغییر موضع آنها، بستن پرونده هسته ای ایران است که البته این نیز کفایت نمی کند.

آنها به تازگی گروهک تروریستی منافقین را با آن همه جنایات از لیست تروریست ها خارج کرده اند ومرتبا بر تحریم های جدید علیه ایران افزوده اند وبه تبلیغات سنگین و رنگین خود علیه ایران و اسلام ادامه می دهند و از تروریستها در سوریه حمایت می کنند، این ها همه نشانه این است که آمریکا کماکان شیطان بزرگ است.

اما این هیکل بزرگ آمریکا به دایناسوری میماند که جثه ای بزرگ دارد و مغزی کوچک و البته دچار پیری شده و استخوان هایش دچار پوکی شده و دندانهایش در افغانستان و عراق و فلسطین و لبنان ریخته است. افزایش ۶۰۰۰میلیارد دلاری بدهی آمریکا - یعنی ۶ برابر ۳۳ سال درآمد نفت ایران- در دولت اوباما و اظهارات آقای چاک هگل وزیر دفاع جدید آمریکا که صراحتا گفته : "آمریکا دیگر در حدی نیست که نظرات خود را بر جهان تحمیل کند" اشاره به این افول دارد.

البته ایران در موضع صعود است و نه تنها آمریکا نمی تواند موضع خودرا بر ایران تحمیل کند بلکه همه قدرتهای جهانی نیز نتوانسته اند نظرات خود را به ایران تحمیل کنند و این نشانه قدرت و صلابت ایران اسلامی و تدبیر و صلابت رهبری، هوشیاری و پشتیبانی مردم و ایمان اسلامی است. آینده از آن ملت ماست و جهان در حال تحول به سمت چند قطبی شدن و جهان اسلام با روند بیداری اسلامی در حال تبدیل شدن به قدرتمندترین قطب جهان است.

۹۱/۱۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">