پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۴ ب.ظ

۰

اتفاقات ۱۸ تیر تأسف بار است

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۴ ب.ظ
2058994551512801465قدیری ابیانه در مصاحبه اختصاصی با صبح قزوین:
صبح قزوین : قدیری ابیانه گفت: اصلاح طلبان در واقعه 18 تیر با اغتشاش در دانشگاه و فضای شهر به دنبال گرفتن امتیاز بودند.

به گزارش صبح قزوین، محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک در شرح ماجرای کوی دانشگاه سال ۷۸ اظهار داشت: در دوره ای که دوم خردادی ها مجلس و دولت را برعهده داشتند به بهانه ی تعطیلی روزنامه سلام، جناح به اصطلاح، اصلاح طلب قصد داشت قدرت را به هر نحوی قبضه کرده و عرصه را بر ولایت تنگ کند و به گفته ی خودشان با فشار از پایین و چانه زنی از بالا، امتیازاتی را کسب کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: ماجرای ۱۸ تیر، به اغتشاش کشاندن دانشگاه و فضای شهر با این هدف انجام شده بود که بتوانند با آشوب، امتیازاتی را کسب کرده و جامعه را به سمتی که خودشان تمایل دارند، سوق دهند، در این راه حتی این اغتشاشات از سوی دفتر و مشاورین رئیس جمهور وقت هدایت می شد که البته این توطئه ها به شکست انجامید.

سفیر سابق ایران در استرالیا تصریح کرد: قضیه کوی دانشگاه با پوشش اعتراض به تعطیلی روزنامه سلام شکل گرفت و یک اعتراض دانشجویی جلوه داده شد.

قدیری ابیانه اذعان داشت: مردم با بصیرت ایران در مقابل این اتفاقات ایستادند، چون در جریانات که در کوی دانشگاه به وجود آمد، از سوی اغتشاش گران به ساختمان های دانشگاه، بانک ها، خودروهای عمومی و خصوصی صدمات زیادی وارد شد؛ که این شرایط مردم را به سمت مقابله با اغتشاش گران سوق داد.

سفیر سابق ایران در مکزیک تأکید کرد: نباید کسانی که با رویکرد آشوب و تعرض به دیگران در کشور به خرابکاری پرداخته و فضا را تیره می کنند؛ انتظار نوازش داشته باشند. کسی نباید انتظار داشته باشد که وقتی به امنیت عمومی، اموال عمومی و خصوصی لطمه زده و اتوبوس آتش می زند و به مردم متعرض شده، توقع عدم برخورد را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال آنچه در آن روزها  اتفاق افتاد باعث تاسف است؛ مقصر اصلی در این اتفاق، دوم خردادی ها بودند که می خواستند با تیره کردن فضا به چانه زنی بپردازند.

مانعی برای حضور هاشمی رفسنجانی به صحنه نماز جمعه وجود ندارد

محمد حسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا، در رابطه با گمانه زنی هایی ورود هاشمی رفسنجانی به صحنه ی نماز جمعه تهران، اذعان داشت: بنده معتقد نیستم آقای هاشمی صحنه سیاست را ترک کرده که بخواهد بازگردد. مواضع وی در طول این سال ها نشان از حضورش در صحنه سیاست دارد.

 وی با بیان اینکه قبول دارم که به هاشمی رفسنجانی ظلم هایی شده است، تصریح کرد: به طور نمونه در مورد نسبت هایی چون سوء استفاده های مالی که به وی داده شده، اما معتقدم آقای هاشمی هم به انقلاب ظلم کرده است. یعنی  موضع وی در فتنه ۸۸ دور از انتظار بود؛ حتی فرزندان هاشمی از ظلم به انقلاب هم فراتر رفتند، مواضع فائزه هاشمی یا عملکرد مهدی هاشمی در خارج از کشور توطئه علیه نظام محسوب می شود.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: به هر حال، هاشمی هم توسط برخی از مخالفین مورد ظلم واقع شد و هم از طرف خانواده اش و بزرگترین ظلم را خود هاشمی به خود روا داشت و وجهه آن هاشمی انقلابی را خدشه دار کرد. در مواردی مظلوم واقع شد و در مواردی هم ظلم کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک تأکید کرد: تا آنجا که اطلاع دارم منعی برای بازگشت آقای هاشمی به صحنه ی نماز جمعه وجود ندارد؛ آقای هاشمی در آخرین نماز جمعه ای که شرکت کرد، صحبت هایش به جای این که آتش فتنه را خاموش کند، بر آتش فتنه دمیده است.

انتخاب روحانی انگیزه پیدایش فتنه را از بیگانگان گرفت

قدیری ابیانه با اشاره به این که در حال حاضر هم با انتخاب آقای روحانی زمینه ای برای بروز فتنه پیدا نشد، اضافه کرد: چه بسا اگر رقیب حجت الاسلام روحانی پیروز می شد فتنه گران تلاشی در این راستا انجام می دادند، مثلأ اگر مردم به سعید جلیلی رأی می دادند قطعا نیروهای بیگانه و عواملشان در داخل فتنه گری می کردند.

وی افزود: البته هر فتنه ای در نظام جمهوری اسلامی با حضور مردم و هدایت های رهبری شکست خواهد خورد، ولی به هر حال آن چیزی که مسلم به نظر می رسد منع نداشتن حضور هاشمی در نماز جمعه است. اما شرط امام جمعه بودن، همیشه در کنار رهبری و در این راستا بودن است. چون امام جمعه از طرف رهبری نماینده حاکمیت است.

پیوند مرسی با سلفی ها او را مرعوب آمریکا کرد

قدیری ابیانه با اشاره به اوضاع  نابسامان مصر خاطرنشان کرد: اخوان المسلمین با تفاوت آرای بسیار کمی نسبت به رقیبش توانست به ریاست جمهوری برسد و با حدود ۴۰۰ هزار تفاوت بر کرسی ریاست جمهوری بنشینند. متأسفانه محمد مرسی با سلفی ها پیوند خورد، به تندروی های آن ها میدان داد و مرعوب آمریکا شد.

وی با بیان این که مرسی به آمریکا اعتماد کرده و به آن ها میدان داد، اضافه کرد: از دلایلی که باعث بی اعتمادی مردم به رئیس جمهور سابق مصر شد، می توان  این موارد را ذکر کرد، وی رابطه اش را با اسرائیل قطع نکرد، بلکه برعکس، نامه فدایت شوم برای شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل غاصب فرستاد؛ به تندروی های سلفی ها میدان داد به گونه ای که فاجعه کشتار علیه شیعیان به بار آمد.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: این مسائل اشتباهاتی بود که محمد مرسی انجام داد و با دشمنان، مخصوصأ بازماندگان مصر از یک طیف و کشورهایی مثل آمریکا، اسرائیل و مرتجعین عرب که سعی در حفظ مبارک و مدل ریاست جمهوری اش داشتند و  به او فشار وارد می کردند، روی خوش نشان داد و از طرفی هم به آنها دل بسته بود و تحت مدیریت آنها قرار گرفته بود.

وی در مورد آینده مصر اظهار داشت: مصر آینده ی ملتهبی خواهد داشت، دولت جدید به طور قطع قوی تر از مبارک نبوده و اخوان المسلمین هم ضعیف تر از دوران مبارک نخواهد بود. البته پیروزی مرسی مقطعی و انقلاب به سرانجام نرسیده بود.

این تحلیلگر تأکید کرد: البته از تجربه ی شکست هم می توان درس گرفت، این شکست موجب متوقف شدن بیداری اسلامی نخواهد شد بلکه مبارزات رادیکالیزه تر می شود. به نظر بنده این دولت هم نمی تواند توقعات مردم را برآورده کند و به زودی با مخالفت افکار عمومی مواجه خواهد شد.

حداد عادل بهترین عملکرد را در گروه ۱+۲ داشت

قدیری ابیانه در رابطه با اختلافات موجود بین اصولگرایان افزود: بنده از همان روز اول در مصاحبه ها مطرح کردم تشکیل ائتلاف ۱+۲ یا همان ائتلاف پیشرفت، پا نخواهد گرفت. اول قرار بود هرکس بیشترین رأی را در نظرسنجی ها دارد، کنار برود. اما پر واضح بود آقای قالیباف حتی با وجود رأی پایین تر به این امر تن نخواهد داد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آقای ولایتی در میانه راه به جای ملاک رأی، حمایت جامعتین را مطرح کرد، و ملاک را تصمیم آنها مطرح کرد و نه آراء بالاتر بر اساس نظر سنجی ها.

وی خاطرنشان کرد: البته بنده معتقدم که اگر این اتفاق برای آقای قالیباف هم می افتاد همین گونه عمل می کرد. آقای حداد به قول خود عمل کرد و کنار کشید. درست است که می گویند به نفع نامزد دیگر در اعتلاف پیشرفت کنار نرفت و طبیعتا اگر نامزد دیگری را اصلح می دانست نباید به نفع اعتلاف کنار می رفت.

قدیری ابیانه تصریح کرد:  اصولا چنین ائتلافی که بین سه نفر، یک نفر خروجی داشته باشد کار غلطی بود. به خاطر این که همه موظفند به نفع اصلح کنار بروند، حتی اگر در بین نامزدهای آنها نباشد. لذا معتقدم که در این ائتلاف ۳ نفره بهترین عملکرد را آقای حداد عادل داشتند.

سفیر سابق ایران در استرالیا اشاره کرد: چون نامزدهای اصولگرا با شکست مواجه شدند، نامزدها مورد انتقاد قرار می گیرند که چرامتحد نشدند، لذا خود را ناچار می بینند عملکرد خود را توجیه کرده و تقصیر را از خود دور کنند. گویی بنا نیست که کسی اشتباه خود را بپذیرد؛ به نظرم اگر انتقادها تخریبی نباشد به کل مجموعه اصولگرایی صدمه ای وارد نمی شود.

وی با بیان این که البته انتقادها نباید طوری مطرح شود که مبنای اصولگرایی را زیر سوال ببرد، عنوان کرد: بالاخره هر کسی قصد دارد تقصیر را گردن دیگری بیندازد، که مطمئنا این اشخاص بی تقصیر هم نبودند. ولی اتفاقی است که افتاده و باید خودشان را برای دوره ی بعدی ریاست جمهوری آماده کنند.

 راهکار اعتدال زمینه ساز موفقیت روحانی می شود

قدیری ابیانه افزود: آقای روحانی را به هیچ وجه نمی توان اصلاح طلب دانست، وی از نظر مذهبی دیدگاهی شبیه روحانیت مبارز دارد و دیدگاه اقتصادیش نزدیک به آقای هاشمی و کارگزاران بوده و معتقد هستم که اتصال و ارتباطشان را با رهبری حفظ خواهند کرد و  این راهکار اعتدال و اتصال زمینه موفقیت وی خواهد بود.

وی در پایان گفت: اگر حجت الاسلام روحانی از رهبری پیروی کند، که قرائن هم همین را نشان داده است، مورد حمایت اصولگرایان قرار خواهد گرفت و این امر کمک می کند که دولت موفق تری داشته باشد.

۹۲/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">