پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۵ ب.ظ

۰

، در روزهای اخیر، شاهد بحران داخلی و شورش های مردمی ترکیه بودیم. طی روزهای اخیر، ناآرامی های این کشور ابعاد گسترده ای پیدا کرد و منجر به واکنش های مختلف از سوی مقامات غربی و ترک شده است.

مقاومت نیوز به گزارش رویداد در این خصوص با دکتر محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسایل بین الملل وارد گفتگو شدیم که در ادامه می خوانید:

دکتر قدیری ابیانه در اینخصوص که"آیا واقعا بهار ترکی" در راه است؟" پاسخ داد: سیاست اردوغان در پیروی از آمریکا و هم پیمانی با رژیم اسراییل و مرتجعین عرب علیه دولت سوریه، زمستان سردی را برای ترکیه و مردم آن کشور به ارمغان آورد. طبیعتا درپی هر زمستانی بهاری وجود دارد. لذا هرچه دولت سوریه به پیروزی های بزرگتری دست یابد، شکست دولت اردوغان سنگین تر خواهد شد و پایگاه مردمی اش را بیش از پیش از دست خواهد داد.

وی در ادامه افزود: بهتر است بدانیم ترکیه درهم پیمانی با رژیم اسراییل طمع کرد تا بخشی از سوریه را به خاک خود بیافزاید، غافل از اینکه شعار صهیونیستی "از نیل تا فرات" بخشی از سرزمین های ترکیه را که از فرات سرچشمه می گیرد را دربرگرفته است.

در واقع، غربی ها ترکیه را به طمع انداختند که برای گسترش ارضی و برای پیوستن به اتحادیه اروپا نقش مخرب علیه مقاومت در منطقه ایفا کند. حال آنکه غربی ها، بخش غربی ترکیه یعنی استانبول و اطراف آن را از نظر تاریخی متعلق به خود می دانند و دنبال تجزیه ترکیه هستند. این که تغییر کاربری یک میدان به تظاهرات گسترده مردمی در همه شهرهای ترکیه تبدیل می شود نشان دهنده نارضایتی وسیع مردم از دولت اردوغان است و نه تنها آن را می توان به آتشی در زیر خاکستر تعبیر نمود بلکه می توان همه سرزمین کوهستانی ترکیه را مستعد آتشفشان های مهیب دانست. نتیجه آنکه ترکیه در مسیر تغییر قرار گرفته است.

دکتر قدیری ابیانه با اشاره به دوگانگی رفتار غربی ها به ویژه آمریکا در حمایت های همیشگی از این کشور و سرزنش ترکیه درخصوص تحولات اخیر، اظهار داشت:"غربی ها برای حفظ آبروی خود، خود را دلسوز حقوق بشر نشان می دهند و گاه آن را تایید و گاه از آن انتقاد می کنند. اما این انتقادها صرفا جنبه حفظ آبرو برای خویش دارد."

قدیری ابیانه گذشته از اینکه سیاست های غلط خارجی ترکیه (دخالت در سوریه) را در دامن زدن به بحران داخلی موثر می داند، سیاست های غلط اردوغان در امور داخلی اقتصادی و فسادهای اخلاقی رایج در ترکیه را همچنین هیزمی بر آتش های این کشور می داند و در این باره با ارائه پیش زمینه ای از آثار حمایت مقامات این کشور از تروریست های سوریه در داخل، اینچنین اظهار نظر می کند:

یک سوم جمعیت ترکیه یعنی حدود 20 میلیون نفر از جمعیت ترکیه را علوی ها تشکیل می دهند. حمایت دولت ترکیه از تروریست ها که قتل عام فجیع علویان سوریه را هدف قرار داده اند؛ علوی های ترک را به شدت عصبانی کرده و آنها را به مخالفین اردوغان و دولتش تبدیل کرد. ضمن اینکه دولت ترکیه با مشکل کردها نیز مواجه است و در امور داخلی عراق نیز دخالت هایی کرده است. درحقیقت این دولت با همه همسایگان خود مشکل دارد. از اختلافش با یونان بر سر جزیره قبرس گرفته تا عراق، سوریه و ارمنستان. "لازم به ذکر است که ترکیه روابط خود را با ایران فدای حمایت از تروریست های سوریه می نماید."

وی سپس نقش اسف بار وضعیت اخلاقی و اقتصادی را در ناآرامی های اخیر اینچنین بیان می کند:

فساد در ترکیه موج می زند و دست صهیونیست ها، لائیک ها و غربی ها در دامن زدن به آن به راحتی دیده می شود. دولت اردوغان تلاش کرد منع حجاب اسلامی را بردارد و در این راستا گام های مثبتی هم برداشت. اما دولت فعلی نه قادر است جلوی این فساد عظیم را بگیرد و نه ظاهرا مایل به انجام این کار است. اما نمی توان دولت را عامل فساد اخلاقی در ترکیه دانست. چون دولت اردوغان قادر به تغییر این شرایط نبوده و بلکه تلاش می کند درکنار آزادی برهنگی، آزادی داشتن پوشش اسلامی را نیز جا بیاندازد که البته با مقاومت لائیک ها و نظامیان مواجه شده است. البته اسلام اردوغان با اسلام ناب فاصله زیادی دارد.

قدیری اشاره کرد که خود اردوغان برای حفظ حجاب دختر و همسرش دچار مشکل بود لذا دخترش را برای ادامه تحصیل به آمریکا فرستاد.

در رابطه با اقتصاد ترکیه نیز باید گفت: اقتصاد ترکیه رو به پیشرفت بود ولی دولت اردوغان به جای استفاده از این توانایی برای گسترش روابط با سایر کشورها برای خصومت با آنها استفاده کرد و هزینه های زیادی را بر کشور تحمیل کرد. گفته می شود سیاست های غلط داخلی عامل به وجود آورنده بخشی از ناآرامی های مردمی در ترکیه بوده است.

شنبه 18 خرداد 1392

۹۲/۰۳/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">