پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۳۲ ب.ظ

۱

مهم‌ترین مافیا در کشور مافیا تنبلی است.

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۳۲ ب.ظ

سهم هر ایرانی از فروش نفت ماهی 67 هزار تومان است.

در توهم نفتی به سر می‌بریم.

پایگاه خبری تحلیلی مهاجر – به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، محمدحسن قدیری ابیانه امروز در مجتمع آموزش عالی خراسان در جمع دانشجویان این دانشگاه بیان داشت: ما در شرایط غیرتحریم روزی دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کنیم و با توجه به اینکه جمعیت ایران معادل حدود ۷۵ میلیون نفر است؛ بنابراین ماهی 67 هزار تومان عاید هر نفر ایرانی می‌شود و آنگاه تصور می‌کنیم، دولت باید میلیون ها تومان پول به مردم بدهد.

//bayanbox.ir/id/6123317952478813996?view

وی با بیان اینکه سال ۹۱ که بودجه کشور بیش از دیگر سال‌ها بود درآمد نفتی هر نفر را ۶۷ هزار تومان دانست و افزود: بیش از ۱۶۴ هزار میلیارد تومان جمع منابع درآمدی بودجه عمومی در سال ۹۱ بوده است که با این حساب به ازای هر ایرانی ۱۸۲ هزار تومان در ماه می شود، حال سوال اینجاست که آیا با ماهی ۱۸۲ هزار تومان بودجه عمومی دولت و یا ۶7 هزار تومان درآمد نفت به ازای هر نفر در هر ماه مشکلات کشور برطرف می‌شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: چنانچه این رقم را به مردم می‌دادیم آیا می‌توانستند تمام مشکلات خود را رفع کنند، خیر؛ بنابراین زمانی که خودمان نمی‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم چگونه از دولت توقع داریم که ظرف چهار سال با این بودجه تمام مشکلات کشور را حل کند.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه مشکل ما با این چیزها رفع نمی‌شود، گفت: تمام بحث‌های سیاسی کشور مختص اختصاص بهینه بودجه است که این امر واجب است اما کافی نیست؛ بنابراین باید به سمت تولید ثروت پیش برویم.

وی ادامه داد: سال ۸۹ درآمد نفت ماهی ۴۸ هزار تومان برای هر نفر بود که ۳۳ هزار تومان باید صرف عمران، ۱۳ هزار تومان صرف آموزش و پرورش و ۲۰۰۰ تومان جهت هزینه‌های متفرقه صرف می‌شد.

 سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد‌: در سال ۹۰ این رقم به ۶۳ هزار تومان رسید که ۴۷ هزار تومان آن صرف عمران، ۱۳ هزار تومان صرف آموزش و پرورش و مابقی صرف هزینه‌های متفرقه می‌شد؛ این رقم در سال ۹۱ به ۶۷ هزار تومان رسید که با افزایش نرخ تورم مبلغ زیادی نبود.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه درآمد دولت کم شده؛ بنابراین باید هزینه‌های خود را کاهش دهیم، گفت: در حال حاضر مسئله این است که رئیس جمهور بعدی باید از کدام خدمات چشم‌پوشی کند تا بتواند کشور را پیش ببرد؛ چراکه تورم بالا و بودجه کمتر است.

وی با اشاره به اینکه جهت رفع مشکلات، رئیس جمهور آینده هیچ چاره‌ای جز چشم‌پوشی از بعضی خدمات ندارد، تصریح کرد: سال ۹۲ پیش‌بینی بودجه عمومی معادل ۲۰۵ هزار تومان برای هر نفر ایرانی است؛ که برای حدود 30 هزار تومان ان پیش بینی تامین بودجه نشدهاست اما با این مبالغ راه به جایی نمی‌بریم؛ بنابراین باید به سمت تولید ثروت پیش برویم.

سفیر سابق ایران در مکزیک بیان داشت: مردم ما در توهم نفتی به سر می برند و همه تصور می کنند پول در جامعه ریخته است.

قدیری ابیانه با انتقاد از اینکه در سال ۹۱ ایران رتبه دوم تنبلی در جهان را به خود اختصاص داده بود، خاطرنشان کرد: در سال ۹۰ عرب ها رتبه اول تنبلی در جهان، آفریقایی‌ها دوم و ایرانی‌ها سومین کشور بودند؛ اما این ارقام در سال ۹۱ جابه‌جا شد و ایران ردیف دوم را به خود اختصاص داد.

وی در خصوص زیاد بودن روزهای تعطیلی در ایران در مقایسه با دیگر کشورها گفت: تعطیلات در ایران ۲۵ روز در ژاپن ۱۵ روز در ایتالیا، نروژ، اتریش ۱۳ روز و آمریکا ۱۰ روز می‌باشد و این موضوع به معنای این است که ایران با توجه به مشکلات اقتصادی فراوانی که دارد بالاترین روزهای تعطیل را نیز به خود اختصاص داده است؛ بنابراین چنانچه به این باور رسیده‌ایم که مشکلات اقتصادی داریم باید از تعطیلات خود بکاهیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: هر روز تعطیلی در کشور منجر به خسارت‌های اقتصادی زیادی به کشور می شود و ۲۵ روز تعطیلی معادل ۳۶ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی و ۱۳۳ روز تعطیلی منجر به ۱۹۰ هزار میلیارد تومان خسارت به اقتصاد کشور می‌شود.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه ساعت مفید کار در ادارات روزی ۲۲ دقیقه می باشد، بیان داشت: با توجه به اینکه در کشور سالی دو تن طلا تولید می‌کنیم، ۲۰ روز تعطیلی اول سال معادل تولید ۲۰۰ تن طلا می باشد و این به معنای طلای تولیدی کشور در طول یک قرن است.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده باید بیشتر کار کنیم نه اینکه تعطیلات را افزایش دهیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد:‌ با توجه به ۲۲ دقیقه کار مفید در ادارات ایران در اینجا این سوال مطرح می‌شود که آیا دولت حق دارد که به فردی که در روز ۲۲ دقیقه کار انجام می‌دهد حقوق تمام ماه را به او اختصاص دهد.

قدیری ابیانه ادامه داد: نرخ اسراف در کشور ما چهار برابر دنیا می‌باشد.

وی گفت: چنانچه‌ نشسته‌ایم که رئیس جمهور بیاید و وضع مملکت را تغییر دهد، اشتباه محض می کنیم و قرآن رمز بهبودی را تغییر مردم عنوان کرده است نه تغییر رئیس جمهور.

سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد: چنانچه بهترین مدیران را داشته باشیم؛ اما مردم به وظایف خود عمل نکنند اوضاع مملکت بهبود نخواهد یافت.

قدیری ابیانه گفت: یارانه هر روز بنزین معادل یک تن طلا است. به این معنا که یارانه یک سال بنزین ما بیش از کل ارزش معادن طلای کشور است.

وی ادامه داد: به دلیل همین نرخ پایین سوخت روزانه ۱۰ میلیون لیتر سوخت به صورت قاچاق وارد کشورهای افغانستان و پاکستان می‌شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک اقتصاد ایران را اقتصاد استراحتی دانست و بیان داشت: چناچه به سمت بهبود پیش نرویم اقتصاد ریاضتی در راه است.

قدیری ابیانه افزود: چنانچه از همین امروز تصمیم بگیریم مملکت را به سمت پیشرفت هدایت کنیم، حتما می توانیم.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مافیا در کشور مافیا تنبلی است، بیان داشت: ‌تا مردم همکاری نکنند وضع اقتصادی کشور بهبود نخواهد یافت.

سفیر سابق ایران در مکزیک در پایان در پاسخ به سوال دانشجویی که چرا احراز صلاحیت نشدید، خاطرنشان کرد: احراز صلاحیت با ردصلاحیت فرق دارد؛ چراکه ممکن است یک نفر برای مناصبی مناسب؛ اما برای دیگر مناصبی دیگر شایسته نباشد؛ بنابراین باید فرد اصلح پست ریاست جمهوری را برعهده بگیرد و تشخیص آن با شورای محترم نگهبان است.

1392/03/13  

۹۲/۰۳/۱۳

نظرات  (۱)



درود بر دکتر جلیلی

http://cybery-awakening.blogfa.com
درود بر دکتر قدیری ابیانه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">