پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷ ب.ظ

۱

هزینه جنگ برای امریکا و متحدانش گران تمام می شود

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷ ب.ظ

ارزیابی کارشناسان از اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه

آتشی که غرب را خواهد سوزاند

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: غربی‌ها خودشان تشویق کردند که تروریست‌ها در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کنند و تا بتوانند برای دولت سوریه و حکومت بشار اسد مشکل‌آفرینی کنند در واقع استفاده از سلاح کشتار جمعی روش غرب برای رسیدن به منافع نامشروع موردنظرشان است. وی افزود: ما خودمان قبلا قربانی گازهای شیمیایی هستیم که غرب در اختیار صدام قرار داده بود، غرب در جنگ با عراق نیز از سلاح‌های آلوده شده به ضایعات هسته‌ای استفاده کرد.

 

8 اردیبهشت 1392

کشتارهای اخیراز سوی تروریست ها در سوریه واز همه مهمتر استفاده از سلاح شیمیایی ونیز افزایش دخالت های امریکا ومتحدانش بر موضع گیری نظامی علیه این کشور و حکومت بشار اسد بحران سوریه را وارد مرحله جدیدی کرده که احتمال سناریوی جنگ را بیش از پیش تقویت کرده است.

به نظر می رسد امروزه با شرایط بسیار پیچیده ای در سوریه مواجه هستیم. بحران سوریه وارد مرحله جدیدی در نوع تعامل غرب یا مجموعه اروپا ، امریکا و اعراب، که بر ضرورت برکناری بشار اسد با یکدیگر توافق دارند، به وجود آمده است. اختلاف آنها تنها بر سر کیفیت پیگیری ضرورت برکناری دولت کنونی است آمریکا پیش از این در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی توسط دولت سوریه به شیوه ای هشداردهنده ای برخورد کرده بود، اما در حال حاضر با توجه به اطلاعاتی که در دست دارند، این احتمال مطرح شده که در این کشور از سلاح شیمیایی استفاده شده است

این تحرکات در حالی شدت گرفته است که دیدگاهای متعددی درباره آینده سوریه میان گزینه جنگ تا گزینه پایان بحران با پیروزی و یا شکست غرب مطرح است اما آنچه همگان بر آن تاکید دارند آن است که جنگ با سوریه جنگ آسانی نخواهد بود در این چارچوب می‌توان به نوشته‌های روزنامه القدس العربی، چاپ لندن اشاره کرد که آورده است: «در صورتی که حمله نظامی خارجی به سوریه صورت بگیرد، به احتمال قوی دمشق از موشک های کوتاه برد و میان برد خود استفاده خواهد کرد. احتمالا در حمله به سوریه جنگنده های امریکایی، اسرائیلی، بریتانیایی و فرانسوی پایتخت سوریه، دمشق را هدف قرار خواهند داد. اما نمی توانیم بگوییم که غربی ها در این جنگ می توانند چیزی به دست آورند. به ویژه که مخالفان اسد نتوانستند به موفقیتی میدانی در سوریه دست یابند و این مساله هر گونه حمله نظامی غربی ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. احتمالا اردن حریم هوایی خود را در برابر پروازهای فرانسوی ها ،اسرائیلی ها یا امریکایی ها باز خواهد کرد. و به احتمال قوی پایگاه های نظامی

امریکایی ها در اردن هدف موشک های سوری قرار خواهد گرفت.»یک منبع نزدیک به قدرت در دوحه، پایتخت قطر نیز می گوید: «هر گونه حمله نظامی به سوریه تنها تحت عنوان استفاده این کشور از سلاح های شیمیایی امکان پذیر است. در این صورت پیش بینی می شود حداقل بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ موشک از سوی سوریه به سمت منافع کشورهای غربی در منطقه شلیک شوند.»آن چه از احتمال وقوع چنین جنگی پیش بینی می شود، ورود مستقیم ایران و حزب الله در چنین جنگی است. هم ایران و هم حزب الله می توانند در صورت ورود به جنگ سوریه توسط موشک های کوتاه برد، میان برد و دوربرد خود اهداف امریکا و غرب را در کشورهای عربی و خلیج فارس هدف قرار دهند. آن گاه دیگر جنگ با سوریه تعریف دیگری به خود خواهد گرفت و معادله جدیدی را رقم خواهد زد که پیش بینی آینده آن برای هیچ کس قابل تصور نیست. تحرکات غرب در حالی علیه سوریه ادامه دارد که همزمان تحرکات از سوی جریان حامی راه حل سیاسی در سوریه ادامه دارد چنانکه بحران سوریه وتشدید شدن این بحران در چند روز اخیر در حالی ادامه دارد که«علی اکبر صالحی » وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری سفر هیات عالیرتبه مصری به تهران از آمادگی کشورمان برای میزبانی دور بعدی اجلاس وزرای خارجه ایران ، ترکیه، مصر و عربستان سعودی برای حل بحران سوریه خبر داد. در همین حال منابع خبری اعلام کردند روسیه بر عدم عقب نشینی از مواضع خود در حمایت از سوریه تاکید دارد. مجموعه این مولفه‌ها نشان می‌دهد که تحولات سوریه وارد عرصه سرنوشت سازی شده است که در نتیجه آن این سوال بیش از پیش مطرح می‌شود و آن اینکه آیا جنگ غرب با سوریه آغاز خواهد شد و در صورت آغاز جنگ واکنش ایران، روسیه و حزب الله چه خواهد بود؟ سیاست روز در گفت و گو با کارشناسان به بررسی این سوالات پرداخته است .

هزینه جنگ برای امریکا و متحدانش گران تمام می شود

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: غربی‌ها خودشان تشویق کردند که تروریست‌ها در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کنند و تا بتوانند برای دولت سوریه و حکومت بشار اسد مشکل‌آفرینی کنند در واقع استفاده از سلاح کشتار جمعی روش غرب برای رسیدن به منافع نامشروع موردنظرشان است. وی افزود: ما خودمان قبلا قربانی گازهای شیمیایی هستیم که غرب در اختیار صدام قرار داده بود، غرب در جنگ با عراق نیز از سلاح‌های آلوده شده به ضایعات هسته‌ای استفاده کرد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: غرب تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند سوریه را از جبهه مقاومت خارج کند و بعد نوبت حزب‌ا... و عراق خواهد بود و این حرکت در راستای جنگ تمدن‌ها با هدف پیش‌گیری از شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

وی به تفاوت جنگ سوریه و لیبی نیز اشاره کرد و گفت: تفاوت جنگ سوریه و لیبی دراین است که در لیبی مردم با قذافی مخالف بودند اما در سوریه مردم طرفدار بشار اسد هستند و مخالفین سابق نیز با مشاهده جنایات تروریست‌ها به موافقان بشار تبدیل شده‌اند به ویژه اینکه دست اسرائیل و آمریکا و ارتجاع عرب و نیز ترکیه در این جنگ به خوبی مشاهده می‌شود.

وی گفت: مردم در این حالت درک می‌کنند که مساله فقط حفظ نظام موجود نیست بلکه تمامیت ارضی سوریه در خطر است.

وی در خصوص احتمال جنگ نظامی در سوریه نیز گفت: با توجه به اینکه هزینه جنگ سوریه برای غرب گران تمام می‌شود آنها سعی می‌کنند متحدان خود را چه از سایر کشورها و از کشورهای غربی عازم سوریه کنند از این طریق هم به سوریه لطمه می‌زنند و هم خود را از خطراتی که ممکن است از بابت سلفی‌ها برایشان پیش آید رها می‌کنند.این کارشناس مسائل سیاسی به موضع‌گیری ایران و حزب الله و روسیه در صورت بروز جنگ اشاره و خاطر نشان کرد: ایران و حزب‌ا... و نیز روسیه با جنگ غرب علیه سوریه مخالفند و هر نوع حمایت از تروریست و اعزام نیروهای تروریست به سوریه را نیز محکوم می‌کنند.

غرب به دنبال یک جنگ روانی در سوریه است

مجید صفا تاج کارشناس مسائل سیاسی در این خصوص گفت: استفاده از حربه و سلاح شیمیایی پدیده‌ای است که قدرت‌های سلطه‌گر جهانی برای بازیابی تحلیل قوای از دسته رفته نیروهای خود و نیز ایجاد جنگ روانی از این شیوه تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی دو هفته‌ای غرب برای سرنگونی حکومت سوریه به دو سال انجامیده بنابراین برای اثبات فروپاشی سوریه از حدود یک ماه پیش زمینه‌سازی را برای شروع این جنگ نرم آغاز کرد.وی با اشاره به اینکه یک ماه پیش از مرز ترکیه به شهر حلب سلاح‌هایی که حاوی مواد شیمیایی بود انتقال پیدا کرد، گفت: این مساله حربه‌ای شد تا غرب و تروریست‌ها بعد از شکست‌های پی‌درپی از نیروهای ارتش سوریه و تسلط ارتش این کشور بر مرزهای قاچاق حمل سلاح با استفاده از این حربه جنگ روانی تازه‌ای علیه سوریه ایجاد کنند. بنابراین موضوع استفاده از سلاح‌های شیمیایی از سوی ارتش سوریه را مطرح و تلاش کردند تا یک اجماع جهانی را علیه این کشور به راه اندازند.این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: غرب حتی به درخواست سوریه بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب اعتنایی نکرد ،غرب و آمریکا تنها به جنبه تبلیغات جنگ روانی می‌اندیشند نه یک جنگ واقعی در سوریه.وی با بیان اینکه به طور حتم شرایط سیاسی و اقتصادی آمریکا به گونه‌ای نیست که بخواهد خود را در باتلاق جدیدی بیندازد و جنگ دیگری در سوریه به راه اندازد گفت: آمریکا در جنگ عراق و افغانستان تاوان سختی پس داده بنابراین احتمال ایجاد جنگ در سوریه و تجربه شکست دیگری از سوی این دولت و متحدانش دور از عقل و غیر منطقی به نظر می‌رسد

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: بر فرض اگر آمریکا بخواهد دخالت نظامی در سوریه داشته باشد مواضع حزب‌ا... و جمهوری اسلامی ایران نیز کاملا روشن است چرا که مقامات کشورمان می دانند که ضربه زدن به نظام دفاعی سوریه یعنی آماده‌سازی برای تهدید مرزهای کشورمان و هرگز ما به دشمن اجازه نخواهیم داد حتی با تهدید کشورهای همسایه‌مان بخواهد به مرزهای ایران نزدیک شوند.

جنگ با سوریه یک جنگ فرامنطقه ای خواهد شد

فلاحت‌پیشه دیگر کارشناس مسائل سیاسی نیز در این خصوص گفت: تحولات سوریه به سمت لیبیاییزه شدن پیش می‌رود یعنی تکرار سرنوشت لیبی در سوریه و کشورهایی همچون آمریکا دنبال بهانه برای مداخله نظامی در سوریه هستند .

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در صورت بروز هرگونه جنگ در سوریه این جنگ به یک جنگ فرامنطقه‌ای تبدیل خواهد شد چرا که دخالت‌کنندگان این جنگ آمریکا و ناتو و برخی کشورهای متحد آمریکا هستند. وی تصریح کرد: به طور حتم با بروز این جنگ فرامنطقه‌ای واکنش نوع مقابله روس‌ها برای کشورهای تجاوز کننده به سوریه بیش از مواضع جمهوری اسلامی ایران قابل اهمیت خواهد بود.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه استفاده‌کنندگان سلاح شیمیایی در سوریه باید مجازات شوند افزود: در صورت بروز جنگ در سوریه و واکنش مقابله ای روسیه این جنگ تبدیل به تقابل جهانی خواهد شد و به طور حتم دولت روسیه با توجه به منافع ملی اش تصمیم‌گیری خواهد کرد.

۹۲/۰۲/۰۹

نظرات  (۱)

سلام استاد
میتونم بپرسم چرا روسیه مخالف جنگ نظامیه؟ چه منفعتی میبره ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">