پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۰ ق.ظ

۴

انتخابات 24 خرداد ماهمواضع جلیلی بر مبنای فرهنگ انقلاب اسلامی بود به همین جهت تفکر وی را که در راستای پیشبرد منافع جمهوری اسلامی است بیشتر می پسندم.

به گزارش سرویس "تا انتخابات" بی باک، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه دکترای علوم استرتژیک و سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در خصوص مناظره سیاسی کاندیداهای ریاست جمهوری بخصوص در بخش دیپلماسی هسته ای به خبرنگار بی باک گفت: به جلیلی رای خواهم داد، جلیلی در این مناظره نشان داد که کم حرفی اش در سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی نه به خاطر ضعف در قدرت بیان بلکه برای ملاحظات سیاسی ای است که لازمه چنین مسئولیتی است. هم خوب توانست نظرات خود را بیان کند و هم رقبا را با قدرت به چالش بکشد.

قدیری ابیانه در پاسخ به این سوال که چرا به دکتر جلیلی رای می دهید، اظهار داشت: مواضع جلیلی بر مبنای فرهنگ انقلاب اسلامی بود، به همین جهت تفکر وی را که در راستای پیشبرد منافع جمهوری اسلامی است بیشتر می پسندم و اگر بتواند از افراد کارآمد استفاده کند و آن را به نتیجه برساند کارساز خواهد بود.

 وی با اظهار امیدواری به اینکه آقای جلیلی در صورت پیروزی، باید پیروی از ولایت را نه تنها وظیفه خود بلکه امتیاز بزرگی برای خود و دولت خود بداند، افزود: البته جلیلی می داند و امیدوارم بر این باور پایدار بماند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک بیان داشت: بعد از مناظره سیاسی، علاقه ام به دکتر حداد عادل دو چندان شد چرا که او هم به خوبی از اسلام و نظام دفاع کرد، وی بسیار منطقی و منصف بود و قطعا از مفاخر ایران است.

قدیری با درست دانستن اظهارات سید محمد غرضی دیگر کاندیدای ریاست جمهوری، بیان داشت: آقای غرضی می گوید سیاست خارجی تأثیرپذیر از وضعیت داخلی است هرچه وضعیت اقتصادی و وحدت در کشور بهتر باشد، نتایج بهتری بدست می آید.

دکترای علوم استراتژیک تاکید کرد: بهترین تیم مذاکرات، در صورت وجود اختلاف در داخل نمی تواند به اهداف مطلوب دست یابد. متأسفانه در کشور ما مشکلات اقتصادی وجود دارد که این مشکلات دشمن را به طمع انداخته و اعمال تحریم ها نیز ناشی از این مشکلات است اما نمی توان تمامی مشکلات اقتصادی موجود را نتیجه تحریم یا سیاست غلط دولت ها دانست هرچند هم تحریم و هم سیاست های غلط توسط دولت، می تواند در وضعیت موجود مؤثر باشد.

وی با اظهار تاسف از اینکه اقتصاد ما به نفت وابسته است، خاطر نشان کرد: تعطیلات زیاد، ساعات مفید کاری بسیار کم، وجدان ضعیف کاری و ضعف در انضباط اجتماعی و اقتصادی، اسراف بی رویه در مصرف و ترجیح کالای خارجی به کالای داخلی، موجب وابستگی اقتصاد به نفت، تضعیف پول ملی، تورم، گرانی و مشکلات اشتغال شده است در کنار ضعف هایی که دولت داشت باید یاد آور شد در این جا همه چیز هم تقصیر دولت نیست و روزی که مردم در  رویه خود تجدید نظر کنند همان روزی خواهد بود که دشمن ناامید شده است.

قدیری تصریح کرد: حماسه سیاسی یعنی شرکت گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد، فرصت مناسبی است که در صورت شرکت گسترده مردم ایران در انتخابات و انتخاب یک فرد اصلح و غیر مرعوب در مقابل غرب، می تواند دیوار تحریم ها را بر سر تحریم کنندگان تخریب کند و آغازی بر عقب نشینی دشمن در ابعاد مختلف باشد.

 وی تاکید کرد: این شرکت گسترده موجب پیروزی مذاکرات هسته ای ایران خواهد شد، این که تصور کنیم با لبخند به دشمن می توان از او امتیاز گرفت خیالی بیش نیست. چنین کسانی اصولا مبانی روابط بین الملل را درک نمی کنند، روابطی که بر اساس منافع ملی استوار است. در مذاکرات خارجی به هیچ وجه نباید از مواضع و منافع ایران کوتاه آمد وگرنه دچار توهم های دولت اصلاحات خواهیم شد؛ آن ها بر این تصور بودند که در صورت عقب نشینی از حقوق ملت، غرب دست از توطئه هایش بر خواهد داشت حال اینکه در همین ایام ایران را در لیست شرارت قرار دادند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به تبلیغات حسن روحانی افزود: آقای روحانی بیان کرده است؛ اگر می گویید سانتریفیوژها بچرخند باید در کنار آن اقتصاد کشور نیز بچرخد. گویی توطئه های آمریکا علیه ایران به خاطر سانتریفیوژها و غنی سازی اورانیوم در ایران است حال آنکه خود دشمنان به خوبی می دانند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست.

 قدیری ابیانه تاکید کرد: حتی اگر ایران تمام تجهیزات هسته اش را تعطیل کند و یک سانتریفیوژ هم نچرخد آمریکا دست از توطئه ها و دشمنی هایش با ملت ایران بر نخواهد داشت؛ حمایت همه جانبه غرب از صدام حسین و دادن سلاح های شیمیایی، میکروبی، عصبی و انواع اقسام سلاح ها به او در زمانی بود که اصولا ایران هیچ حرکتی برای برخورداری از انرژی هسته ای نداشت .

وی گفت: غرب از تحریم ایران به شدت زیان می بیند و اگر مطمئن شود که ایران تسلیم تحریم ها نخواهد شد آنگاه تحریم ها را بی فایده دانسته و برای جلوگیری از رکود خودش هم که شده دست از تحریم خواهد کشید. آقای روحانی اعلام می کند که عقب نشینی از حقوق ایران، برای جلوگیری از صدور قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل متحد بود و خط قرمز خود را این مسئله اعلام کردند؛ بیان چنین مطالبی به صورت علنی موجب می شود در صورت پیروزی او با چماق صدور قطعنامه در شورای امنیت ایران گام به گام عقب نشینی کنند.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک خاطر نشان کرد: مذاکره و رابطه با آمریکا هم مانع توطئه های غرب نخواهد شد کما اینکه سوریه با آمریکا رابطه داشت و حتی معاون وزیر خارجه امریکا در سفر خود به دمشق با بالاترین مقامات این کشور دیدار می کرد.

 وی با تاکید براینکه باید از حقوق هسته ای خود کاملا دفاع کنیم و عزتمندانه پیش برویم و از تهدیدهای دشمن نترسیم، تصریح کرد: البته باید خود را آماده کنیم تا هر نوع تهدیدی را پس بزنیم، مذاکرات منجر به قطعنامه 598 نیز که توسط آقای دکتر ولایتی هدایت شد به دلیل مقاومت ملت ایران در صحنه نبرد بود و البته توان بالای ایشان در به ثمر رساندن مذاکرات هم مهم بود.

قدیری ابیانه در پایان با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده مثل نیروی مهاجم در فوتبال کنار دروازه حریف است، اظهار داشت: وقتی اعضای یک تیم همگی خوب کار کنند و همواره توپ در زمین دشمن باشد می توان گل را به ثمر رساند. فردای انتخابات، در صورت شرکت گسترده مردم در انتخابات با انتخاب فرد اصلح اصولگرا شاهد سقوط قیمت دلار در مقابل ریال خواهیم بود. اگر ساعات کاری مفید روزانه به 3 ساعت برسد که حدود نیمی از ساعت متوسط کاری مفید جهانی است تحریم های اقتصادی خود به خود شکسته خواهد شد این درحالی است که هم اکنون ساعات مفید کاری در ادارات ما 22 دقیقه در روز است.

۹۲/۰۳/۱۹

نظرات  (۴)

با عرض سلام خدمت دکتر قدیری ابیانه. با تمام احترامی که برای رای شما دارم اما جناب دکتر جلیلی برای مسند ریاست جمهوری به هیچ وجه مناسب نیستند و توانایی و شایستگی لازم را ندارند و معتقدم شورای نگهبان نباید ایشان را تایید صلاحیت میکرد.
پاسخ:
شما آزادید هر طور می خواهید فکر کنید و به هر یک از نامزدها که دلتان خواست رای دهی.
سلام شما که اینقدر خداترسید یعنی محسن رضایی از مفاخر نظام نیست
رای شما مثل همه قابل احترام است ولی منصف باشید
پاسخ:
سلام. رضایی از مفاخر هست. و بنده او را به امثال روحانی و عارف ترجیح می دهم. اما بین رضایی و جلیلی، حلیلی را ترجیح می دهم. اینجا انتخاب بین صالح و اصلح است. البته بنده نظر خود را می گویم. شما مختارید به هر کس رای دهید و به نفع هر کدامشان تبلیغ کنید.
دکترجان ایکاش کمی هم به قالیباف فکر کنید.. آخه تا کی ملاک رای دادن شما باید شعار باشه پس جای کار و کارنامه کجاست.. از شما به عنوان یک انسان باتجربه انتظار بیشتری داریم حتی من ولایتی و حداد رو بهتر از جلیلی میدونم چون ایشون تجربه و کارنامه و برنامه ای نداره.. آیا فردای قیامت مسئولیت این رایتون رو میپذیرید که باعث تضعیف جمهوری اسلامی میشه.. ای خدا تا کی فقط شعار شعار شعار
پاسخ:
هر کس به هر کس رای می دهد باید روز قیامت مسئولیت رایش را بپذیرد. بنده هم می پذیرم. مهم این است که هر کس باید برای رای خود حجت داشته باشد و بهترین حجت این است که هنگام رای دادن براین باور باشد که این انتخاب به نفع اسلام و جمهوری اسلامی است. هر کس اینگونه بیاندیشد و به این دلیل به نامزدی رای دهد اجرش را خواهد برد هر چند در آینده معلوم شود که در انتخابش اشتباه کرده است. شما هم اگر قالیباف را بهتر از جلیلی با توجه به منافع اسلام و نظام می دانید به او رای دهید. و اجرش را ببرید.
انتخاب بنده بر اساس شعار نبوده بلکه بر اساس دیدگاه است.
اصلا فکر نمیکردم اقای ابیانه اینقدر کلاس کاری خود را پایین بیاورند و به یک هندوانه در بسته رای دهند...شما بگید کره شمالی چه فرقی ار نظر سیاسی با ما داره.نگاه جلیلی همین نگاهه دیگه..پرونده ایران باید از شورای امنیت خارج بشه.جلیلی اینطور فکر نمیکنه.ما باید تحریم ها را با هوشمندی برداریم.از منابعمان استفاده کنیم و به منافع خود در منطقه کمک کنیم...بیش از 10 ساله که قطر مثل زالو به پارس جنوبی افتاده و از این راه خود را در منطقه محکم کرده.در عراق سوریه و..نقش مستقیم داره..چرا ما نه..همین حماس اگه ما نتونیم یهش کمک کنیم میره مذاکره میکنه.......ای خدا نمیخای کمکمون کنی...سیاسیون خشک مغز دارند ما رو تحقیر و تدفین میکنند.
پاسخ:
سلام. اولا در مطالبتان ادب را رعایت فرمایید. اینکه می گوئید: "پرونده ایران باید از شورای امنیت خارج بشه. ما باید تحریم ها را با هوشمندی برداریم. از منابعمان استفاده کنیم و به منافع خود در منطقه کمک کنیم...بیش از 10 ساله که قطر مثل زالو به پارس جنوبی افتاده و از این راه خود را در منطقه محکم کرده." حرف درستی است. جلیلی هم مثل بقیه همین طور فکر می کند.
اینکه می گوئید جلیلی مثل کره شمالی فکر می کند اشتباه می کنید. خودتان هم اینرا باور ندارید و برای تخریب وی می گوئید. ضمنا آقای جلیلی برای بنده هندوانه در بسته نیست. بیش از 20 سال است که وی را می شناسم و موضعم از سر شناخت است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">