پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۵۱ ب.ظ

۰

یکی از راهکارهای مبارزه با فساد اقتصادی و مال‌اندوزی غیرمشروع مقامات کشور اعلام میزان درآمدهای سالیانه و نیز کل دارایی های مقامات و مسئولان کشور و بلکه کل کارکنان دستگاه های حکومتی است.

در ایران برخی مقامات عالیه باید لیست دارایی‌های خود را به قوه قضائیه اعلام دارند آن هم در آغاز و پایان مسئولیت خود و نه هر ساله. یعنی لیست این دارایی‌ها اعلام عمومی نمی‌شود. بلکه فقط قوه قضائیه از آن مطلع است. بنابراین مناسب است قوه مقننه چنین قانونی را تصویب کند.

همچنین مناسب است که هر کس حقوق و پاداش و مزایایی از هر یک از دستگاه های دولتی و یا شرکت‌هایی که دولت در آن سهم دارد دریافت می‌دارد منتشر شود.

ضمناً بانک‌های دولتی و یا خصوصی به هر کس که وام می‌دهند باید میزان این وام را در اینترنت منتشر نمایند تا ماجراهای سوء استفاده های بانکی مشخص شود.

ضمناً هر کس در هر شرکتی سهام دارد باید میزان سهام او علنی باشد.

همه این موارد باید از طریق اینترنت قابل دسترسی باشد. یعنی مثلاً اگر نام فردی در اینترنت مورد جستجو قرار گرفت نام شرکت‌هایی که او در آن‌ها سهام دارد و نیز لیست حقوق‌ها و پاداش‌ها و وام‌های دریافتی و لیست اموال او مشخص گردد.

قطعاً عده زیادی با چنین قانونی مخالفت خواهد کرد حتی اگر تخلفی نکرده باشند. اما رئیس جمهور بعدی می‌تواند شرط مدیریت در دستگاه های زیر مجموعه خویش را تن دادن به چنین شرایطی عنوان نماید. یعنی در صورتی مقامی به فردی اعطا شود که چنین شرطی را فعلاً داوطلبانه بپذیرید.

ضمناً دستگاه‌های دولتی و شرکت‌هایی که با بودجه عمومی تاسیس شده و یا بخشی از سهام آن از بودجه عمومی است، مثل دانشگاه آزاد اسلامی و یا شرکت راه آهن و شرکت نفت، حق پرداخت هیچ پاداشی را نداشته باشند مگر اینکه پرداخت این پاداش از طریق اینترنت در دسترسی افکار عمومی از طریق اینترنت قرار گیرد. البته استثنائاتی هم وجود دارد. مثل امور نظامیان، وزارت اطلاعات و یا انرژیِ هسته‌ای و کلاً اموری که به امنیت ملی می‌تواند آسیب برساند.

اگر بخواهیم واقعاً با فساد مبارزه کنیم این روش بهترین روش است. راه های تکمیلی دیگری نیز برای شفاف سازی وجود دارد که متعاقباً اعلام خواهد شد.

برخی از این روش‌ها در کشورهای دیگر جاری است. نمونه آن خبر زیر است:

دارایی‌ها و درآمد مقامات عالی روسیه

دولت روسیه لیست دارایی‌ها و درآمد مقامات ارشد این کشور را در سال گذشته میلادی (2012) اعلام کرد.

به گزارش مشرق، جهان به نقل از عصر ایران نوشت: دولت روسیه لیست دارایی‌ها و درآمد مقامات ارشد این کشور را در سال گذشته میلادی (2012) اعلام کرد.

دفتر ریاست جمهوری روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پوتین در سال گذشته میلادی 5 میلیون و 790 هزار روبل (190 هزار دلار) در آمد داشته است.

 این رقم کمتر از میزان در آمد سالانه سخنگوی پوتین است. " دمیتری پسکوف " سخنگوی  پوتین در سال گذشته میلادی 11 میلیون و 100 هزار روبل (رقمی نزدیک به دو برابر پوتین ) در آمد داشته است.

 در لیست اعلام شده پردرآمدترین مقام دولتی روسیه " ایگور شوالف" معاون اول نخست وزیر است . وی درآمد سال گذشته میلادی خود و خانواده‌اش را 14.4 میلیون دلار اعلام کرده است.

همچنین در این لیست فهرست دارایی‌های رییس جمهور روسیه اعلام شده است. بر اساس این گزارش پوتین صاحب دو آپارتمان 154 و 78 متری و نیز یک زمین به مساحت 1500 متر در حومه مسکو است.

 همچنین پوتین صاحب سه خودروی سواری نیز می‌باشد.

 همچنین طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری روسیه در آمد همسر پوتین نیز در سال گذشته میلادی بالغ بر 4 هزار دلار بوده است.

۹۲/۰۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">