پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸ ب.ظ

۱

ادعای حل رابطه با آمریکا توسط کاندیداها توهم است.

پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۱۸ ب.ظ

در شرایط غیرتحریم سهم هر ایرانی از نفت ماهیانه ;کمتر از یک بشکه است

     رهیاب نیوز :دکتر قدیری ابیانه در جمع دانشجویان رامهرمزی گفت: سیاست های کلان کشور در اختیار رهبری است پس هر کس که ادعا می کند اگر من آمدم رابطه با آمریکا را حل می کنم این دروغ است, چون این ها از اختیارات رهبری است.

در شرایط غیرتحریم، ایران سالانه دومیلیون و ۳۰۰هزار بشکه صادر می‌کرد که با توجه به جمعیت ۷۵ میلیون نفری کشور، کمتر از یک بشکه برای هر نفر در ماه صادر می‌شد

۱۳۹۲ پنج شنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت 11:24

به گزارش رهیاب از رامهرمز  دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در جمع دانشجویان دانشگاه  پیام نور رامهرمز اظهار داشت: برای تشخیص کاندیدای اصلح باید ببینیم کدام یک از آنها در کار و هدف خود صادق هستند ، افرادی که دچار توهم شده و یا به دنبال فریب مردم هستند را دنبال نکنیم، ولایت مدار بودن و اصول گرا بودن جزو حداقل ویژگی های نامزدهای ریاست جمهوری است چرا که ما باید به دنبال ویژگی های مدیریتی و سوابق کاری در کاندیدهاباشیم.

 وی افزود: سیاست های کلان کشور در اختیار رهبری است پس هر کس که ادعا می کند اگر من آمدم رابطه با آمریکا را حل  می کنم این دروغ است , چون این ها از اختیارات رهبری است !

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: مگر ما در زمان جنگ به دنبال انرژی هسته ای بودیم که آنها از تجاوز به ایران حمایت کردند؟ اینطور نیست که اگر ما از حق مان کوتاه بیاییم آنها دست از توطئه و فشار می کشند, اصلا اینطور نیست که  اگر ما عقب نشینی کنیم , جتی دست از اسلام بکشیم و مسیحی شویم, آن هم از نوع آمریکایی, مشکل حل است! آنها این را می گویند که شما مسلمان باش ولی در اختیار آمریکا باش , مسیحی باش ولی چاوز نباش, هندو باش ولی گاندی نباش. اینجا بحث منافع آنها مطرح  است!!

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: مردم ایران جزو پرمصرف‌ترین ملت‌های سراسر دنیا هستند این در حالی است که تنها با یک هزار تومان صرفه جویی در هر ماه توسط هر فرد ایرانی، رقمی معادل با ۹۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد کشور و خانوارهای ایرانی کمک می شود.

قدیری ابیانه با اشاره به نقش مردم در تولید گفت: هرچند دولت وظیفه دارد در جهت ایجاد اشتغال تلاش کند و این موضوع نباید نادیده گرفته شود اما مردم هم به جای آنکه منتظر بمانند که دولت و حکومت برای حل مشکل آنها اقدامی انجام دهد، خودشان باید کارآفرینی کرده و اشتغالزایی داشته باشند و فرهنگ تولید ثروت جایگزین فرهنگ مصرف شود.

وی افزود:هر روز تعطیلی، معادل ۱۰ تن طلا به کشورخسارت وارد می‌کند، در حالی که در ابتدای سال ۲۰ روز مملکت را در بهترین شرایط آب و هوایی تعطیل کردند که این میزان تعطیلی به اندازه ۲۰۰ تن طلا  می باشد یعنی  به اندازه‌ی یک قرن تولید طلای کشور خسارت وارد شد.

این کارشناس مسائل استراتژیک در مورد وابستگی کشور به نفت اظهار داشت: در کشور ما نوعی توهم ناشی از اقتصاد وابسته به نفت وجود دارد. تصور مردم از درآمدهای نفتی خیلی بیشتر از واقعیت است و ما با معضل وابستگی ذهنی به نفت مواجه هستیم. بیشتر مردم تصور می‌کنند درآمد ما از نفت به ازای هر ایرانی در هر ماه میلیون ها تومان است، در حالی که در شرایط غیرتحریم، ایران سالانه دومیلیون و ۳۰۰هزار بشکه صادر می‌کرد که در مقابل ۷۵ میلیون نفر جمعیت کشور، کمتر از یک بشکه برای هر نفر در ماه صادر می‌شد، در بودجه‌ی امسال  یک‌میلیون و ۳۰۰هزار بشکه صادرات در نظر گرفته شده است که با توجه به جمعیت ۷۷ تا ۷۸ میلیون نفری، نیم بشکه نفت در ماه به ازای هر نفر صادر می‌شود، همچنین کل بودجه عمومی در سال ۱۳۹۱ که شامل نفت هم می شود به ازای هر نفر در هر ماه ۱۸۲هزار تومان می‌شد. در حالی که مردم تصور غیرواقعی از صادرات نفت و بودجه دولت دارند.

وی در پایان اضافه کرد: نفت ثروت بزرگی است؛ ولی با اکتفا به آن نمی‌توان هر آنچه را که خواستیم تأمین و مملکت را اداره کنیم. اکنون یارانه‌ی بنزین روزانه معادل یک تن طلا است در حالی که از معادن طلای کشور سالانه دو تن طلا برداشت می‌شود.

۹۲/۰۲/۱۹

نظرات  (۱)

سلام
ای کاش دکتر جان تیتر می زدی : "ادعای حل رابطه با آمریکا توسط کاندیداها اشتباه است"
چون دروغ گویی گناه است ولی ممکن است کاندیدایی اشتباه کرده باشد. ضمن این که خوب نظرات وزیر امور خارجه می تواند در نظرات رهبری تأثیر بگذارد پس دست رییس جمهور هم هست.
پاسخ:
متشکرم. موافقم با نظر اصلاحی شما. به جای دروغ نوشتم توهم است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">