پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰ ق.ظ

۰

 در گفتگوی بی باک با قدیری دکترای علوم استراتژیک بیان داشت: تنها در یک صورت است آمریکا دست از تحریم ها می دارد و آن اینکه به این نتیجه برسد که ایران در مقابل تحریم ها تسلیم نمی شود.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، برخلاف ادعای برخی منابع غربی در هفته گذشته که اعلام کرده بودند آمریکا قصد دارد اجرای برخی تحریم های جدید علیه ایران را به منظور ایجاد فرصت برای دولت آقای روحانی را به تعویق بیاندازد به نوشته روزنامه وال استریت این تحریم ها بدون تاخیر اجرا خواهد شد.

مهم ترین سوالی که در ذهن ها به وجود می آید این است که آقای روحانی که الویت کاری خود را کاهش تحریم ها اعلام کرده بود به این عمل آمریکا چه واکنشی نشان می دهد؟

در این خصوص دکتر محمدحسن قدیری ابیانه دکترای علوم استراتژیک و سفیر سایق ایران در استرالیا و مکزیک در گفتگو با بی باک اظهار داشت: بین ایران و آمریکا تضاد منافع اساسی وجود دارد و این چیزی نیست که با لبخند و یا تعامل با آمریکا قابل حل باشد، دنیا در حال تحول جهان تک قطبی به چند قطبی است و بیداری اسلامی در مسیر شکل دادن به تمدن بزرگ اسلامی، که خود به بزرگترین قطب جهانی تبدیل خواهد شد و رهبریت آن به طور طبیعی با جمهوری اسلامی ایران می باشد و این مورد اذعان  همه استراتژیست ها  از جمله دوست و دشمن است.

وی با اشاره به این موضوع که با گسترش بیداری اسلامی رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است، گفت: کسینجر این مدت را 10سال ارزیابی کرده و پنتاگون 12 سال و برخی دیگر زمان کوتاه تری برای اضمحلال اسرائیل قائلند. این10سال هم همان پیچ تاریخی است، بعد از عبور از آن جهان متحول خواهد شد و موقعیت جمهوری اسلامی ایران آن چنان متحول خواهد شد که  تصور آن نیز برای ما مشکل است.

سفیر سایق ایران در استرالیا و مکزیک خاطر نشان کرد: از سوی دیگر آمریکا رو به زوال و نفت آن رو به اتمام است؛ تنها راه جلوگیری افول آمریکا و جلوگیری از چند قطبی شدن جهان تصاحب منابع نفتی کل خاورمیانه است که منابع نفتی ایران نیز بخشی از آن است؛ حتی عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس را شامل می شود، زیرا جهان به این نفت وابسته است و هرکه بر آن مسلط باشد بر جهان مسلط خواهد بود.

قدیری ابیانه افزود: صورت مسئله اصلی برای آمریکا این است که آیا افول موقعیت ابرقدرتی خود و شکل گیری تمدن اسلام و رهبریت ایران بر آن و چند قطبی شدن جهان را بپذیرد و یا در جهت موقعیت برتر خویش تلاش کرده و منابع نفتی کل خاورمیانه و از جمله ایران را تصاحب کند، طبیعتا آمریکا در مقابل چنین افولی مقاومت و توطئه چینی خواهد کرد.

وی راه اندازی جنگ در عراق و افغانستان و حمایت همه جانبه از اسرائیل، توطئه در مصر و سوریه و لبنان را تلاش برای تجزیه دانست و بیان داشت: تجزیه کشورهایی مثل سودان و لیبی بخشی از این توطئه ها است و ابر قدرتی و تسلط آمریکا چیزی نیست که آمریکا حاضر به تعامل در مورد آن باشد.

دکترای علوم استراتژیک تاکید کرد: با آمدن یا نیامدن آقای روحانی صورت مسئله اصلی یعنی تضاد میان منافع ایران و آمریکا پاک شدنی نیست، ایران به هیچ وجه نمی تواند منابع نفتی و دیگر منابع خویش را به آمریکا هدیه نماید و از استقلال خویش بگذرد. تنها در یک صورت است آمریکا دست از تحریم ها می دارد و آن اینکه به این نتیجه برسد که ایران در مقابل تحریم ها تسلیم نمی شود و آمریکا نفعی از آن نمی برد. اگر امریکا به این نتیجه برسد که اقدامات علیه ایران به تضعیف خود او منجر خواهد شد در آن صورت تحریم ها روند نزولی پیدا خواهد .

وی بیان داشت: این اتفاق می توانست در سال 88 رخ دهد یعنی آغاز ناامیدی آمریکا بر اثر حضور گسترده مردم و روی کار آمدن دولتی که حاضر به باج دادن به آمریکا نیست. فتنه سال88 چنین روندی را متوقف کرده و موجب امیدواری دشمن و تشدید تحریم ها شد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اظهارات نامزدها بر تعامل با غرب که غرب از آن احساس ضعف در ایران کرد و این برداشت غلط که رای به آقای روحانی را ناشی از عاصی شدن مردم  از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها ارزیابی کردند  که این تصور موجب امیدواری به تاثیرگذاری فشارها شده لذا دشمن به فشار خویش خواهد افزود؛ البته گستردگی شرکت مردم در انتخابات ضربه بزرگی به دشمن و توطئه هایش زد.

قدیری ابیانه گفت: اولین مصاحبه آقای روحانی مبنی برعقب نشینی نکردن از حقوق ایران ضربه دیگری برای آنان بود. اگر دولت و ملت با صلابت از حقوق ایران دفاع کرده و بر دفاع از حقوق خویش تاکید نمایند و نشان دهند که در این مسیر در مقابل فشارها و تحریم ها مقاومت خواهند کرد آنگاه تحریم ها روند معکوسی به خود خواهند گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه راهکار مقابله با تحریم ها و ناامید کردن دشمن ازطریق تحقق حماسه اقتصادی توسط مردم و مسئولین است، اظهار داشت: اگر دشمن ببیند که ما تحریم و تهدید را به فرصتی برای اصلاح وضعیت کشور و رهایی از وابستگی به اقتصاد نفتی تبدیل می کنیم عملا تحریم ها را به ضرر خود خواهند یافت.

 این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر ساعت مفید کاری به سه ساعت در روز یعنی کمتر از نصف اروپا برسد و تعطیلات مناسبتی نصف شود باز هم با این وجود از تعطیلات متوسط اروپا بالاتر خواهد بود، اگر فرهنگ و وجدان کاری در کشورمان تقویت شود و فرهنگ مصرف اصلاح گردد و از اسراف در مصرف پرهیز شود و مردم خرید کالای داخلی را به کالای خرجی ترجیح دهند در آن صورت تهدید و تحریم به فرصت تبدیل شده و ایران شاهد پیشرفت شگفت انگیزی در همه ابعاد خواهد بود.

 وی تاکید کرد: پیروی و انسجام حول محور ولایت توسط مردم و مسئولین و نقش آفرینی همه اقشار کشور در تحقق چشم انداز 1404، رواج سبک زندگی اسلامی- ایرانی باعث عبور امن موفق از پیچ تاریخی و تبدیل شدن به یک قطب جهانی خواهد شد.

قدیری ابیانه در خصوص مذاکرات هسته ای ایران در دولت آینده، با بیان اینکه مسئله ایران با آمریکا و غرب اصلا هسته ای نیست، بیان داشت: آن ها می دانند ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست بلکه مسئله همان تضاد منافع حیاتی ایران با آمریکا است. حتی اگر ایران از تمام حقوق هسته ای خویش بگذرد و تمام خواسته های غرب را برآورده کند نه تنها آن ها دست از دشمنی برنخواهند داشت بلکه بر تحریم ها و تهدید ها خواهند افزود چون مسئله تصاحب منابع نفتی است.

 سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا هدف نهایی و غایی استکبار را تجزیه ایران عنوان کرد و افزود: آن ها دنبال این نیستند که نظام جمهوری اسلامی ساقط و نظام دیگری جایگزین آن شود بلکه آن ها به دنبال تجزیه ایران به قطعات کوچک هستند زیرا فقط در صورت تجزیه ایران است که می تواند تصاحب منابع نفتی توسط آمریکا را ضمانت نماید .

وی در پایان تصریح کرد: این تئوری آمریکائی ها "خشکاندن ریشه ایران به عنوان یک ملت" که از زبان واین برگر وزیر دفاع دولت ریگان بیان شده بود، یعنی تجزیه کشور و بردگی مردم مناطق مختلف ایران تجزیه شده برای امریکا و البته جمهوری اسلامی توانسته است این خواب و خیال را به کابوسی برای آمریکا تبدیل کند. بنابراین دولت روحانی باید همسو و هم جهت با رهبری قاطعانه از حقوق ملت ایران دفاع کند. مواضع ایشان پس از انتخابات چنین روندی را نشان می دهد. ملت ایران باید یکپارچه پشت سر رهبری از این روند حمایت نماید تا پشتیبانی لازم از مذاکره کنندگان دیپلماتیک کشور صورت پذیرد.

۹۲/۰۴/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">