پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲ ب.ظ

۱

متاسفانه وزارت امور خارجه اعزام ماموران اقتصادی و مطبوعاتی را به نیروهای درونی وزارت خارجه محدود کرده است.

انتصاب شخص بی‌تجربه‌ای به ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد در ایران، نتیجه‌ای جز فرصت‌سوزی در ایام ریاست ایران بر این اجلاس نیست.

گروه سیاسی: سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در با ذکر اینکه در مسئله سیاست خارجی باید فعالانه‌تر عمل کرد، گفت: باید طبق اصل عزت، حکمت و مصلحت سیاست خارحی را به پیش برد و از انفعال خارج شد، انفعالی که در دولت نهم رئیس جمهور با آن مقابله کرد و در دور دوم خود دچار آن شد.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به سیاست خارجی دولت گفت: دولت نهم سیاست مثبت و تهاجمی علیه جبهه استکبار داشت، اما در این دوره با اعلام آمادگی برای مذاکره شخص رئیس جمهور با آمریکایی‌ها تنها به شرط رفع تهدید و نه تحریم‌ها، موضعی انفعالی گرفت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: دولت در قبال بیداری اسلامی حتی از بکار بردن عبارت بیداری اسلامی نیز پرهیز و به بیداری انسانی اشاره کرد، در حالیکه رهبر معظم انقلاب همیشه از عبارت بیداری اسلامی برای تحولات کشورهای منطقه همیشه استفاده می‌کنند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار کرد: حتی در مواردی مثل افشای اسناد سری آمریکا توسط سایت ویکی لیکس که ضربه هولناکی به سیاست خارجی آمریکا وارد کرد، دولت آن را مشکوک و غیرقابل اعتماد قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه در دولت افراد بی‌تجربه مسئولیت‌های حساس بین‌المللی داده شد، گفت: انتصاب شخص بی‌تجربه‌ای به ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد در ایران، نتیجه‌ای جز فرصت‌سوزی در ایام ریاست ایران بر این اجلاس نیست، در حالی که ایران باید از فرصت ریاست این جنبش برای مقابله با استکبار بهترین استفاده را داشته باشد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه نقاط مثبتی نیز در کارنامه دولت در سیاست خارجی وجود دارد، اظهار کرد: رابطه جمهوری اسلامی با آمریکای لاتین به خصوص ونزوئلا و گسترش آن و نیز رابطه با کشورهای آفریقایی امر مثبتی بود که دولت در دیپلماسی خود مورد توجه قرار داد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: در بعد بیداری اسلامی طرح مسئله اسلام ایرانی به نوعی خدشه‌دار کردن تشیع و موقعیت ایران در جهان اسلام است، طرح موضوعاتی مانند رجعت آقای چاوز با حضرت مسیح، نیز حرکتی اشتباه بود.

وی با ذکر اینکه برای انجام بهتر ماموریت‌ها باید در ساختار وزارت خارجه تغییراتی صورت بگیرد، گفت: تعدیل نیروهایی که همسو با فتنه‌گران در وزارت خارجه رخنه کرده‌اند، ضروری است و تزریق نیروهای ولایتمدار، مومن و باسواد به وزارت خارجه نیز باید در اولویت‌های دولت آینده قرار گیرد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا عنوان کرد: در تعیین مسئولان اقتصادی سفارتخانه‌ها باید بهترین نیروهای اقتصادی کشور تعیین و اعزام شوند، در انتخاب مسئولان مطبوعاتی سفارتخانه‌ها نیز باید از بهترین و تواناترین نیروهای رسانه‌ای کشور استفاده شود.

قدیری ابیانه افزود: متاسفانه وزارت امور خارجه اعزام ماموران اقتصادی و مطبوعاتی را به نیروهای درونی وزارت خارجه محدود کرده است و این امر موجب شده سفارتخانه‌ها نتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند، به طور مثال در بخش رسانه‌ای نه تنها سیاست تهاجمی قابل قبولی توسط سفارتخانه‌ها در بسیاری از موارد اتخاذ نشده بلکه حتی توان دفاع خوب را نیز ندارند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در پایان گفت: در مسئله سیاست خارجی باید فعالانه‌تر و طبق اصل، عزت، حکمت و مصلحت عمل کرد و از انفعال خارج شد، انفعالی که در دولت نهم رئیس جمهور با آن مقابله کرد و در دور دوم خود دچار آن شد.

۹۲/۰۲/۰۸

نظرات  (۱)

۰۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۱:۲۳ باید و نبایدهای سه گانه در زندگی
باید و نبایدهای سه گانه در زندگی
سه چیز در زندگی پایدار نیستند
رویاها
موفقیت ها
شانس
سه چیز در زندگی که وقتی از کف رفتند باز نمی گردند
زمان
گفتار
موقعیت
سه چیز ما را نابود می کنند
تکبر
زیاده طلبی
عصبانیت
سه چیز بسیار ارزشمند در زندگی
عشق
اعتماد به نفس
دوستان
سه چیز انسانها را می سازند
کار سخت
صمیمیت
تعهد
سه چیز در زندگی که هرگز نباید آنها را از دست داد
آرامش
امید
صداقت
تباهی زندگی ما نیز بر سه اصل است
حسرت دیروز
اتلاف امروز
ترس از فردا
خوشبختی زندگی ما بر سه اصل است
تجربه از دیروز
استفاده از امروز
امید به فردا
همیشه دلیل شادی کسی باش، نه شریک شادی او
و
همیشه شریک غم کسی باش، نه دلیل غم او!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">