پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۳:۲۶ ق.ظ

۱

قدیری ابیانه: اصلاح طلبان، اصلاح طلبی را دوری از ارزش ها می دانند.
اصلاح طلبان واقعی اصولگرایانی هستند که همواره درصددند که به سمت اسلامی شدن و نزدیک شدن به معیارهای اسلامی قدم بردارند.

به گزارش پایگاه خبری "ولی امر"؛ این روزها شاهد آن هستیم که دین و مذهب نه تنها در جوامع اسلامی بلکه در تمامی جوامع و حتی مدیریت های کلان دنیا و مجامع بشری کمرنگ شده و واقعیت امر باید بگوئیم که حذف شده است.

"سکولاریسم" نظریه و راهکار غرب برای برون رفت جامعه ی خود از زیر بار کلیسا و قوانین متعصبانه آن بود، اما حذف مذهب از تمامی مناسبات جامعه و حکومت داری و از آن بعنوان صرفا یک حالت معنوی شخصی نام بردن، طاعونی است که نظریه پردازان غربی برای کنتاک کردن اخلاق و از بین بردن حکومت الهی درست و به دور از تعصبات به جان ممالک اسلامی انداختند، تا از وضعیت نابسامان آن به نفع خود بهره برداری کنند، استراتژیی که ابتدا برای جوامع خود استفاده کردند و الان در حال تزریق آن به جوامع شرقی که بیشتر درگیر مذهب چه از نوع الهی و غیر الهی اند، می باشد.

اما چرا باید در بین تمامی مکاتب و نظریه های بوجود آمده "سکولاریسم" اسلام را تهدید کند و جهان را به تسخیر خود در آورد و دین در تمامی مناسبات جهان حذف و یا به حاشیه رانده شود؟

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی علوم استراتژیک، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار "ولی امر" به تشریح نفوذ سکولاریسم در دنیا و جوامع اسلامی پرداخت.

قدیری ابیانه گفت: در جوامع اسلامی ما شاهد دو نوع دین هستیم؛ یک دین الهی مثل مسیحیت و یهودیت، یا مذاهب غیر الهی مثل هندوئیسم و... در جوامع مسیحی یا یهودی دین تحریف شده است. مثلا تورات تحریف شده و آن چیزی که بعنوان دین معرفی می شود در حقیقت ضد دین و متحجر است. در مسیحیت، زمانی که کلیسا حکومت می کرد، با دانشمندان به خاطر اعلام کروی بودن زمین مخالفت می کرد و گالیله به همین دلیل محکوم به اعدام شد.

وی در ادامه بیان داشت: تحریف در دین مسیحیت انقدر زیاد است که کلیسا ناچار شده که بگوید عقل دشمن ایمان است و به دلیل تحریفهایی که صورت گرفته، تسلیم ظلم شدن نشانه ایمان محسوب می شود، به همین دلیل مذهب مانع پیشرفت بود، نه بخاطر اصالت مذهب بلکه بخاطر تحریفهایی که صورت می گرفت، این امر باعث شد کسانی که برای پیشرفت و عدالت مبارز می کردند ناچار به جنگ با کلیسا شوند و آن را کنار زده و از امور حذف کنند.

 

ترویج لائیسیسم توطئه ای برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی/ لائیسیسم در حال پیوستن به زباله دان تاریخ

قدیری ابیانه در ادامه افزود: بنابراین لائیسیسم که به معنای کنار زدن مذهب بود در این جوامع تبدیل شد به عامل پیشرفت اما در مورد اسلام متفاوت است، اسلام دینی است که بر عدالت تاکید می کند، حضرت علی (ع) فرمودند: کسی که ظلم را بپذیرد شریک ظالم است یا در حدیث نبوی داریم یک ساعت عدالت بالاتر از هفتاد سال عبادت است، در صورتی که کلیسا پذیرش ظلم را نشانه ایمان می داند، لذا غربی ها در کشورهای خود دین را از حکومت کنار زدند.

کارشناس عالی علوم استراتژیک عنوان کرد: همین ها برای اینکه جلوی پیشرفت کشورهای اسلامی را بگیرند با توجه به ویژگی های اسلام اصیل و ناب، دنبال این بودند که دین را از سیاست جدا کنند، چراکه دین نه اجازه پذیرش ظلم را می دهد و از طرفی علم آموزی را عبادت می داند و قران به تفکر و تعقل تاکید می کند، بنابراین ترویج لائیسیسم در کشورهای اسلامی جزء توطئه هایی بود برای جلوگیری از  پیشرفت این کشورها ترویج کردند، البته امروزه از چیزی که به عنوان لیبرالیسم از آن نام می برند (سکولاریسم یعنی غیر مذهبی بودن این می تواند شامل لیبرالیسم ، کمونیسم ، سوسیالیست و ... باشد)،امروزه در خود جهان غرب و پیش تئوریسین های آن به شکست انجامیده و در حال سپرده شدن به زباله دان تاریخ است، جنبش 99 درصدی در خود آمریکا نشان همین است.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام فاتحه لائیسیسم را خوانده و بیان داشت: آقای "فوکایاما" که کتاب تاریخ را نوشته بود و می گفت؛ لیبرالیسم آخرین مکتب جهانی است و همه از این به بعد به لائیسیسم پناه می آورند، خود او نیز حرفش را پس گرفته است، کمونیسم هم که با فروپاشی شوروی به تاریخ پیوست و امروز در جوامع غربی و شرقی خلائی احساس می شود و متوجه می شوند که این نظام ها ظالمانه است، ولی نمی دانند راه نجات چیست؟ اگر در این خلائی که ایجادشده بتوانیم اسلام را آنطور که هست ارائه دهیم زمینه برای گسترش آن بوجود می آید.

 

اصلاح طلبان، اصلاح را در دوری از ارزش های اسلامی می دانند

سفیر اسبق ایران در مکزیک به خبرنگار "ولی امر" در پاسخ به اینکه آیا سکولاریسم در معاملات و معادلات سیاسی کشور ما هم وارد شده است یا نه، گفت: آنهایی که خود را اصلاح طلب می دانند، اصلاح را در دوری از ارزش های اسلامی می دانند، در صورتیکه ما باید اصلاح طلبان واقعی را اصولگرایانی بدانیم که همواره درصددند که به سمت اسلامی شدن و نزدیکتر شدن به معیارهای اسلامی قدم بردارند بنابراین یک اصولگرا نمی تواند اصلاح طلب نباشد، چرا که حضرت علی (ع) فرمودند: مسلمان واقعی کسی است که فردایش بهتر از امروز باشد، برای اینکه فردای ما بهتر از دیروز باشد باید به سمت اصلاح برویم.

وی در ادامه افزود: اصلاحات از نظر یک اصولگرا، یعنی به سمت اسلامی تر شدن پیش رفتن، چون خداوندی که انسان را آفریده و وی را اشرف مخلوقات قرار داده، خیر و سعادت وی را می خواهد و بهتر از همه می داند که راه این سعادت چیست و راه سعادت در قران، کلام رسول الله و به دنبال آن ائمه اطهار (ع ) به ملت ها نشان داده شده است و امروز می توانیم بگوئیم که با وجود 34 سال توطئه علیه انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف و پیشرفت هایی که کشورمان داشته و شکست هایی که دشمنان در ابعاد مختلف داشته اند، همین نشانه کارآمدی این نظام اسلامی و اسلام است. هرجا ما مطابق با قران عمل کرده ایم  موفقیت حاصل شده هرچند همه دشمنان بر علیه ما متحد شده باشند.

 

وجود سکولاریسم در مدیریت های کلان دنیا

کارشناس عالی وزارت امورخارجه، وجود سکولاریسم در مدیریت های کلان دنیا را متذکر شده و خاطر نشان کرد: مثلا سازمان ملل متحد براساس مذهب ارائه نمی شود حتی مذاهب تحریف شده، مجامع دیگر هم همینطور و عملا سرمایه داران و کشورهای قدرتمند با نفوذی که در این مجامع دارند این مجامع را در راستای اهداف خود هدایت می کنند، برای همین است که در جهان علاوه بر پیشرفتهای علمی شاهد فقر و گرسنگی و .. هستیم اگر اینطور نبود و مطابق با ارزشهای اسلامی اداره می شد قطعا جهان امروز چهره دیگری داشت.

 از بین رفتن جایگاه زن در جوامع سکولاریستی

قدیری ابیانه گفت: وقتی دین و ارزش های الهی و واقعی را از حکومت کنار بزنند راه برای مفاسد باز می شود و لذا می بینیم ازدواج همجنس گرایان در غرب بعنوان حقوق بشر تعریف می شود، اخیرا در سنای آمریکا ازدواج با حیوانات را هم مجاز شناخته اند، یعنی در غرب شاهد ازدواج بین حیوان و انسان هستیم که در کتاب "زن در اسلام و غرب" به آن اشاره کرده ام.

وی در پایان گفت: در نظام سکولاریستی زن موقعیت خود را در جامعه از دست داده و زن در جوامع غربی بیش از هر چیز به عنوان شی و جنس به او نگاه می شود. این گونه جوامع به قطع یقین، آینده ای نخواهند داشت و آنها را به انحطاط خواهد کشید. امروزه در بسیاری از کشورهای غربی خیلی از بچه هایی که  بوجود می آیند پدر خود را نمی شناسند، چون روابط انقدر به فساد کشیده شده است و این نوع جوامع رو به اضمحلال هستند.

۹۲/۰۲/۰۹

نظرات  (۱)

سلام استاد
با اجازه لینکتون کردم
از دانشجوهای دانشکده شریعتی ام
مطالبتون مفیده............موفق باشید و عاقبت بخیر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">