پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۱۸ ب.ظ

۰

رئیس جمهور آینده ناگزیر به کاهش خدمات دولت است.

يكشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۱:۱۸ ب.ظ

کارشناس عالی علوم استراتژیک وزارت امور خارجه گفت: با توجه به تشدید تحریم‌ها و کاهش ارزش پول ملی رئیس جمهور آینده برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور ناچار به حذف برخی از خدمات دولت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسن قدیری‌ابیانه شامگاه شنبه در همایش بررسی انقلاب اسلامی ایران و تحلیل مسائل روز که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزش عالی علامه دهخدا این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه در ایران تمام بحث‌های سیاسی بر اساس توزیع عادلانه بودجه مطرح می‌شوند، تا زمانی که مردم از مطالبه‌گری صرف به تولید ثروت تغییر رویه ندهند، توزیع عادلانه منابع کفایت نمی کند.

قدیری‌ابیانه افزود: تصور نادرست مردم از درآمدهای نفتی منجر به افزایش انتظارات و انتقاد آنان نسبت به عملکرد دولت ها می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد تمام درآمد نفتی کشور به خود هموطنان واگذار شود، درآمد ماهیانه فروش نفت به قیمت 100 دلار به ازای هر بشکه، بدون احتساب هزینه کشف، استخراج و سایر هزینه‌ها برای هر ایرانی معادل 92 دلار می‌شود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه این رقم از طریق تقسیم تعداد بشکه‌های نفت صادراتی در شرایط غیر تحریمی بر جمعیت کشور به دست می‌آید، توضیح داد: کشور ایران با صادرات روزانه 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در قبل از تحریم نفت، ماهیانه 69 میلیون بشکه صادر می‌کند که با تقسیم این رقم بر جمعیت 75 میلیون نفری کشور، سهم هر ایرانی از صادرات نفت ماهیانه کمتر از یک بشکه و برابر با 0.92 بشکه است.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میزان صادرات نفت پنج برابر وضع کنونی به ازای هر ایرانی بود، ادامه داد: در حال حاضر نیز با توجه به اینکه میزان نفت صادراتی هر فرد اماراتی در یک سال بیش از 80 سال صادرات نفت یک فرد ایرانی است، می‌توان گفت صادرات نفت هر اماراتی در یک سال بیش از عمر یک فرد ایرانی است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و ایتالیا خاطر نشان کرد: بنابراین با این میزان اختلاف نمی‌توان انتظار داشت که سطح رفاهی مردم ایران و کشورهای عربی صرفا به دلیل برخورداری آنان از درآمدهای نفتی با یکدیگر برابری کند.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: در سال گذشته بودجه پیش‌بینی شده حاصل از درآمدهای نفتی بیش از 610 هزار میلیارد ریال بود که این مبلغ برای هر فرد ایرانی ماهیانه معادل 67 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه کل بودجه عمومی کشور در سال گذشته 164 هزار میلیارد تومان بود، بیان کرد: بودجه پیش‌بینی شده به ازای هر یک از هموطنان ماهیانه مبلغی معادل 182 هزار تومان بود که به دلیل مواجهه با تحریم‌ها تنها 111 هزار تومان از آن در سال 91 محقق شد.

کارشناس عالی مسائل استراتژیک در وزارت امور خارجه در خصوص دلایل پیشرفت کشورهای بی‌بهره از منابع نفتی، گفت: در شرایطی که کشورهای فرانسه و آلمان در اقتصاد قوی اروپا تعداد روزهای تعطیل خود را از 12 به 10 روز کاهش دادند، ایران به رغم زیانبار بودن تعطیلات زیاد برای اقتصاد کشور، 25 روز تعطیلات رسمی دارد.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه تعطیل کردن هر روز کاری به یک هزار و 428 میلیارد تومان خسارت می‌انجامد، ادامه داد: این میزان تعطیلی سالانه حدود 36 هزار میلیارد تومان خسارت برای ایران به همراه دارد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با یادآوری اینکه ایران جزو پرمسرف‌ترین ملت‌های سراسر دنیاست، خاطر نشان کرد: این در حالی است که تنها یک هزار تومان اسراف از سوی هر ایرانی در هر ماه رقم 900 میلیارد تومان را در سال تشکیل می دهد.

قدیری‌ابیانه اذعان کرد: با در نظر گرفتن این موارد و موارد دیگری همچون زمان مفید کاری ایرانیان در ادارات با آماری به صورت 22 دقیقه در روز و نیز نامتناسب بودن تعداد افراد تولیدکننده و مصرف‌کننده در خانوار، می‌توان گفت ایرانیان در وضعیت اقتصاد استراحتی هستند.

وی، روی آوردن به تولید ثروت را راه حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: این در حالی است که اگر نامزدی شعار اجتناب ناپذیر بودن کاهش خدمات و یا لزوم کار بیشتر و تعطیلی کمتر را مطرح کند، مردم به او رأی نمی‌دهند.

قدیری‌ابیانه این شرایط را عاملی برای فرصت‌طلبی برخی از نامزدهای ریاست جمهوری خواند و یادآور شد: اینکه وزیر سابق امور خارجه آمریکا اعلام می کند؛ از داخل ایران برای افزایش تحریم‌ها پیغام‌هایی به آمریکا رسیده است، نشان می‌دهد کسانی از داخل کشور اقدام به این موضوع می‌کنند که برای فریب مردم در انتخابات امسال برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی بیان کرد: این افراد قصد دارند با افزایش تحریم‌ها از این طریق و اعلام شعارهایی مبنی بر کاهش تحریم‌ها در صورت پیروزی خودشان در انتخابات، مردم را فریب دهند.

کارشناس عالی مسائل استراتژیک در وزارت امور خارجه این قبیل وعده‌ها را دروغ خواند و بیان کرد: روی کار آمدن دولت سازش‌کار نه تنها موجب از بین رفتن تحریم ها نمی‌شود بلکه سر فرود آوردن در برابر تحریم و روی آوردن به خواسته دشمنان؛ مؤثر قلمداد شدن فشارها و تشدید این‌گونه تحریم ها را به دنبال دارد.

این کارشناس امور اقتصادی اذعان کرد: همچنین یک فرد ترسو نمی‌تواند رئیس جمهور خوبی برای مردم ایران باشد؛ چرا که چنین شخصی ضمن بی اعتقادی به ملت، از کوچکترین تهدیدات دشمن نیز واهمه دارد.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: با وجود این که به اذعان مقامات آمریکایی تحریم ایران 500 میلیارد دلار زیان مالی برای کشور آنان در پی داشته است، دولت آمریکا تا جایی که این تحریم‌ها را مؤثر بداند، حتی در صورت متحمل شدن ضرر هم به این کار خود ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: چنانچه مردم در انتخابات نیز مانند روز 22 بهمن دشمنان را از اثرگذاری تحریم‌ها ناامید کنند، آنان به ناکارآمد بودن سیاست‌های تحریمی خود پی می‌برند و آنگاه روند کاهش تحریم ها آغاز خواهد شد.

قدیری‌ابیانه با اشاره به بدهی‌های میلیاردی دولت آمریکا گفت: هر فرد آمریکایی با 70 هزار دلار بدهی متولد می‌شود و آمریکایی‌ها با چاپ اسکناس سعی دارند بدهی‌های خود را به زیان ملت ها پوشش دهند.

وی ادامه داد: امروز بحران مالی آمریکا به کشورهایی که با آمریکا روابط گسترده داشتند مانند مکزیک که 85 درصد از روابط خارجی خود را با آمریکا برقرار می‌کرد، منتقل شده است؛ در حالی که ایران با فعالیت‌های اقتصادی مستقل از دلار، با وجود گرانی نرخ دلار ضرر چندانی را متحمل نشد.

کارشناس عالی مسائل استراتژیک در وزارت خارجه با اشاره به اینکه رفتار تک تک ایرانیان در مسائل کلان کشور تعیین‌کننده است، یادآور شد: چنانچه دانشجویان به جای انتظارات روزافزون از حکومت، با ابتکار و اتکا به خود، از فرصت‌ها به بهترین شکل بهره بگیرند، به خودی خود بخشی از راه حل مسائل اقتصادی به شمار خواهند رفت.

۹۲/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">