پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۲۱ ق.ظ

۰

گروه سیاسی: سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه علی‌رغم حضور کودتاگران، بیداری اسلامی مردم مصر ادامه دارد، گفت: تحولات در مصر و مخصوصا بیداری اسلامی ادامه دارد تا به تمدن بزرگ اسلامی در سطح کشورهای اسلامی منجر شود.

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تحولات در کشور مصر و آینده بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی دارای افت و خیزهایی است، همان‌طور که انقلاب اسلامی فراز و فرودهایی داشته است، در جریان وقوع انقلاب اسلامی موج مردمی بارها توسط رژیم شاه سرکوب و در نهایت رژیم پهلوی سرنگون شد، هرچه سرکوب شدیدتر بود، مواضع مردمی رادیکال‌تر می‌شد و تا سرنگونی کامل رژیم پیش رفت.

وی افزود: در مصر اخوان‌المسلمین با تفاوت آرای کمی به پیروزی رسید و به دلایلی از جمله احساس ضعف با سلفی‌ها هم‌پیمان شد و به آنها و آمریکا و اسرائیل و بازماندگان رژیم سابق میدان داد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار کرد: اخوان‌المسلمین فکر می‌کرد می‌تواند در چارچوب رفرم اهداف انقلاب را پیش ببرد و از طرفی با کشورهایی که حامی انقلاب مصر بودند، برخورد منفی داشت، رئیس‌جمهور مصر به کشورهایی که حامی مبارک بودند و تلاش کردند وی را سرنگون کنند، طرح دوستی ریخت بدون آنکه متوجه نیات آنها باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملکرد مرسی موجب شد که درصد قابل توجهی از هواداران به مخالفین بپیوندند، از این فرصت ارتش و بازماندگان رژیم گذشته و نیز آمریکا و اسرائیل نهایت استفاده را بردند و این کوتا را ترتیب دادند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: این کودتا نه تنها نمی‌تواند روند را متوقف کند، بلکه موجب رادیکالیزه شدن انقلاب می‌شود و در مراحل بعدی انقلابیون به رفرم اکتفا نخواهند کرد و اجازه نمی‌دهند سران ارتش بر مسند امور بنشینند؛ تحولات در مصر و مخصوصا بیداری اسلامی ادامه دارد تا به تمدن بزرگ اسلامی در سطح کشورهای اسلامی منجر شود.

 سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا:
اخوان‌المسلمین فکر می‌کرد، می‌تواند در چارچوب رفرم اهداف انقلاب را پیش ببرد، با کشورهایی که حامی انقلاب مصر بودند، برخورد منفی داشت، رئیس جمهور مصر به کشورهایی که حامی مبارک بودند و تلاش کردند وی را سرنگون کنند، طرح دوستی ریخت بدون آنکه متوجه نیات آنها باشد

قدیری ابیانه با ذکر اینکه کودتاگران قدرتی بیش از قدرت زمان مبارک ندارند، اظهار کرد: اخوان‌المسلمین نیز ضعیف‌تر از گذشته نیستند، کشتار مسلمان‌ها و نیروی‌های اخوان توسط ارتش که جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود، نشان‌دهنده شکست دولت کودتا از یک طرف و ادامه مقابله مردم با این کودتا است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در مورد وضعیت سوریه پس از برکناری مرسی عنوان کرد: سوریه به تدریج بر ترویست‌ها پیروز می‌شود و هر روز گام بلندتری برای پیروزی نهایی کسب می‌کند، متاسفانه مرسی از تروریست‌های سوری حمایت کرد، البته ترویست‌های سوریه مورد حمایت اخوان‌المسلمین نیز هستند؛ اخوان فکر می‌کند با این کار از اسلام اهل سنت دفاع می‌کند، همچنین طرفداران اسرائیل، آمریکا و بقایای رژیم مبارک نیز از ترویست‌ها حمایت می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر این دوران گذر برای کودتا طی و حاکمیت‌شان تثبیت شود، آنها به دشمنی با دولت سوریه ادامه می‌دهند، البته نه به این دلیل که دولت سوریه دولتی غیرمذهبی است، هرچند در سوریه آزادی مذهبی فراوانی وجود دارد، بلکه به این دلیل که سوریه خط مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: در مجموع اخوان‌المسلمین دانسته یا ندانسته در مخالفت با دولت سوریه از سوی اسرائیل و آمریکا هدایت می‌شوند، دشمنی حکام مصری و کودتاگران نیز با سوریه قطعی است، چون دست‌نشانده آمریکا هستند و آمریکا نیز موضع ضد سوری دارد، بازگشایی سفارت سوریه در مصر صوری است مگر اینکه کودتا در مصر شکست بخورد و دولت مردمی در مصر سرکار بیاید که گرفتار سلفی‌ها، وهابیت و حماقت‌های برخی از جریان‌ها نباشد، در این صورت مصر پشتوانه خوبی برای بیداری اسلامی نیز خواهد بود.

۹۲/۰۴/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">