پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۱۱ ب.ظ

۴

مصر در آینده آرامش به خود را نخواهد دید

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۱۱ ب.ظ

این عملکردها نمی تواند بیداری اسلامی را متوقف کند، بلکه موجب رادیکالیزه کردن بیشتر مبارزات خواهد شد و مصر در آینده آرامش به خود را نخواهد دید.

سرویس بیداری اسلامی رویداد، در راستای تحولات اخیر در مصر و کودتای ارتش این کشور گفتگویی با دکتر قدیری ابیانه کارشناس ارشد بین الملل صورت دادیم که شرح آن را در زیر می خوانید:

مصر به دلیل برخورداری از جمعیت 85 میلیون نفری نیمی از جمعیت کل اعراب را تشکیل می دهد و از اهمیت زیادی در بیداری اسلامی برخوردار است و حکومت های مرتجع سلطنتی اعراب از اینکه حکومت اخوان المسلمین به عنوان مسلمانان اهل سنت با انتخابات سر کار آمده است احساس خطر زیادی می کردند.

اولاً؛ در صدد حفظ مبارک بودند و ثانیاً؛ تمام تلاش خود را برای ممانعت از پیروزی اخوان به کار بردند و پس از پیروزی مرسی هم تمام تلاش خود را برای به شکست کشاندن اخوان بکار بردند و در پس لبخندهای دیپلماتیک آنها سیاست های زهرآگین قرار داشت که متاسفانه اخوان المسلمین و آقای مرسی فریب آن لبخندها را خوردند و به کمک و همراهی آنها امید بستند، آمریکا و اسرائیل نیز به شدت احساس خطر می کردند و در قالب تظاهر و حمایت از انتخاب مردم به ضربه زدن به جریان های اسلامی در مصر پرداختند.

مرسی نیز که با تفاوت کمی از آرا به پیروزی رسیده بود برای حفظ قدرت با سلفی های تندرو و وابسته به عربستان سعودی دست آمریکا و اسرائیل را در امور مصر بازگذاشت و به خواسته های انقلاب از جمله لغو کمپ دیوید و قطع ارتباط با اسرائیل کم توجهی کرد و در مقابل فرقه گرایی و اقداماتی نظیر اقدامات سلفی ها علیه شیعیان که منجر به جنایات فجیعی شد بی توجهی نشان داد و به تدریج طرفداران خویش را به مخالفین تبدیل کرد و صفوف مخالفین متحدتر شد.

مرسی در سیاست خارجی با سوریه قطع رابطه نمود و از تروریست های آن کشور حمایت کرد. همچنین وی از برقراری رابطه با ایران امتناع ورزید درحالی که رابطه با اسرائیل را حفظ نمود و حتی در متن استوارنامه سفیر جدید به طور غیرمتعارف به عرض ارادت به شیمون پرز پرداخت.

وی تصور می کرد بدون تغییر ساختارهای حکومت و صرفاً با نشستن بر کرسی مبارک می تواند از طریق رفورم خواسته های انقلاب را به نتیجه برساند.

همین تصور در اخوان المسلمین موجب شد که انقلاب را نیمه کاره رها کرده و به رفورم روی آورند.

عناصر رژیم مبارک، آمریکا، اسرائیل، غربی های حامی صهیونیسم و کشورهای مرتجع عربی از این فرصت استفاده کرده و به بهانه حمایت از مردم، کودتایی را سازماندهی کردند و در راه حفظ این دستاورد دست به کشتار فجیعی زدند.

کودتا و کشتار مسلمانان توسط ارتش، اخوان المسلمین را از خواب بیدار کرد در حالی که باید هزینه گزافی برای آن بپردازد.

غربی ها، اسرائیل و حکومت های عرب مرتجع حاضرند برای ممانعت از به قدرت رسیدن مجدد مسلمانان و حفظ کودتا دست به جنایاتی فجیعی بزنند؛ اما این عملکردها نمی تواند بیداری اسلامی را متوقف کند، بلکه موجب رادیکالیزه کردن بیشتر مبارزات خواهد شد و مصر در آینده آرامش به خود را نخواهد دید.

۹۲/۰۴/۱۸

نظرات  (۴)

 دکتر جان سلام . تحلیل آقای حسن زاده بسیار متفکرانه بود. وقتی این تحلیل را خواندم ، خیلی خوشحال شدم از این که یک نوجوان 17 ساله با چنین دید روشن و مثبتی ، مسائل جهان را نظاره میکند و به آینده جهان امیدوار است . این نوجوان تلنگری خوبی به ما زد . برای این نوجوان آرزوی موفقیت و سلامتی میکنم .
 تحلیل بسیار زیبایی بود . اما فکر کنم تنها اشتباهی که صورت گرفت این بود که نوجوان عزیز در تحلیل خود ، انقلاب اسلامی را محصول و ثمره بیداری اسلامی دانست ، در حالی که این انقلاب اسلامی سال 57 بود که باعث شد جرقه هایی از بیداری اسلامی در منطقه و جهان زده شود . در پایان از این نوجوان حزب اللهی تشکر میکنم چون او ثابت کرد که نسل سوم انقلاب ما ، انقلابی تر از نسل اول انقلاب است و تفکر انقلاب 57 هنوز در جامعه ساری و جاری است .
پاسخ:
پیروزی انقلاب اسلامی خود ثمره بیداری اسلامی بود. 15 خرداد منشاء این بیداری و امام مینی (ره) خود رهبری این بیداری بود.
 تحلیل بسیار جالبی بود که توسط یک نوجوان بیان شد . واقعا باید به چنین جوانان و نوجوانان مومن و انقلابی افتخار کرد . این ها پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی هستند . این ها مسئولین ولایتمدار و بابصیرت نسل آینده کشور ما هستند که اگر زمام جامعه را برعهده بگیرند ، ایران را به سمت یک تمدن نمونه اسلامی خواهند برد. این ها سربازان آینده انقلاب اسلامی هستند . دشمنان بدانند که ما چنین نوجوانان و جوانانی داریم که هرگز نخواهند گذاشت شما به اهداف شومتان برسید. به امیدی سرافرازی ایران اسلامی .
۱۹ تیر ۹۲ ، ۲۲:۲۵ سینا حسن زاده

 بیداری اسلامی در 15 خرداد سال 1342 در ایران متولد شد. پس باید این نکته مهم را در نظر بگیریم که زادگاه بیداری اسلامی ، ایران بوده است . مردم ایران با رهبری امام راحل و علمای دینی و حوزه ها توانستند بیداری اسلامی را در جامعه پرورش دهند و زمینه ساز حرکتی بزرگ در سطح جهانی باشند. ملت ایران 15 سال با حکومت فاسد و جنایتکار شاه و اربابانش که همان آمریکا و انگلیس و اسراییل هستند مبارزه کردند تا توانستند با هدایت ومدیریت هوشمندانه و مدبرانه امام خمینی (ره) ، انقلاب اسلامی را در 22 بهمن سال 1357 به پیروزی برسانند. باید توجه داشت  که بیداری اسلامی به سن بلوغ خود یعنی سن 15 سالگی رسیده بود که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد. انقلاب اسلامی ایران اولین محصول و ثمره درخت تازه به دوران رسیده بیداری اسلامی است. امروز ما شاهد محصولات دیگر این درخت هستیم که در تونس و مصر و لیبی و بحرین و یمن و ... خودنمایی میکند. ایران مبدا بیداری اسلامی است اما مقصدش تمام کشورهای جهان است . برکناری محمد مرسی و اسلامگرایان از قدرت در مصر به هیچ وجه نمیتواند مانع حرکت رو به جلو  و  افتخار آمیز بیداری اسلامی در جهان باشد. تمامی این شکست ها مقدمه پیروزی بزرگ است. استکبار جهانی امروز وحشت زده از موج عظیم اسلام خواهی میلیون ها انسان است ، به همین خاطر تلاش میکند تا با توطئه و کودتا و جنایت ، جلوی گسترش این بیداری بزرگ اسلامی را در سطح جهان بگیرد. امروز رهبری این بیداری عظیم اسلامی به عهده نایب حضرت ولی عصر (عج) ، امام خامنه ای است . این سخن رهبر عزیز ماست : (( آینده از آن اسلام است. ))  .      سینا حسن زاده ، هفده ساله از مازندران

پاسخ:
آفرین. با تحیلیل شما کاملا موافقم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">