پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۴۹ ق.ظ

۰

برای شنیدن مصاحبه اینجا را کلیک کنید.

برنامه "نگاه روز" کاری از گروه ایران و جامعه رادیو ایران به تبیین الزامات این شعار و راه های رسیدن به این فرمایش معظم له در گفت و گو با دکتر ساسان شاه ویسی کارشناس ارشد مسائل اقتصادی و استراتژیست و دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک پرداخته است.

 نامگذاری سالها توسط مقام معظم رهبری، به دنبال یک استراتژی واحد و الزامات کشور در حوزه های گوناگون است. سال 92 به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی چقدر با الزامات کشور در حوزه اقتصاد همگنی و ارتباط دارد؟

ساسان شاه ویسی کارشناس مسائل اقتصادی در پاسخ به این سوال یادآور شد : مقام معظم رهبری در منویاتشان و در مطالباتشان، یک استعدادسنجی از ظرفیت های کشور در هر سال بروز می دهند و با یک برخورد یا مهندسی نرم تهدیدها و یا چالش ها و نقاط ضعفی که می تواند پیش روی نظام باشد را اندازه گیری می کنند و با یک مدیریت راهبردی ظرفیت ها و قابلیت های مهندسی حاکمیتی اعم از دولت، مجلس، قوای حاکمیتی و به خصوص سرمایه اجتماعی که مردم هستند با یک هماهنگی و هم آوایی در یک بزرگراه قرار دهند که خروجی آن نزدیک تر شدن به افق ها و چمش اندازهای مطلوب نظام است.

شاه ویسی با این مقدمه در ادامه افزود : در راهبرد کلان نظام، ما به دنبال بنای آینده مطمئن هستیم که در آن جایگاه منطقه ای و فرامنطقه ای جمهوری اسلامی ایران را در اندازه های واقعی و قابل قبول، چه در اندازه امنیتی و چه در اندازه اقتصادی و چه سیاسی و در مجموع در اندازه های راهبردی قرار دهیم.

شاه ویسی همچنین تاکید کرد : شعارها و نامگذاری های هر سال با توجه به وقایع اتفاقیه هر کدام برجستگی های خاص خودشان را داشتند و مشخصاً در 5 سال گذشته ظرفیت و نگاه رهبری معطوف به مقوله های اقتصادی بوده است.

وی با اشاره به مسئله اقتصادی در خصوص ضرورت های ان نیز گفت :  با توجه به اینکه چالش های اقتصادی در سطح بین الملل به صورت فزاینده در کاهش ثروت عمومی جهان، در عدم بهره برداری مطلوب از منابع و از همه مهمتر ضعیفتر کردن کشورهایی که در حال توسعه هستند موثر است به هر تقدیر تاثیرش در اقتصاد ملی ما نیز بوده است و این ضرورت ایجاب می کند که نگاه عمیق تری به این مسئله داشته باشیم.

شاه ویسی خاطر نشان کرد : در خصوص حماسه اقتصادی در وهله اول ادبیاتی که حماسه به دنبال دارد حائز اهمیت است و دیگری واژه سازی است که در متن انقلاب است.

در ادامه؛ برنامه محمدحسن قدیری ابیانه در پاسخ به سوالی مشابه اما با رویکرد حماسه سیاسی گفت : امسال انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و برگزاری انتخابات ضرورت نامگذاری حماسه سیاسی را مطرح کرده است به دو دلیل ویژه.

وی در ادامه افزود : یکی با توجه به فتنه ای که در سال 88 رخ داد و دشمن امیدوار است بتواند امسال هم این کار انجام دهد، هرچند باید ناامید باشد اما به هر تقدیر آنها دست از توطئه بر نمی دارند. دیگری این است که دشمن از توطئه های اقتصادی و تحریم اقتصادی اهداف سیاسی را به خصوص در ارتباط با انتخابات دنبال می کند.

قدیری ابیانه که سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا است همچنین گفت : آنها دو کار را از نظر تبلیغاتی دنبال می کنند، اول اینکه تا انتخابات تحریم ها را تشدید می کنند و از طرف دیگر در تبلیغاتشان اعلام می کنند که اگر در مذاکرات ایران وارد مرحله سازش شود تحریم ها برداشته می شود. و هدفشان این است که با این فشارها سازشکاران را در انتخابات روی کار بیاورند و در انتخابات رویکرد مردم رای به سازشکاران باشد.

این کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد : اما تمام اینها در شرایطی است که آنها متوجه هوشیاری مردم نیستند. و تمام اینها زمینه هایی است که مردم در سال 92 حماسه سیاسی را در کنار حماسه اقتصادی دنبال کنند.

برای شنیدن مصاحبه اینجا را کلیک کنید/

۹۲/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">