پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۲، ۰۷:۲۳ ب.ظ

۵

ایران 25 روز، ژاپن 15 روز، ایتالیا – نروژ و اتریش 13 روز، فراانسه 10 روز، کانادا – مالزی – و کره جنوبی 11 روز، فرانسه، برزیل و پاکستان 10 روز، آمریکا، اسپانیا و آلمان 10 روز، اسپانیا – استرالیا – آلمان 9 روز، انگلستان 8 روز، چین و روسیه 7 روز، سوئیس 4 روز، هندوستان 2 روز.

کارشناسان زیان تعطیلات هر روز را 1428 میلیارد تومان ارزیابی کرده‎اند.[1] این رقم بیش از ارزش 10 تن طلا است.

 مقام معظم رهبری در فروردین 1381 در باب تعطیلات فرمودند[2]:

"یک تذکّر هم در باب مسائل مربوط به فروردین عرض کنیم: اوّلاً این تعطیلات طولانى و بى‌دلیل، هیچ منطق عقلایى ندارد. وضع خوبى نیست که اوّلِ سال، روزهاى متوالى - گاهى دو هفته و گاهى بیشتر - همه چرخهاى فعّالیت در کشور از حرکت بیفتد. خلاف مقرّرات هم هست، طبق مقرّرات تعطیلیها محدود است. ما در ایّام سال، تعطیلى زیاد داریم که این به زیان کشور است. در بعضى از کشورهاى دنیا، طبق فهرستى که مشاهده مى‌کردم، همه تعطیلات رسمى در طول سال از پنج، شش روز تجاوز نمى‌کند. لکن ما تعطیلیهایمان بسیار زیاد است. علاوه بر آن هم عدّه‌اى با بى‌توجّهى و بى‌اعتنایى خود به کار، علم، تحصیل و به اشتغالات روزمرّه زندگى و کارهاى ادارى و سازندگى، بر این تعطیلات اضافه هم مى‌کنند؛ آن‌هم در آغاز سال. بالاخره در اوّلِ سال، اوّلِ یک دوره جدید مالى و کارى است. توصیه مؤکّدِ بنده این است که هم مسؤولین و هم آحاد مردم عزیزمان تصمیم بگیرند این تعطیلات را کم کنند. این همه تعطیلاتِ پى‌درپى، زیانهایى به بار مى‌آورد که هر چند در اوّل کار محسوس نیست، لکن نتایج آن براى همه زیانبار است.

مرکز پژوهش های مجلس آبان ماه سال ۸۴ در گزارشی طرح قانونی ساماندهی تعطیلات در کشور را ارائه کرده بود. بر اساس این طرح تعداد تعطیلات رسمی کشور از ۲۵ روز کنونی به ۱۶ روز کاملا تعطیل و ۴ روز نیمه تعطیل تبدیل می ‌شد.

بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تقریبا تمام قوانین و مصوبات پس از انقلاب اسلامی در جهت افزایش روزهای تعطیل رسمی بوده است از این رو تعطیلات رسمی از سال ۱۳۵۸ تا کنون با افزودن ۱۰ روز به تعطیلات رسمی، رشدی معادل ۶۷ درصد را از خود نشان می دهد.

از ۲۵ روز تعطیلات رسمی ایران ۱۵ روز آن مناسبت ‌های مذهبی و ۱۰ روز مناسبت‌ های ملی کشور را نشان می دهد. همچنین ۵۲ جمعه که به این رقم اضافه می شود و با احتساب روزهای مرخصی استحقاقی کارمندان و کارگران، تقریبا ۱07 روز از سال کار در ایران متوقف می‌شود.

اگر 52 روز تعطیلات پنجشنبه ها را هم به آن اضافه کنیم تعطیلات به 157 روز در سال می رسد.

به این تعداد روزها می توان تعطیل کردن های ناگهانی روزهای هفته توسط دولت را نیز افزود، تعطیلاتی که با تصمیمات ناگهانی دولت اتفاق می افتد و در تقویم رسمی کشور جایی ندارد.

در رابطه با مراکز آموزشی شامل مدارس و دانشگاهها باید تعطیلات طولانی تابستان را نیز به آن اضافه کرد.

متاسفانه آقای دکتر احمدی نژاد در دوره ریاست جمهوری خود به جای کاهش تعطیلات به دنبال افزایش تعطیلات کشور بوده اند هر چند به زیانبار بودن آن واقفند.

تعطیلات طولانی نوروز 92

ایران عملا از 28 اسفند 91 الی 16 فروردین سال92 به مقدار 19 روز تعطیل بوده است.

این تعطیلات بیش از دو برابر تعطیلات سالانه در آمریکا است. تعطیلات سالانه در آمریکا 7 روز است و در فرانسه و آلمان 12 روز در سال بود که آن را به 10 روز تقلیل دادند.

تعطیلات نوروز در ایران یعنی تعطیل کردن تولید و اوج مصرف آنهم در بهترین شرایط آب و هوایی برای تولید و کارهای عمرانی! تورم نیز بستگی به عرضه و تقاضا یعنی میزان تولید و مصرف دارد.

در نتیجه این تعطیلات طولانی مدت در تولید و اوج گیری مصرف از یک طرف و نیز افزایش حقوق ها در سال جدید باید منتظر تورم شدیدی در اقتصاد کشور بود. این تورم با توجه به این عوامل اجتناب ناپذیر است.



[1]  - ارقام فوق مربوط به قبل از افزایش قیمتها و کاهش ارزش ریال در مقابل ارزهای خارجی در سال 91 است.

[2]  - بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌هاى نمازجمعه 1381/01/16

۹۲/۰۱/۱۳

نظرات  (۵)

قبل از هر چیز لازم میدانم از بذل توجه شما و از وقتی که میگذارید و به نظرات پاسخ میدهید تشکر کنم. نمیدانم این عدد 22 دقیقه از کجا استنتاج شده . من خودم کارمند هستم و تقریباً هر روز را با فشار کاری و انجام امور مردم سپری میکنم . از طرف دیگر آن فشار افکار عمومی را که میفرمایید بیشتر ناشی از رسانه هایی است که در دست گروه های خاص هستند . وگرنه من کارمند با وجود این تورم و کاهش ارزش پول در اصل موافقم . زیرا در کمترین حالت باعث میشود هر چیزی ارزش واقعی خود را داشته باشد.
سطح اسراف کاهش پیدا کند ، واردات پر هزینه شود ، تولید رونق یابد و به طبع آن هزاران شغل وابسته به تولید نیز در جامعه رونق یافته و رشد کنند.
در این مسیر اصلاح قوانین رکن اساسی را بر عهده دارد . آیا یک پزشک میتواند با این استدال که آمپول درد دارد از درمان مریض امتناع کند . وکلای ملت باید اینگونه باشند. آیا اینگونه بوده اند
شما به عنوان وکیل ملت در اصلاح قوانین چه گام هایی برداشته اید.
پاسخ:
سلام
بنده توفیق وکالت ملت را ندارم. و نماینده نیستم. معتقدم مسئولان باید مصلحت مردم را ملاک عمل قرار دهند و نه خواسته آنان را. مثل این می ماند که پزشکی از بیمار بپرسد چه نسخه ای برایت بنویسم.
آمار 22 دقیقه را دفتر پژوهشهای مجلس منتشر کرده که میانگین است. میانگین متوسط یعنی اگر کسی هم هست که هست که 10 ساعت در روز کار مفید بکند بعضی ها حتی یک دقیقه هم کار مفید نمی کنند.
بعد ملاک کار کردن نیست. ملاک کار مفید کردن است.  بعضی ها اصل کارشان مفید نیست.
شان افراد یعنی اینطور نباشد که یک عده در جامعه بدلیل نقص قوانین ،رانت خواری و .... بدون هیچ پشتوانه علمی ، کاری ، ویا اینکه حتی زحمت خاصی را کشیده باشند بتوانند از بهترین مزایا بر خوردار باشند و کارمند برای گذران زندگی معمولی خود بر پایه استاندارد های دولتی نیز نتواند کاری انجام دهد. شان یعنی اینکه وقتی تورم در جامعه رخ داد معادل کاهش ارزش پول که به کارمند ربطی ندارد و بواسطه تزریق دلار توسط گروهای مافیایی به جامعه است سطح دریافتی کارمندان نیز متعادل گردد. زیرا صاحبان شغل و کالا و خدمات در جامعه ضرر نمیکنند آنها معادل تورم نرخ های خود را افزایش میدهند بتازگی که به پزشک متخصص مراجعه کردم مجبور به پرداخت 27 هزار تومان برای ویزیت شدم .
این مثال دم دستی بود تا بتوانم شان را توضییح دهم.
در کشوری که قوانین آن بر مبنای مصرف تنظیم شده چطور صحبت از تولید ثروت میکنید. ما حتی نتوانسته ایم با تجمیع عوارض فشار بر تولید کنندگان را کاهش دهیم . پروسه تولید در این کشور بسیار سخت و بدون حمایت تنظیم شده دلیل آنهم سیاست حفظ کاذب ارزش پول است که سالها توسط دو لت های اسلامی انجام میشد . سیاستی که به ظاهر بنام کاهش تورم برای مردم بود و به کام وارد کنندگانی بود که اجناس خود را با هزینه زمین خوردن صنایع داخلی و بیکاری هزاران نفر به کشور وارد میکردند.
پاسخ:
با سلام
قطعا باید قوانین را اصلاح کرد و جلوی رانت خواری و .... و انتصابات فامیلی، قومی و افراد ناشایست را گرفت. در غیر اینصورت خیانت به ملت و کشور و نظام است. 
بله. بنام کاهش تورم سیاست های غلطی رایج است که حتی وقتی مسولان می خواهند اصلاح کنند با مخالفت افکار عمومی مواجه می شود.

ولی نفرمایید که تورمی که در جامعه رخ داد و کاهش ارزش پول که به کارمند ربطی ندارد.
وقتی ساعت مفید کاری 22 دقیقه در روز است به کارمند هم مرتبط است. کم کاری او در ایجاد تورم و نیز در کاعهش ارزش ژول مثل سایر عوامل موثر است.
اگر وضع اقتصادی دچار مشکل است باید افراد بیشتر کار کنند. میزان حقوق بیش از هر چیز دیگر باید به وضعیت اقتصادی کلان کشور بستگی داشته باشد. وگرنه از کارهای عمرانی زدون و حقوق کارمندان را اضافه کردن نتیجه معکوس دارد.
متشکرم.
ممنون از جواب شما ، فکر نمیکردم که این نظر را خوانده باشید .
نظر شما را قبول دارم . ولی با یک تبصره اول کار دولتی و پست های متعلقه واقعی و مفید باشد. دوم حقوق دریافتی مطابق شان افرا د تحصیل کرده ای باشد که وارد سیستم میشوند.
از طرف دیگر هنوز بر حرف خود اصرار میکنم که فرهنگ سازی باید از تک تک افراد جامعه شروع شود .رفتار اصولی و صحیح راه گشای جامعه ماست اینکه عمل بد و منفی را به هیچ قیمتی نباید انجام داد آنهم در همه عرصه ها
این رفتار خود بخود رفتار های درست را در جامعه نهادینه خواهد کرد.
پاسخ:
سلام
اینکه حقوق در شان افراد باشد یعنی چه؟ میزان سطح عمومی حقوق ها به میزان تولید سرانه کشورها بستگی دارد. به عبارتی شان حقوقی افراد بستگی به میزان تولید ثروت توسط خود آنها و نیز در کل کشور بستگی دارد.
مثلا حقوق ها در ژاپن و کره متفاوت است چون درآمد سرانه ژاپن بیشتر است. همین امر در آلمان و اطریش یا فرانسه و پرتقال هم صدق می کند.
با سلام کاملاً با شما هم عقیده هستم. اعتقاد دارم که فرهنگ ما در بسیاری از بخش ها بویژه فرهنگ کار نیاز به باز سازی دارد. مصاحبه شما در رادیو را شنیدم ولی انتقاد کوچکی هم دارم طبقه کارمند جزء شریفترین و قانون مند ترین طبقات این کشور میباشد . اگر متوسط کار کارمندان کاهش یافته است این بیشتر به مدیران آنها بر میگردد که توان کار گرفتن از نیرو های تحت امر خود را ندارند ، اضافه کنید به آن انتصابهای سیاسی و بدون شایستگی در عرصه مدیریت کشور .
شما وقتی میتوانید از یک جامعه انتضار کار داشته باشید که ارزش گذاری شما هم بر مبنای لیاقت و تلاش باشد . آیا چنین نظام ارزش گذاری حاکم است . وقتی عملکرد دولت بر اساس شغار عدالت و عملکرد رانتی باشد میتوان انتضار کار را از مردم داشت. چرا راه دور برویم شما نمایندگان در طی انتخابات گروه های مختلف مردم را دیده اید که با دریافت پول ، وعده وام ، یا پست رای خود را فروخته اند و یا از سیل جابجایی های مدریتی در سطح شهرستانها بعد از جابجایی نمایندگان چرا نمیگویید .آقای ابیانه فرهنگ سازی با شعار دادن انجام نمیشود. ما تک تک مان باید به این بیاندیشیم که فرهنگ بدی داریم و باید آنرا اصلاح کنیم.
پاسخ:
با سلام و تشکر
شما در مورد کاهش ساعت مفید کاری گفته اید: "به مدیران آنها بر میگردد که توان کار گرفتن از نیرو های تحت امر خود را ندارند".
بله ندارند. ولی چرا باید کارمندان ما در صورتی کار کنند که کسی بتواند از آنها کار بکشد؟!
در زمان جنگ صدام عده ای را مامور می کرد که اگر کسی خواست عقب نشینی کند او را بکشند و این امر موجب می شد که سربازان عراقی جبهه را ترک نکند.
اما در جبهه ایران حتی وقتی از نیروها می خواستند عقب بنشینند، آنها امتناع می کردند.
چرا کارمندان ما نباید کار کنند مگر اینکه کسی از آنها کار بکشد؟!
این اشکال کار است.
من معتقدم نظام استخدام مادام العمر دلیل این وضعیت است. اگر کارمند بداند که اگر بهتر از او بتواند جایگزین او شود آنوقت تلاش خواهد کرد. معتقدم که باید کار در دستگاه های دولتی به روی همه باز شود و بهترین ها بتوانند مسئولیتها و تصدی ها رابر عهده بگیرند.
به جای استخدام مادام العمر، گزینش بهترین ها در نظام قرار دادی مدت دار.
مثل مجلس.
هر کس از بین داوطلبان امتیاز آورد او بر صندلی نمایندگی می نشیند. در ادارات هم هر چند سال یک آزمون و بررسی. هر کس از بین همه ایرانیان بهتر توانست خدمتی را ارائه دهد او مسئولیت کار را بر عهده بگیرد. چه مدیر و چه کارگر. بنابراین بنده با نظام استخدام مادام العمر مخالفم.
با سلام واقعا برای کشوری که دم از هفت هزار سال تمدن و هوشمندی میزند این مورد و موارد بسیار دیگر خجالت آور است معلوم نیست مملکت دست کیه دست مردم دست دولت اسلامی یا دست یک عده مافیا به نظر میرسه هیچ چیزی حساب کتاب نداره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">