پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰۱:۵۰ ب.ظ

۱

گروه سیاسی: سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به آشنایی با فعالیت‌های تبلیغی آیت‌الله موسوی لاری از زمان حضور در سفارت مکزیک گفت: واقعا درگذشت آیت‌الله موسوی لاری مایه تأسف و تأثر است، به خاطر اینکه یک محرک پرانگیزه‌ برای تبلیغ و معرفی اسلام در جهان به دیار باقی شتافت.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره جایگاه و نقش مرحوم آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری در عرصه تبلیغ و نشر جهانی اسلام گفت: بنده با فعالیت‌های ایشان زمانی که سفیر ایران در مکزیک بودم آشنا شدم. از آنجا که برای معرفی اسلام نیاز به منابعی به زبان اسپانیولی داشتم، مشاهده کردم که خوشبختانه کتاب‌هایی از ایشان به زبان اسپانیولی ترجمه شده که هم در سفارت ایران از قبل موجود بوده است و هم در سایت شخصی ایشان به صورت سلسله مقالات و تفکیک شده وجود داشته است.

وی ادامه داد: کتاب‌های ایشان یکی از منابعی بود که می‌توانستیم از آن استفاده کنیم و هر زمان که نیاز به کتاب داشتیم سریع‌تر از دستگاه‌های تبلیغاتی دولتی، توسط مرکزی که ایشان در قم تاسیس کرده بودند این کتب برای ما ارسال می‌شد و اتفاقا مورد توجه و علاقه مخاطبین قرار می‌گرفت.

قدیری ابیانه افزود: یکی از کارهایی که ما توانستیم در مکزیک انجام دهیم تهیه یک دی وی دی از مجموع کتاب‌هایی بود که به زبان اسپانیولی در مورد اسلام و تشیع وجود داشته است که نزدیک به هزار کتاب، مقاله و مطلب می‌شد که در یک دی وی دی قرار گرفت که کتاب‌های آیت‌الله موسوی لاری از جمله این کتاب‌ها بود و آنها را در ده‌ها هزار نسخه تکثیر کردیم و در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز مختلف قرار دادیم و در نمایشگاه‌های مختلف عرضه کردیم.

سفیر اسبق ایران در مکزیک اظهار کرد: در این میان کتاب‌های ایشان از آن جمله کتاب‌هایی بود که مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و مخاطبین خارجی مطالب کتاب‌های ایشان را راحت‌تر از بسیاری کتب دیگر متوجه می‌شدند و این مسئله مهم است که که مطالب ارائه شده برای مخاطب خارجی قابل فهم باشد که این ویژگی کتابهای ایشان بود.

وی عنوان کرد: بنده خودم هم در قم با ایشان ملاقات داشتم و از مرکز زیر نظر ایشان بازدید کردم و گزارشی هم از فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و دینی که در مکزیک انجام می‌دادیم به استحضار ایشان رساندم که ایشان از این گونه فعالیت‌ها ابراز رضایت کردند.

قدیری ابیانه ابراز کرد: من فکر می‌کنم بزرگترین مشوق یک فرد برای پاگذاشتن در مسیر کارهای فرهنگی و فکری بزرگ و ادامه آن راه، اثری است که خود آن فرد از این فعالیت‌ها می‌بیند. ما در اسلام داریم اگر کسی فردی را نجات دهد همه بشریت را نجات داده است و این نجات شامل نجات از تاریکی‌ها و گمراهی‌ها هم است، یا احادیثی است که اگر کسی فردی را با اسلام آشنا کند و مسلمان کند ارزش آن از ارزش کل ثروت‌های جهان بیشتر است.

وی تأکید کرد: وقتی کسی چنین مسائلی را باور داشته باشد و ببیند که کتاب‌ها، آثار، عملکرد و فعالیت‌های او موجب تشرف افراد به اسلام می‌شود طبیعتا خود این فرد تبدیل به یک موتور حرکت در این مسیر می‌شود.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: در اخبار بود که شخص اندیشمندی مانند حامد الگار به واسطه مطالعه کتب ایشان به تشیع گرویده بود و خود آقای حامد الگار منشأ گرایش بسیاری از افراد به تشیع شده است. اگر این آثار را در نظر بگیریم آن وقت می‌بینیم که چطور ممکن است کسی توانایی معرفی اسلام و تشیع به جهان و غیر مسلمانان و غیر اهل تشیع را داشته باشد و آثار آن را ببیند و آن وقت شبانه‌روز برای این کار تلاش نکند.

وی در پایان اظهار کرد: لذا واقعا درگذشت آیت‌الله موسوی لاری مایه تأسف است، به خاطر اینکه یک موتور پرانگیزه تبلیغ و معرفی اسلام در جهان به دیار باقی شتافت و من امیدوار هستم دیگران این مسیر را ادامه دهند و نگذارند با درگذشت ایشان چراغ حرکت و فعالیت‌های گسترده ایشان خاموش شود.

۹۱/۱۲/۲۲

نظرات  (۱)

آیت الله موسوی لاری (ره) یکی از مفاخر بزرگ اسلامی شیعه بود که متاسفانه ایشان را از دست دادیم و صد تاسف که رسانه های ما زیاد در مورد ایشان مطالب و کلیپ هایی را پخش نکردند فقط فکر میکنم یک مورد بود. اکنون که این مرد بزرگ را از دست داده ایم به بزرگیش پی برده اند.

روحش شاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">