پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶ ب.ظ

۲

 اقتصاد استراحتی چگونه جای اقتصاد مقاومتی را گرفت

هیچ سازشی با غرب نتیجه نخواهد داد و کسانی که امید دارند سازش کارها روی کار بیایند تصور می کنند دشمنی ها به دوستی تبدیل خواهد شد و تحریم ها برداشته خواهد شد اما باید گفت وضعیت نه تنها بهتر نمی شود بلکه بدتر خواهد شد و این سیاست باعث می شود فشارها بیشتر شود.

اگر رد صلاحیتم احراز نشود از شورای نگهبان حمایت می کنم/ اقتصاد استراحتی چگونه جای اقتصاد مقاومتی را گرفتبه گزارش خبرنگار «تهران پرس»، محمدحسن قدیری ابیانه که موسس انجمن نخبگان جهان اسلام است، دکترای علوم دفاعی استراتژیک خود را از دانشگاه عالی دفاع ملی اخذ کرده است. وی که سابقه سفارت ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا را در کارنامه خود دارد، در آخرین روز ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در وزارت کشور اقدام به ثبت نام کرد. 

 در همان روز بود که مشایی هم برای ثبت نام آمد و احمدی نژاد نیز او را همراهی کرد. کنفرانس خبری قدیری ابیانه درست بعد از کنفرانس خبری مشایی برگزار شد و وی در واکنشی به حضور احمدی نژاد در وزارت کشور، هنگام سخنرانی اش به انتقاد از حرکت رییس جمهور پرداخت و همانجا بود که با بی حرمتی یکی از طرفداران مشایی و به هم ریختن لوگوی میکروفن های روی تریبونش مواجه شد اما باز هم با صدای بلند به ادامه انتقاداتش از عملکرد دولت پرداخت. 
 
دکتر محمدحسن قدیری ابیانه با حضور در دفتر «تهران پرس»، ضمن بازدید از   تحریریه این سایت خبری به بیان دیدگاه های خود در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی پرداخت و  در این رابطه اظهار داشت: نوعی اشتباه در افکار عمومی وجود دارد که تصور می کنیم وقتی یک فرد اصلح را انتخاب کردیم تمامی مشکلات جامعه حل می شود که این تصور غلط است.
 
مشکلات حاضر را یک پیامبر هم نمی تواند حل کند چه برسد به یک رییس جمهور
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه حتی اگر یک امام(ع) هم در حال حاضر حضور داشت نمی توانست این مشکلات را برطرف کند، گفت: در برهه های زمانی مختلف پیامبرانی برگزیده شدند اما نمی توانستند تمام مشکلات مردم را حل کنند چرا که بسیاری از مشکلات باید به دست خود مردم و به خواست آنان حل شود.
 
اینکه آقای مشایی مدیریت پیامبران را ضعیف می داند و لابد خودش خدای مدیریت است، ناشی از چنین نگاهی است. اگر مردم از پیامبران پیروی نکردند ضعف پسامبران نبوده بلکه ضعف و اشکال از مردم بود. مثلا گمراهی قوم لوط و گوساله پرستی بن اسرائیل نتیجه ضعف پیامبران نبوده است. بلکه نتیجه ضعف مردم بود. حاکمیت معاویه بعد از شهادت امام علی (ع) و یا پیوستن یاران امام حسن (ع) و جنایات سپاه یزید علیه امام حسین (ع) و خاندان و یارانش ضعف امامان ما نبوده است.
 
وی افزود: ماباید نقش تاثیر گذار مردم در امور را نادیده بگیریم و باید تاثیر رفتارهای روزمره مردم در شکل گیری وضعیت کلان کشور به ملکه ذهن مردم تبدیل کنیم.
 
وی با تأکید بر لزوم حفاظت از حکومت اسلامی و انتخاب اصلح اذعان داشت: هرکس در راه تشکیل حکومت اسلامی کشته شود شهید است، از این رو ملل مسلمان هم باید این مهم را در رأس اهداف خود قرار دهند.
 
 
 
تصور مردم از درآمدهای نفتی غلط است
 
قدیری ابیانه با ابراز تأسف از روحیه صرفا مطالبه گری مردم گفت: متأسفانه اغلب مردم نقشی برای خودشان در تحقق اهداف و خواسته های خود قائل نیستند و علت آن هم توهمی است که از درآمد نفتی در ذهن دارند. تا کنون در استان های مختلفی سخنرانی هایی داشته ام، وقتی از مخاطبین از هر قشری می پرسم که به نظر شما سهم هر ایرانی از درآمد نفتی چقدر است، با رقم های میلیونی و حتی میلیاردی مواجه می شوم در حالی که اوج درآمد نفتی ما طبق پیش بینی بودجه، رقمی حدود 610 هزار میلیارد ریال به عنوان درآمد حاصل از فروش نفت و فرآورده های نفتی در سال 91 برآورد شده بود که اگر این مقدار را تقسیم بر 75 میلیون نفر و 12 ماه کنیم، تنها نفری 67 هزار تومان سهم هر نفر می شود که نباید مردم انتظار داشته باشند با این رقم تمام مشکلات اقتصاد، مسکن، اشتغال، تحصیل، ازدواج و غیره حل شود.
 
 
 
وی بر همین اساس تصریح کرد: کلیه بودجه عمومی دولت در سال 91 از مجموع نفت، مس، سنگ، آهن، مالیات، گمرک، عوارض، جریمه، 65 درصد سود خالص شرکت های دولتی، خصوصی سازی، وام های داخلی و خارجی و اوراق مشارکت (با اینکه درآمد نیست اما منبع مالی دولت محسوب می شود) و با سایر منابع چیزی حدود 164 هزار میلیارد تومان یعنی تنها حدود 182 هزار تومان برای هر ایرانی در هر ماه بودجه در اختیار دولت برای اداره کل کشور است که از این مبلغ 67 هزار تومان آن مربوط به درآمدهای نفتی است.
 
این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه گفت: با این مبلغ که میان دستگاه های مختلف از جمله برای کارهای نظامی، عمرانی، کشاورزی، بهداشت، درمان، آموزش و غیره در نظر گرفته می شود نمی توان انتظار داشت تمام خواسته های مردم برآورده شود و این توقعات نشدنی است که از سیاست های استعماری نشئت می گیرد و متأسفانه این توهم نه تنها در میان مردم بلکه در میان مسئولین و حتی برخی نامزدها هم شایع است و در صحبت هایشان بعضا دیده می شود که پیرامون توزیع عادلانه بودجه سخن می گویند و تصور می کنند با این کار مشکلات حل می شود.
 
وی با تأکید بر این نکته که توزیع عادلانه بودجه و برخورد با مفاسد اقتصادی واجب بوده، اما کافی نیست، بیان داشت: برای حل مشکلات مخصوصا اقتصادی باید به سمت تولید ثروت پیش برویم ضمن در نظر گرفتن این نکته که اولا بودجه در سال 92 نسبت به سال گذشته و تورم موجود کاهش یافته و میزان صادرات نفت از 2 میلیون و 300هزار بشکه در روز به 1 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسیده است و این در حالی است که جمعیت به 78 میلیون نفر خواهد رسید یعنی صادرات ما به ازای هر نفر حدود ماهی نیم بشکه خواهدی بود.
 
 
اقتصاد استراحتی جای اقتصاد مقاومتی را گرفته است
 
قدیری ابیانه با انتقاد از اینکه به اقتصادی مقاومتی، جهاد و حماسه اقتصادی مد نظر رهبری عمل نشده است، عنوان کرد: وقتی 20 روز اول سال، صنعت و تولید ما در تعطیلی کامل به سر ببرد و مصرف به حداکثر ممکن برسد نمی توان انتظار پیشرفت داشت، باید مردم را به سمت کار بیشتر هدایت کرد و از وضعیت موجود که من آن را با توجه به تعطیلات زیاد، ساعت مفید کاری کم و اسراف ها و ... اقتصاد استراحتی می نامم بیرون آمد.
 
وی با اشاره به این نکته که نباید با توجه به کاهش بودجه متوقع بود که خدمات در دولت آینده افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: دولت بعدی چاره ای جز کاهش خدمات ندارد چنانچه که اگر خانواده ای را با درآمد یک میلیون تومان در ماه در سال گذشته تصور کنیم می بینیم امسال برای گذران زندگی باید از هزینه هایش بزند، دولت هم مجبور به همین کار است، از طرفی بنده معتقدم نباید درآمد نفتی را صرف امور رفاهی کرد بلکه باید صرف ایجاد اشتغال، عمران و ابادانی و تولید ثروت نمود، از این رو پیشرفت عمدتا باید به دست خود مردم سپرده شود.
 
 
 
سیاست استعماری غرب ترویج مصرف گرایی در کشورهای نفت خیز است
 
سفیر سابق کشورهای مکزیک و استرالیا در ادامه به سیاست های غرب درجهت پسرفت اقتصاد کشورهای نفت خیز اشاره کرد و گفت: استعمار غرب به گونه ای عمل می کند که اقتصاد کشورهای جهان سوم وابسته به فروش نفت خام باشد و تولید نداشته باشند، از طرفی نمی گذارد این درآمد صرف عمران شود و آنها را به مصرف گرایی عادت می دهد، ضمن اینکه با تخریب فرهنگ یک کشور سیاستی را دنبال می کند که چه در ایران و چه کشورهای نفت خیز دیگر به سمت کالاهای خارجی رفته و دست از تهیه کالای تولید داخل بردارند.
 
وی در ادامه به انتقاد از عملکرد برخی رسانه ها پرداخت و گفت: متأسفانه رسانه ها خود را تریبون مردم برای عرضه مطالباتشان از مسئولین می دانند. 
 
 
رسانه ها باید مخاطبین خود را مردم بدانند و نه فقط مسئولین
 
قدیری ابیانه افزود: رسانه ها تعبیه شده اند که مخاطبشان اکثریت مردم باشد و بتوانند روی آنها تأثیر بگذارند اما می بینیم که رسانه ها جوری کار می کنند که این ذهنیت را می رساند مخاطبشان مسئولین هستند. رساندن مطالبان مردم به گوش مسئولان کار روابط عمومی هاست و رسالت رسانه ها جدای این رفتارهاست.
 
وی در ادامه درباره تعهداتی که در قبال رییس جمهور شدنش داده است، گفت: قول می دهم اگر رییس جمهور شدم مطابق میل مردم عمل نکرده بلکه مطابق با مصلح آنها عمل کنم. خیلی وقت ها مردم مطالباتی رادارند که به نفعشان نیست. مثلااگر از مردم بپرسیم تعطیلات بیشتر شود یا کمتر ممکن است خیلی ها به تعطیلات بیشتر رای دهند که به ضرر اقتصاد کشور و مردم است.
 
 
 
اگر صلاحیتم احراز نشود هم شورای نگهبان را حمایت می کنم
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره واکنشش درقبال احتمال عدم احراز صلاحیتش از سوی شورای نگهبان، تأکید کرد: شورای نگهبان مرجع قانونی احراز صلاحیت هاست و یک مرجع حقوقی و قانونی محسوب می شود. از این رو من از حق شورای نگهبان دفاع خواهم کرد.
 
 
 
وی افزود: اگر ضعفی هم در این زمینه وجود دارد به خاطر قانون است که کار این شورا را سخت کرده چرا که این شورا ناچار به بررسی 600 نفری که ثبت نام کرده اند و در این راه حتی اگر 40 نفر آنها شایستگی داشته باشند، شورای نگهبان نمی تواند تمامی آنها را برای رقابت انتخاب کند، چرا که این تعداد کاندیدا به صلاح نیست به عرصه رأی گیری راه پیدا کنند.
 
 
 
سیاست سازش کارانه جریان انحرافی و غرب جواب نخواهد داد
 
قدیری ابیانه در پایان به سیاست های پیش گرفته شده از سوی جریان انحرافی و فتنه پرداخت و خاطرنشان کرد: من یک اصولگرا، ولایتمدار اما مستقل از هر حزب و گروهی هستم و می گویم هیچ سازشی با غرب نتیجه نخواهد داد و کسانی که امید دارند سازش کارها روی کار بیایند تصور می کنند دشمنی ها به دوستی تبدیل خواهد شد و تحریم ها برداشته خواهد شد اما باید گفت وضعیت نه تنها بهتر نمی شود بلکه بدتر خواهد شد و این سیاست باعث می شود فشارها بیشتر شود.
۹۲/۰۲/۳۰

نظرات  (۲)

خدا حفظتون کنه. در پناه حق باشید
۳۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۵:۲۲ سیــــــــد مهدی
خدا بشما سلامتی و عزت بده و همین که پا به این عرصه گذاشتید برای ما کافیست،ان شاءالله که هرآنچه خیر و صلاح شما باشد رقم بخورد جناب دکتر عزیز...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">