پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۰۱:۰۶ ق.ظ

۰

وارد عصر کشور گشایی با ارتکاب جنایات جنگی شده ایم.

21/8/1381

 

حمله آمریکا به عراق قطعی است و پذیرش قطعنامه سازمان ملل متحد توسط عراق و خلع سلاح کامل آن نیز نمی‌تواند مانع تهاجم آمریکا به عراق شود. خلع سلاح کامل عراق، تنها می‌تواند هزینه‌های اشغال عراق توسط آمریکا را کاهش دهد.

قصد آمریکا از تجاوز به عراق، تصاحب منابع نفتی این کشور و تجاوز به عراق مقدمه لازم  برای اقدامات بعدی آمریکا برای تصاحب منابع نفتی سایر کشورهای خاورمیانه است.

برای تسلط کامل بر منابع نفتی خاورمیانه، آمریکا  استراتژی تجزیه کلیه کشورهای اسلامی را در پیش گرفته است و این استراتژی حتی متحدان دیروز و امروز آمریکا یعنی عربستان و ترکیه را نیز شامل می‌گردد.

از آنجا که تصاحب منابع نفتی عراق به عنوان مقدمه لازم برای تصاحب منابع نفتی سایر کشورها هدف تهدید و تجاوز به عراق است، خلع سلاح عراق نمی‌تواند مانع تلاش آمریکا برای سلطه بر منابع  نفتی باشد. بر این اساس باید تجاوز آمریکا به عراق را قطعی دانست.

ذکر این نکته نیز لازم است که در صورت تجاوز آمریکا به عراق، علی رغم مغایرت آن با تمامی قوانین بین‌المللی، از جمله مغایرت با مصوبات شورای امنیت سازمان ملل متحد، این سازمان حتی در صورت ارتکاب فجیع‌ترین جنایات جنگی، هیچ اقدامی را در محکومیت تجاوز آمریکا به عراق انجام نخواهد داد و در مقابل این تجاوزات هیچ اقدامی را در دفاع از کیان عراق به عمل نخواهد آورد، زیرا که آمریکا می‌تواند هر مصوبه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل متحد وتو نماید.

تهدید نظامی ایران توسط رژیم آمریکا با هدف سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران و تجزیه کشور و تصاحب منابع نفتی آن به هیچ وجه منتفی نشده است و باید ایران برای مواجهه و مقابله با چنین تهدیداتی خود را آماده کند و مطمئن باشد که در صورت یکپارچگی ملی و وحدت کلمه و انسجام حکومتی حول محور ولایت و مقاومت مردم در مقابله با هرگونه تجاوزی، نه تنها توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد ساخت، بلکه موفقیت جمهوری اسلامی ایران را در جهان، بویژه در جهان اسلام ارتقاء خواهد بخشید و زمینه را برای فرو پاشی آمریکا فراهم خواهد ساخت، همانطور که ابر قدرت شوروی فرو پاشید.

باید تاکید شارون، این جنایتکار جنگی، مبنی بر ضرورت حمله آمریکا به ایران، پس از حمله به عراق را جدی تلقی کرد، زیرا که نفوذ صهیونیسم در هیات حاکمه آمریکا غیر قابل انکار است. اعتراض انگلستان به اظهارات شارون نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی را نیز باید اعتراضی بر بیان زود هنگام این استراتژی تلقی نمود و نه مخالفت با اصل موضوع! البته ذکر این نکته ضروری است که قصد قطعی آمریکا برای تجاوز به ایران به معنی تحقق قطعی آن نیست و در این فاصله ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که دست آمریکا را در ادامه سیاست‌های متجاوزانه‌اش ببندد.

به نماش درآمدن یکپارچگی ملی و وحدت کلمه و انسجام حکومتی حول محور ولایت و درک مقاومت جانانه مردم در مقابله با هرگونه تجاوزی توسط دشمن و باور این مطلب که در صورت تجاوز به ایران استراتژی مقابله همه جانبه و در همه عرصه‌‌ها، بدون محدودیت زمانی و مکانی به اجرا در خواهد آمد، می‌تواند تاثیر بازدارندگی شدیدی داشته باشد و آمریکا را در تصمیم خود به تجاوز به ایران دچار تردید کند و در عین حال درگیری‌های سیاسی و تلاش برای ایجاد تفرقه بین ملت و تضعیف انسجام حکومتی و تضعیف ولایت فقیه و ناامید کردن مردم نسبت به آینده و کم رنگ کردن حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و خدشه وارد کردن به وحدت کلمه و انسجام ملی می‌تواند دشمن را نسبت به موفقیت تجاوز امیدوار کرده و احتمال وقوع تجاوز را تشدید کند.

درک زمانه و تحولات آن، لازمه مواجهه موفق با خطرات و تهدیدات است. این یک واقعیت است که آمریکا با تکیه بر توان نظامی و توسل به جنایات جنگی، همچون عصر چنگیز، قصد کشور گشایی و فتح سنگر به سنگر کشورهای مختلف تا سلطه بر کل   جهان را دارد تا به قول خود بتواند نظم نوین جهانی که در واقع به معنی سلطه بی چون و چرای آمریکا بر جهان است را مستقر سازد.

اما این نیز یک واقعیت است که مقامات آمریکا در اهداف نهایی خویش شکست خواهند خورد، همانطور که هیتلر در اهدافش شکست خورد.

با بررسی وضعیت ژئو استراتژیک، ژئو اکونومیک و ژئو پولیتیک  جهان، این نتیجه حاصل می‌گردد که محوریت غرب، از آمریکا به سمت اروپا در حال انتقال است و دیری نخواهد پاید که آمریکا به کشوری حاشیه‌ای در جهان تبدیل خواهد شد و این در حالی است که تمدن اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران رو به تقویت و اتحاد است.

عصر کنونی را دریابیم و برای تبدیل تهدیدات آن به فرصت‌ها، برنامه ریزی و تلاش کنیم و مطمئن باشیم که ایران اسلامی آمریکا را به خاک مذلت خواهد نشاند و همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند، "این قرن،  قرن اسلام است". ان شاء ا...

 

۹۰/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">