پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۲۹ ب.ظ

۲

altاعضای حزب مشارکت سعی می کردند طبق تئوری فشار از پایین و چانه زنی از بالا شرایط کشور را بحرانی کنند و از آن نتیجه مطلوب را بگیرند؛ 18 تیر محصول چنین نگاهی بود.

حوادث 18 تیر اوج افراط‌‌گرایی دولت اصلاحات بود.

افراط گری‌های اصلاح طلبان تنها به حوادث 18 تیر ختم نشد، بلکه عده ای از نمایندگان اصلاح طلب در مجلس ششم نیز تحصن کردند.

altحجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با سراج24 با اشاره به سالگرد حادثه 18 تیر گفت: دولت اصلاحات دولت افراط بود، نمی توان گفت که این دولت اعتدالگرا بود و از 18 تیر مسئله افراط گری اصلاح طلبان شدت یافت.

وی عنوان کرد: عملکرد دولت اصلاحات نیز توام با افراط بود، شخص آقای خاتمی ادب و احترام برای افراد قائل بود اما وقتی به مجموعه افرادی که در اطراف ایشان بودند، نگاه می کنیم مشاده می شود آنها تندرو بودند، از جمله این افراد برخی صاحبان رسانه های نوشتاری بودند که افراط گرایی را به اوج خود رساندند.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: روزنامه های زنجیره ای برای افراد عناوین زشتی استفاده می کردند، برای آیت الله رفسنجانی عبارت عالی جناب سرخپوش را بکار بردند و بقیه افراد و مسئولان و شخصیتها را زیر سوال بردند.

نماینده سابق مجلس اظهار کرد: آقای هاشمی در مجلس ششم رای آورد اما اصلاح طلبان اجازه ندادند وارد مجلس شود.

ابراهیمی گفت: معتقدم دولت اصلاحات از ابتدا افراطی بود، اما 18 تیر اوج افراط بود و به جایی رسید که در این روز برخی از اغتشاش گران به سوی بیت رهبری حرکت کردند، ماشینها را آتش زدند و هنجارشکنی کردند، اگر نیروهای ارزشی نبودند اینها دنبال ساختارشکنی بودند.

وی افزود: افراط گریهای اصلاح طلبان تنها به حوادث 18 تیر ختم نشد، بلکه عده ای از نمایندگان اصلاح طلب در مجلس ششم نیز تحصن کردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد برخی افرادی که در دولت اصلاحات نقش مهمی در افراطی شدن دولت داشتند، گفت: این افراد  با به قدرت رسیدن آنچه در ذهن داشتند در دولت اصلاحات به انجام رساندند، اعتقادی به ولایت فقیه نداشتند و جمهوری اسلامی را در حدی قبول داشتند که به عنوان وسیله به قدرت برسند.

ابراهیمی گفت: اینکه می گفتند پیرو امام هستیم دورغ بود و امام را نیز قبول نداشتند، امام و پیامبر را رد کردند، در نهایت به جایی رسدند که گفتند امام حسین تاوان خشونت جدش را داد.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: این افراد آنچه در درون داشتند بروز دادند، اما نظام قدرتمند بود و رهبری تدبیر داشت، مردم نیز در صحنه بودند در نتیجه نتوانستند در 18 تیر به خواسته های نامشروع خود برسند.

 

18 تیر محصول تفکر فشار از پایین، چانه زنی از بالا بود

اعضای حزب مشارکت سعی می کردند طبق تئوری فشار از پایین و چانه زنی از بالا شرایط کشور را بحرانی کنند و از آن نتیجه مطلوب را بگیرند؛ 18 تیر محصول چنین نگاهی بود.

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت و گو با سراج24 با ذکر اینکه باید زمینه های قبلی فتنه18 تیر را بررسی کرد، گفت: آقای خاتمی در دولت خود شعار عقل جمعی را داد اما این عقل جمعی به جمع محدودی از نزدیکان او محدود شد، جمعی شامل برخی اعضای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که به اصول انقلاب پایبند نبودند.

وی گفت: این افراد تصمیم می گرفتند و سعی می کردند طبق تئوری فشاراز پایین و چانه زنی از بالا شرایط کشور را بحرانی کنند و از آن نتیجه مطلوب را بگیرند؛ یعنی قدرت کاملا در اختیار آنها باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد:18 تیر محصول چنین نگاهی بود، تحصن در مجلس ششم و نامه 127 نفر از آنها که به نامه جام زهر معروف شد، در همین راستا بود و در حقیقت این حرکات نشان داد آنها بیش از آنکه پایبند قوانین باشند، نیروهای قدرت طلبی هستند که قدرت را برای خود می خواهند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به فتنه 88 گفت: این فتننه نشان داد برخلاف شعارهایی چون جمهوریت، جامعه مدنی، مردم سالاری و حقوق مردم که در دوران 8 ساله اصلاحات سردادند، اما به آن اعتقادی نداشتند و در صورتی این شعارها را قبول دارند که خودشان منتخب مردم باشند و قدرت را به دست بگیرند.

قدیری ابیانه گفت: آنها در پی دیکتاتوری اقلیت علیه اکثریت بودند، در 18 تیر آشوب به پا کردند و کشور را چند روز ناآرام کردند، سعی کردند با کارهای خلاف قانون این اغتشاشات را گسترش دهند، چادر از سر زنان کشیدند و به اموال عمومی و خصوصی  صدمه زدند، اما با عکس العمل مردمی در 23 تیر مواجه شدند و بساط فتنه 78 جمع شد.

۹۲/۰۴/۱۸

نظرات  (۲)

تعجب می کنم چطور همچین حرفی زده می شود که: 
.....حالا ممکنه این اعتراضات از طرف خود حزب اللهی باشه .....
درحالی که تمام اعتراضات خشن توسط جنبش سبز و احزاب و بانیان سیاسی آنان بویژه اطلاحات انجام می گردد.


اعتراضات باید به صورت دموکراتیک و بدون هیچ گونه خشونت و آسیب رساندن به اموال دولتی و خصوصی باشد اگر گروهی دوسه ساعت به این صورت تجمع کنند و پلیس نیز صرفا تامین کننده امنیت این اعتراضات باشد بسیار خوب هست ولی متاسفانه اکثر اعتراضاتی که شکل میگیرد با خشونت و آسیب  زدن اموال توام میشود حالا ممکنه رو زنامه ای توقیف بشه وعده ای مخالف باشند باید به صورت آرام چند ساعت اعتراض کنند و بعد پراکنده شوند حالا ممکنه این اعتراضات از طرف خود حزب اللهی  در اعتراض با مثلا  تعیین مشایی صورت بگیره پس اگر هر گروهی به صورت آرام تجمع کنند خوب هست و دولت باید اجازه برگزاری چنین تجمعات آرام را بدهد 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">