پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵ ب.ظ

۷

نقد احضاریه رئیس جمهور به دادگاه

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵ ب.ظ

رئیس جمهور پس از پایان دوره اش یک شخص حقیقی است. اگر تصمیمی به عنوان رئیس جمهور گرفته باید بتواند با استفاده از اسناد و امکانات حقوقی ریاست جمهوری پاسخ دهد حال آنکه وی پس از پایان دوره اش دسترسی به این اسناد و امکان استفاده از بخش حقوقی و وکیل به هزینه ریاست جمهوری را ندارد.

دیروز پایگاه اطلاع‌رسانی دولت از احضاریه‌ای که دادگاه برای دکتر احمدی‌نژاد فرستاده است خبر داد. به گزارش این پایگاه «شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور را با شکایت علی لاریجانی، رئیس‌مجلس شورای اسلامی به دادگاه احضار کرده است». تاریخ رسیدگی به این شکایت 5 آذرماه 1392 یعنی نزدیک به 4 ماه بعد از پایان مسئولیت 8ساله رئیس‌جمهور محترم تعیین شده است!

اینکه هر مقامی باید در صورت شکایت پاسخگو باشد حرفی نیست؟ اینکه احضاریه ای برای 4 ماه پس از پایان دوره رئیس جمهور ارسال شود جای سوال دارد.

رئیس جمهور پس از پایان دوره اش یک شخص حقیقی است. اگر تصمیمی به عنوان رئیس جمهور گرفته باید بتواند با استفاده از اسناد و امکانات حقوقی ریاست جمهوری پاسخ دهد حال آنکه وی پس از پایان دوره اش دسترسی به این اسناد و امکان استفاده از بخش حقوقی و وکیل به هزینه ریاست جمهوری را ندارد.

بنابراین اگر قرار است شکایت شود باید در دوران ریاست جمهوری اش رسیدگی شود. و یا اینکه دسترسی به کلیه اسناد برای وی فراهم گردد و هزینه های وکالت را نیز دولت بپردازد.

مگر  اینکه اسنادی پیدا شود که وی سوء استفاده از بیت المال داشته که در این صورت تا عمر دارد باید به آ« پاسخگو باشد.

البته ظاهرا احضاریه به دلیل عدم ابلاغ پول مصوب به مترو و یا عدم ابلاغ مصوبه مجلس بوده است. پس اگر قرار است دادگاهی تشکیل شود باید در همین مدت باقیمانده انجام گیرد. البته اگر لازم باشد. تازه معمولا اگر حکم محکومیت رئیس جمهور در مورد مواردی مثل شکایت مجلس مطرح شود زمینه برای عزل وی فراهم خواهد شد. او که 22 مرداد دوره اش تمام خواهد شد و رفتنی است.

۹۲/۰۳/۲۸

نظرات  (۷)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
احمدی نژاد مرد بزرگی بود قبل از خانه نشینی خدمات زیادی کرد از قبیل مسکن و راه سازی.بیمه روستایی .تبادل و انتقال دانشجو به محل زندگی.هزینه تصادفات ومصدومان حادثه،وام های مسکن و ازدواج ،یارانه ها سهمیه بندی سوخت .یکی از این کارها در دولتهای دیگه اجرا نشد به ابن وسعت حتی در دوره ***** سازندگی یارانه ها و......اما افسوس که احمدی نزاد گول مشایی را خورد مثل پینوکیو که گول گربه نره را خورد .خدا اخر و عاقبت همه را به خیر کن .برا دولت روحانی با کلید تدبیرش ،تدبیر آرزو مندم
اینو که من نمی گم افشین قطبی گفت دلیل شکست چهارسال پیش کره مسائل مربوط به انتخابات بود 
پاسخ:
اگر او گفته باشد و راست گفته باشد یعنی خیانت فوتبالیستها. به شکست کشاندن ایران در مقابل خارجی ها به دلیل مسائل سیاسی داخلی یعنی خیانت. ولی بنده اینطوری نمی بینم. اگر هم گفته باشد خواسته شکست را توجیه کند و بهره سیاسی ببرد.
ولی امروز تیم فوتبال به جام جهانی رفت چیزی که جای تامل داره اینه که هر وقت آقای احمدی نزاد در ورزشگاه حاضر میشد اینها گل می خوردند یا دوره قبل که از کره شکست خوردند افشین قطبی دلیل این کار را سیاسی دانست من احساس می کنم اینها به خاطر بدنام کرردن احمدی نزاد  شکست می خوردند که بگویند که ایشان بد قدم هست حالا که نامزد مورد علاقه خودشون رئیس جمهور شده برای اینکه عنوان کنند خوش قدم هست دیگر شکست نمی خورند 
پاسخ:
اگر اینطور باشد که شما می گوءید باشد پس آنها را باید خائن به کشور بدانیم. یعنی به خاطر نگاه های داخلی شکست به خارجی را برنامه ریزی کنند. ولی اینگونه نیست.
سلام
نمی دونم چرا هیچ کس توی این مدت از کارشکنی های رقیبان احمدی نژاد در انتخابات 84 نمی گن.
چرا از فتنه واینکه 8 ماه مملکت را با بحران روبرو کردن نمی گن
نمیگن که اشوبهای خیابانی 88 عاملی شد برای چراغ سبز نشون دادن به غرب برای تشدید تحریم ها.
اگر مسلمان نییستید حداقل آزاده باشید
من از شما آقای قدیری تشکر می کنم واقعا نشان دادید که کاملا آدم بی طرفی هستید هر چند که با آقای احمدی  نزاد اختلافاتی داشتید ولی این امر موجب نشد که از ایشان دفاع نکنید وقتی دیدید در اینجا حق با رئیس جمهور هست بالافاصله حق را به ایشان دادید در حقیقت منش اصولگرایی باید همین باشد چون همه ما در این دنیا مورد امتحان الهی قرار داریم و مهم این هست که بدانیم  با پستهای مختلف خداوند ما را مورد آزمایش قرار می دهد تا لیاقت ما را به خودمان نشان دهد وبفهمیم که وقتی دراون پست بودیم خیانت کردیم یا نه من این مطلب را همیشه به شاگردانم می گویم این رفتار شما با درج این مطلب بسیار خوب بود 
سلام جناب دکتر این خبر تکذیب شد از طرف دکتر لاریجانی منبعhttp://www.rajanews.com/detail.asp?id=160483
پاسخ:
چیزی که تکذیب شده این بوده که شکایت شخصی لاریجانی نبوده ولی شکایت مجلس بوده.
پوستت را می کنند تا راحت تر شکسته شوی ناراحت نباش ای گردوی کوچک انچه سیاه میشود روی تو نیست دست انهاست. خطاب به احمدی نژاد.
به امید رسوایی  الساعه انهایی که بی جهت چوب لای چرخ دولت گذاشتند و باعث مهیا شدن زمینه ناکارامدی دولت شدند
پاسخ:
کارشکنی در کار دولت بود ولی بزرگترین مشکل دولت جریان انحرافی بود که خودشان عامل آن بودند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">