پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۳۱ ب.ظ

۲

 من اگر یکی از اعضای شورای نگهبان بودم هیچ وقت اجازه ورود عارف به صحنه انتخابات را نمی دادم و با احراز صلاحیت وی موافقت نمی کردم.

گروه سیاسی- یک تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است که با توجه به اینکه محمدرضا عارف یکی از ساکتان فتنه 88 بود باید صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان رد می شد. وی در ادامه گفت البته ملاک قانونی رای شورای نگهبان است.

محمدحسن قدیری ابیانه در خصوص جایگاه طیف اصلاح طلب در سیاست به خبرنگار دادنا گفت: جبهه اصلاح طلبان را می توانیم به سه شاخه تقسیم کنیم، گروه اول کسانی هستند که پایبند به قانون اساسی، نظام و ولایت فقیه اند و در مورد جریان فتنه به موقع موضع گیری کردند. دسته دوم افرادی هستند که در جریان فتنه 88 و بعد از آن سکوت کردند و هیچ گونه موضعی نگرفتند مثل آقای محمدرضا عارف که بعد از 4 سال گفت در انتخابات سال 88 تقلب نشده است بلکه تخلف صورت گرفت. یعنی عدم تقلب را حاضر نشد در طول این سالها بیان کند و این در شرایطی بود که تمام دشمنان داخلی و خارجی بر علیه نظام و اسلام بسیج شده بودند.

وی با اشاره به دسته آخر طیف اصلاح طلبان در سیاست اظهار داشت: این دسته را افرادی تشکیل می دهند که در سال 88 به صراحت در فتنه نقش داشتند و حتی به موسوی برای پیروزی در انتخابات تبریک گفتند نظیر آقای سید محمد خاتمی رییس جمهور دولت هفتم و هشتم که امروز اصلا جایگاهی در نظام ندارد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک با اشاره به تایید صلاحیت محمدرضا عارف از سوی شورای نگهبان تاکید کرد: تایید صلاحیت افرادی که با وجود همه فتنه ها، سکوت کردند از نظر من کار مناسبی نبود.

قدیری ابیانه افزود: من اگر یکی از اعضای شورای نگهبان بودم هیچ وقت اجازه ورود عارف به صحنه انتخابات را نمی دادم و با احراز صلاحیت وی موافقت نمی کردم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که چه اصولگرا و چه غیر اصولگرا به قانون اساسی و رهبری پایبند بمانند و یا بهتر بگویم آینده شان شبیه احمدی نژاد یا بنی صدر و خاتمی نشود. زیرا انسان همواره در معرض امتحان است. البته طیف اصولگرایان به دستورات دینی پایبندترند و خدا ترس تر هستند اما امکان انحراف برای آنها نیز وجود دارد. البته راه های قانونی برای برخورد با روسای جمهور خاطی وجود دارد.

قدیری ابیانه در خصوص رد صلاحیت هاشمی و مشایی از سوی  شورای نگهبان نیز گفت: در سیاست انتخاباتی دو نوع رجل داریم یکی رجل سیاسی و دیگری رجل دینی؛ مشایی اصلا مصداق رجل سیاسی و مذهبی نیست بلکه عکس آن در باره وی صدق می کند.

هاشمی رفسنجانی نیز نمی توانست به دلیل سن بالا و تا 84 سالگی اداره امور اجرایی کشور را به عهده بگیرد. هرچند که اگر وی از فیلتر شورای نگهبان هم عبور می کرد به خاطر شرایط سنی اش ناچار به استعفا می شد و می بایست انتخابات زودرس برگزار شود

وی ادامه داد: اداره قوه مجریه در سنین 80 تا 84 سالگی خیلی سنگین است. حتی اگر خود آیت‌لله جنتی هم کاندیدای ریاست جمهوری می شد با توجه به شرایط سنی اش از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نمی شد.

۹۲/۰۳/۰۴

نظرات  (۲)

متأسفانه بعضی از اشخاص بدون فکر کردن رأی میدهند!
کسی که از روی لجبازی بخواهد رأی بدهد نشان میدهد که از خود هیچگونه اختیاری ندارد و تابع حرف های مردم است و حتی حاضر است به خاطر منافع شخصی خودش هر ذلتی را حتی زیر دست آمریکا رفتن را قبول کند!
آقای قدیری شما یکی از اشخاصی هستید که به این نظام خدمت میکنید و جای تقدیر و تشکر دارد و جلیلی شخصی است که اهل سازش با ظالم نیست و این یعنی قدرت جمهوری اسلامی ایران.
حالا که اینطور شد از لج شما هم که شده من به عارف رای میدم هر چی باشه بهتر از شما واون دوستان اصولگراتون هست همین دوستان شما در مجلس از جیب مردم اقدام به بالا بردن درآمد بودجه کردند افزایش قیمت بنزین وگذرنامه اگر خدای نکرده جلیلی و یکی از 6 اصولگرا ی احراز شده رای بیاره نتیجه این کار تشدید تحریم وافزایش شدیدتورمخواهد بود
پاسخ:
شما از لج من به هر کس خواستید رای دهید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">