پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷ ق.ظ

۰

خبرگزاری فارس: شکایت سازمان‌های حقوق بشری فرانسه از آمریکا به ‌دلیل جاسوسی از شهروندان کشورشان
شکایت سازمان‌های حقوق بشری فرانسه از آمریکا به ‌دلیل جاسوسی از شهروندان کشورشان سازمان‌های حقوق بشری فرانسه از آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان اف‌بی‌آی به خاطر جاسوسی از شهروندان کشورشان شکایتکردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دو سازمان حقوق بشری در فرانسه با تنظیم شکوائیه‌ای از آژانس امنیت ملی آمریکا، اف‌بی‌آی و هفت شرکتی که احتمالاً به آمریکا برای جاسوسی از ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی شهروندان فرانسه کمک کرده‌اند، شکایت کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شکایت‌نامه ضمن تقبیح روش‌های جاسوسی که «ادوارد اسنودن»، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا آنها را افشا کرده از شرکت‌های «مایکروسافت»، «یاهو»، «گوگل»، «پالتاک»، «فیسبوک»، «ای‌ او ال» و« اپل» به عنوان شرکت‌های همدست آژانس امنیت ملی و اف‌بی‌آی نام برده شده است.

اسنادی که نشان می‌دهد دولت آمریکا با یک برنامه جاسوسی موسوم به «پریسم» اقدام به شنود ارتباط‌های کاربران اینترنت در کشورهای اروپایی و سفارتخانه‌های این کشورها کرده باعث شده روابط واشنگتن با کشورهای اتحادیه اروپا به سردی بگراید.

فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر و اتحادیه حقوق بشر فرانسه که هر دو سازمان‌های حقوق بشری مستقر در پاریس هستند در این شکوائیه آورده‌اند: «این دخالت آشکار در زندگی اشخاص نشان دهنده تهدیدی جدی برای آزادی‌های فردی است و اگر متوقف نشود ممکن است به دوران حکمیت قانون پایان دهد.»

شکوائیه این دو سازمان حقوق بشری تحویل دادگاه حقوق مدنی پاریس شد و اکنون یک دادستان باید تصمیم بگیرد که آیا تحقیقات قضایی باید در این مورد آغاز شوند یا خیر.

در این شکوائیه تصریح شده در حالی که مسئولیت راه‌اندازی برنامه پریسم به عهده آژانس امنیت ملی و اف‌بی‌آی است، شرکت‌های آمریکایی هم فناوری‌های لازم برای جمع‌آوری داده‌ها را در اختیار این سازمان‌ها قرار داده‌اند.

اولین بار و بیش از یکماه پیش ادوارد اسنودن کارمند فنی سابق سازمان سیا فاش کرد که سازمان امنیت آمریکا با استفاده از برنامه ای بنام پریسم ارتباطات شهروندان خود را تحت کنترل و نظارت دارد.

اسنودن فاش کرد که سازمان امنیت ملی آمریکا با استفاده از این برنامه میلیون‌ها تلفن، پیامک، ایمیل و فکس شهروندان آمریکایی را جاسوسی کرده و تحت نظارت خود دارد و به مرکز اطلاعات چندین غول بزرگ اینترنتی از جمله گوگل و فیسبوک نیز دسترسی کامل دارد.

این افشاگر پس از آن اروپایی‌ها را از جاسوسی آمریکا مطلع کرد و فاش کرد که این کشور مکالمات سران اروپا در اجلاس های مهم از جمله جی هشت، جی بیست و نیز جلسات سران اروپا را نیز شنود می کرده است.

۹۲/۰۴/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">