پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹ ب.ظ

۰

پروژه ''اختلاف شیعه و سنی در بیداری اسلامی'' شکست می خورد

چهارشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹ ب.ظ

وقتی که علمای جهان اسلام و اصولاً هر مسلمانی از وضعیت کشور و سیاست های ما مطلع می شود، به خودی خود آن را الگویی پیش روی خود قرار می دهد.

به گزارش پایگاه خبری "ولی امر" به نقل از  رویداد،اجلاس جهانی "علما و بیداری اسلامی" روز گذشته رسما با سخنرانی دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری کشورمان پایان یافت. از آنجایی که این اجلاس درخور توجه جهانیان بوده است لذا به بررسی برخی جوانب آن با دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسایل بین الملل به گفتگو پرداختیم که در ادامه می خوانیم:

- دستاوردهای جهانی اجلاس علما و بیداری اسلامی که طی دو روز گذشته در تهران برگزار شد را بفرمایید:

دکتر قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال گفت: نفس حضور علمای جهان اسلام و گردهمایی آنها در ایران و البته استماع سخنان مقام معظم رهبری دستاوردی مهم برای ایران، جهان اسلام و بیداری اسلامی محسوب می شود؛ به خصوص اگر به محورهایی که مقام معظم رهبری به عنوان محورهای پیشرفت برای شکل گیری تمدن اسلامی مطرح فرمودند، توجه داشته باشیم این حقیقت را درمی یابیم.

ضمن اینکه حضور علمای اسلامی تنها به ملاقات با رهبرعظیم الشان محدود نشد. همچنین ملاقات ها و برنامه های دیگری نیز با مسئولین و علمای کشور جهت آشنایی با نظرات آنها صورت گرفت که در بازگشت هم ان شاءالله اهداف و برنامه های مطرح شده دنبال خواهد شد.

وی درخصوص ارتباط دستاوردهای بیداری اسلامی و اجلاس تشکیل شده در تهران گفت: وقتی می گوییم بیداری اسلامی یعنی در جهت اسلام بودن. طبیعتا علمای جهان اسلام در معرفی این دین و در هدایت این مبارزات در جهت اسلام نقش اساسی دارند. برگزاری این اجلاس در زمانی که دشمنان جهان اسلام سعی دارند اختلاف شیعه و سنی راه بیاندازند و یا جنگ و کشتار را به شکل اختلافات قومی و قبیله ای و مذهبی جلوه بدهند، می تواند به خنثی شدن توطئه ها یعنی "توطئه استکبار جهانی، یعنی سردمداران ایجاد اختلاف بین مذاهب مختلف اسلامی و پیشگامان ارتکاب جنایت علیه کشورهای خط مقدم جبهه" کمک کند.

قدیری ابیانه تاکید کرد هشدار باش ها و رهنمودها مسائل را برای جهان اسلام روشن می کند. اجلاس های اینچنینی کمک شایانی به روشن شدن قضیه و پیدا کردن خط مشی قوی توسط علمای کشورهای اسلامی در راستای مبارزه با اختلاف های بین شیعه و سنی و ایجاد نتیجه معکوس در اقدامات دشمنان می کند. وی زیبایی های این اجلاس را در مطرح شدن سخنان مقام معظم رهبری و حضور سید حسن نصرالله در ایران دانست ضمن اینکه سفر نصرالله توجه جهانیان را نیز به خودش جلب کرده است.

- آیا می توان این طور تعبیر کرد که حضورعلمای اسلامی در ایران برای الگو گرفتن از نظام سیاسی کشور می باشد؟

در واقع وقتی که علمای جهان اسلام و اصولاً هر مسلمانی از وضعیت کشور و سیاست های ما مطلع می شود، به خودی خود آن را الگوی پیش روی خود قرار می دهد. بنا به همین دلیل است که وقتی افرادی هم که تحت تاثیر تبلیغات خارجی دچار شک و شبهه شده اند به محض پا گذاشتن به ایران حتی پیش از فرودآمدن هواپیمایشان به زمین، متوجه بی جهت بودن و دروغ تبلیغات خارجی می شوند. البته قدیری ابیانه اشاره به این مطلب نیز کرد که درست است هنوز در جامعه ی ما همه ی ابعاد جامعه اسلامی نشده اما سیر حرکت به سمت اسلامی تر شدن می باشد ولی به طور قطع ایران از جوامع دیگر اسلامی تر است.

وی در ادامه پیشنهادی را داد که اگر جمهوری اسلامی علاوه بر مباحث دینی مطرح شده برای علمای اسلامی، امکان بازدید از پیشرفت های کشور را در شرایط اوج تهدید و تحریم نمایش بدهد و این فرصت را فراهم کنند که از بیت حضرت امام رضوان الله تعالی علیه دیدار شود و با خانواده معظم شهدا گفتگویی انجام شود، در هر ساعتی که علمای اسلامی در کشور ما حضور داشته باشند به روشن شدن اذهان آنها و الگو گرفتن از کشور ما کمک خواهد کرد. البته هدف از الگوگیری برای این است که به روند شکل گیری تمدن اسلامی و دفاع از ارزش های دین اسلام منجر شود.

- واکنش رسانه ها و مقامات غربی و یا حتی کشورهای اسلامی که نمایندگانی در ایران داشتند چطور بود؟

طبیعتا کشورهای غربی از این دست جلساتی که در ایران برگزار می شود به شدت ناراحت می شوند. حتی حکام مرتجع منطقه یعنی کشورهایی که دست نشانده آمریکا هستند و ممکن است علمایشان به این سفر آمده باشند سعی می کنند یا اخبار را تحریف کنند و یا به سکوت بنشینند. البته چنین اجلاس مهمی قطعا مورد توجه تمام سران کشورها است و به خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری از دیدگاه دوست و دشمن اهمیت زیادی دارد.

وی دلیل آن را به خاطر این می داند دشمن به خوبی فهمیده کسانی که از فرمایشات مقام معظم رهبری پیروی کرده و تاثیر می پذیرند، قشر وسیعی از جامعه اسلامی را تشکیل می دهند و تنها کسانی که در این اجلاس حضور پیدا کرده اند مخاطب نتایج اجلاس نیستند. دشمن نیز مایل است بداند چگونه توطئه هایش خنثی می شود و البته که راهی برای جلوگیری از آن ندارد.

قدیری اظهار داشت: امروز جهان اسلام رو به اوج است. بیداری اسلامی در مسیر شکل دهی به تمدن بزرگ اسلامی پیش می رود در حالی که جهان غرب رو به افول است و دوران اضمحلال خود را می گذراند. استراتژیست ها و تحلیل گرها، اعم از دوست و دشمن معتقدند جمهوری اسلامی ایران رهبری این تمدن بزرگ اسلامی را رو به شدن را بر عهده دارد و یکی از مظاهری این رهبریت تشکیل این نوع اجلاس هاست که تحت عنوان بیداری اسلامی، حقوق دانان، علمای اسلام، جوانان، زنان و غیره تشکیل می شود. این اجلاس ها پیام ما را به جهانیان منتقل می کند.

- می دانیم دو جریان اسلام آمریکایی و طالبانی در دنیا وجود دارد و احتمالا اقدامات نیز برای ضربه زدن به نتایج اجلاس تدبیر خواهد شد. در این باره نظرتان چیست؟

ممکن است دو جریان اسلام آمریکایی و طالبانی و اقدامات تدبیری آنها برای کسانی که در اجلاس شرکت کرده اند مشکلاتی را در آینده ایجاد بکند. کما اینکه دیدیم یکی از رهبران افغانستان که به ایران آمده بود در راه بازگشت در یک عملیات انتحاری از بین رفت. وی پیشاپیش هشدارهایی را دریافت کرده بود و از این سفر نهی شده بود. ولی قدرت بیداری اسلامی بیش از این است که بتوان با این مسائل آن را تحت شعاع قرار داد همچنان که حتی بعد از ترور وی، اسلام گرایی مردم در افغانستان بیشتر شد و یا مبارزات علیه آمریکا و اشغالگران متوقف نشد. لذا سیر تاریخی امروز جهان اسلام که اجتناب ناپذیر می باشد این است که بیداری اسلامی را گسترش می دهد. مطمئنا اگر سلامت این حرکت حفظ شود حتما به تمدن بزرگ اسلامی منجر خواهد شد.

۹۲/۰۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">