پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۰، ۰۹:۴۲ ق.ظ

۱

تاکید بر پیگیری حقوقی برای بازگرداندن میراث تاریخی
تلاش دوباره آمریکا برای دزدی آثار تاریخی ایران
دوشنبه, 17 بهمن 1390

اختصاصی/ لایحه حراج اشیای تاریخی ایران در موزه‌های آمریکا در حالی در چند قدمی تصویب نهایی قرار گرفته است که بسیاری از کارشناسان حقوقی این اقدام را ناقض قوانین بین‌المللی درباره میراث فرهنگی کشورها می‌دانند.

این پیشنهاد که به بهانه تحریم ایران توسط سناتور «منندز» مطرح شده است به‌زودی در مجلس سنا این کشور به رای گذاشته می‌شود و براساس آن موزه‌ها و دانشگاه‌های آمریکا که دارای اشیای قدیمی و تاریخی ایران از جمله کتیبه‌های تخت جمشید هستند می‌توانند آثارشان را به مزایده و حراج بگذارند.

تاراج میراث فرهنگی
حراج آثار تاریخی در آمریکا جنایت بزرگی است که این کشور بر میراث فرهنگی کشورها روا می‌دارد.
نقض حقوق فرهنگی ایران

تصمیمی که در کمیته سنای آمریکا تحت نفوذ صهیونیست‌ها اتخاذ شده غیرقانونی و از نظر ایران غیرقابل قبول است.
محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار «گسترش صنعت» با بیان این مطلب افزود: این اقدام دشمنی با تاریخ و فرهنگ ایران است و بی‌شک ملت این اقدام را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.
او ادامه داد: غیرقانونی بودن این پیشنهاد به این معنی نیست که آمریکا دست به چنین اقدامی نزkد چرا که تاریخ آمریکا پر از لجاجت، دزدی و جنایت است.
به گفته این کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک، موزه‌های آمریکا محل نمایش اشیای دزدیده شده دیگر ملت‌هاست و بر اساس قوانین یونسکو، آمریکا موظف است این آثار را به صاحبان واقعی‌ خود بازگرداند.
او بابیان اینکه ایرانیان سراسر دنیا باید مخالفت خود را با چنین اقداماتی اعلام کنند، افزود: لازم است که یک دیپلماسی عمومی با مشارکت دولت، ملت، دانشجویان، مهاجران، استادان تاریخ و حقوق شکل گرفته و موضوع تاراج و حراج کردن میراث فرهنگی کشور پیگیری شود.
قدیری ابیانه با تاکید بر این مهم که باید پیشنهاد‌دهندگان این طرح نیز مورد پیگرد قانونی قرار گیرند‌، افزود: لازم است دستگاه قضایی ایران پیشنهاد‌دهندگان این طرح را تحت تعقیب قرار داده و محاکمه و مجازات کند.
 او گفت: سازمان میراث فرهنگی باید با به کارگرفتن وکلای مجرب اقدامات حقوقی لازم را در سطح بین‌الملل پیگیری کند.
ضمن اینکه آمریکا باید بداند که لطمه به آثار فرهنگی ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و این کشور باید منتظر اقدامات تلافی‌جویانه ایرانیان و حتی آن‌هایی که سرسازش با جمهوری اسلامی ایران را ندارند باشد. اقداماتی که بدون اطلاع و هماهنگی مقامات ایرانی شکل خواهند گرفت.
مطهره کشاورز

۹۰/۱۱/۱۸

نظرات  (۱)

۱۸ بهمن ۹۰ ، ۱۹:۵۰ اسماعیل زاده
 با سلام
با همه ارادتی که به شما دارم . ببخشید آقای دکتر .. اما  به نظر من و خیلی از کسانی که در رشته مرمت و احیای بناها و بافتهای تاریخی ( به قولی میراث فرهنگی ) درس خوندن و کار کردن و با میراث تاریخی ایران زندگی می کنند این است که چه بهتر که میراث ما در موزه های جهان باشد تا به دستان بی کفایت ما خراب شود . وقتی بناهای تاریخی به سادگی از فهرست آثار ملی خارج می شود . و بلافاصله تخریب می شود !! پس چه بهتر که در موزه ها باشد لااقل تا وقتی فرهنگ نگهداری از آثار تاریخی در ایران اصلاح شود .
بسیار تاسف می خورم برای میراث فرهنگی ایران وقتی بناهای ثبت جهانی اش هم رسیدگی نمی شود چه برسد به آثار ملی !!
 کاش آقای دکتر چیزی  در این باره بگوئید . در کدام مجمع مورد پیگرد قرار می گیرد ؟!
کاش فرهنگ سازی بشود .
به راستی از میراث ما چه مانده است ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">