پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۳۹ ق.ظ

۶

در یافتی از طریف پیامک

۹۲/۰۴/۲۴

نظرات  (۶)

سلام.جناب میثم.فقرى که استاد از آن صحبت مى کند فقر فرهنگى که در جامعه عمومیت دارد؛ماداراى فقرهاو مستعضف هاى بسیارى هستیم مستعضف یا فقر(اقتصادى؛ سیاسى؛فرهنگى...)هرکدام از این فقر ها باخود تبعات وآثارهاى منفى رابه همراه دارد.ما نمى توانیم نسبت به فقر دیدگاه مطلق و محض داشته باشیم چه بسا فقر اقتصادى منجر به فحشا و تبعیض مى شود و به تبع فرهنگ یک جامعه هم زیر سوال میرود.دیدگاه دکتر شریعتى یک دیدگاه محض و مطلق فرهنگى در باب برخى اقشار جامعه است که از منظر یک جامعه شناس فرهنگى بیان شده است.بنده یک مثال میزنم براى دیدگاه مطلق و محض در یک جامعه؛ یک هنرمند نقاش مایل است صد هاهزار تومان براى یک تابلو که نقاشى انتزاعى بر روى آن کشیده است را هزینه کند اما بنده به شخصه حاضر نیستم یک ریالى هم براى آن تابلو هزینه کنم.اما بنده و این شخص شاید هردوتا یک تابلو را که عمومیت دارد را خریدارى کنیم با یک قیمت.یا در ابعاد خریدارى کتاب.بنده مایلم نخورم؛نپوشم(آراستگى و تمیزى پوشش را حفظ کنم)اما کتاب بخرم ...حرف دکتر شریعتى براى کسانى است که حاضرند پول خوردو خوراک و پوشاک خود را صرف خرید مثلا کتاب یا همان تابلوى نقاشى کنند.حال با خودمان حساب کنیم چند درصد از جامعه ى ما این دیدگاه را دارد؟ باید فرهنگ هر کارى را طورى بیان کرد که عمومیت داشته باشد و اکثر جامعه آن را بپذیرد زیرا اقلیت جامعه استثنا هستند و گاها آنان از اکثریت جلوتر هستند.جالب است دکتر شریعتى بیان مى کنند فقر همه جا سر میکشد(فقر عمومى)فقر گرسنگى نیست عریانى نیست(فقر از بعدنگرشى اقلیت یا استثنا)خاک خوردن کتاب ها و روزنامه(عمومیت دارد )ایشان ضعفى که داشته اند بین فقر فرهنگى عمومى و خصوصى تفکیک قائل نشده اند.و بعدتاثیر فقر فرهنگى را با مثال در هر بعدى بررسى کنند.ما مى توانیم بگوییم که فقردو نوع است عمومى و خصوصى فقر فرهنگى عمومى آسیب بیشترى به بدنه ى جامعه وارد مى کند. حال شما دیدگاه شهید مطهرى را در باب فقر در ابعاد مختلف بررسى کنید و بعد مقایسه کنید خواهید دید که فقر در هر عرصه اى بر روى عرصه ى دیگر تاثیر میگذارد.و ما باید فقر فرهنگى جامعه را طورى بررسى کنیم که در سطح جامعه عمومیت داشته باشد.
۲۶ تیر ۹۲ ، ۰۰:۴۴ میثم آمنی

دکتر شریعتی

فقر

میخواهم  بگویم ......

فقر  همه جا سر میکشد .......

فقر ، گرسنگی نیست ، عریانی  هم  نیست ......

فقر ، چیزی را  " نداشتن " است ، ولی  ، آن چیز پول نیست ..... طلا و غذا نیست  .......

فقر  ،  همان گرد و خاکی است که بر کتابهای فروش نرفتهء یک کتابفروشی می نشیند ......

فقر ،  تیغه های برنده ماشین بازیافت است ،‌ که روزنامه های برگشتی را خرد میکند ......

فقر ، کتیبهء سه هزار ساله ای است که روی آن یادگاری نوشته اند .....

فقر ، پوست موزی است که از پنجره یک اتومبیل به خیابان انداخته میشود .....

فقر ،  همه جا سر میکشد ........         

   فقر ، شب را " بی غذا  " سر کردن نیست ..

                  فقر ، روز را  " بی اندیشه"   سر کردن است

 

من که نمیفهمم منظور این آقای فقیر چیه؟ واقعاً به چی اعتراض کرده؟
من هر روز می بینم که سر کوچه ها و خیابونا پر از زباله است. ماشینای شهرداری شب همه رو جمع میکنن، ولی باز فردا انگار نه انگار!
به عقیده ی من اصلاً نباید مردم فکر کنن نظافت شهرشون وطیفه ی شهرداریه. در حالیکه الان ما فقط همین یه وظیفه رو برای شهرداری میشناسیم
باید تفکر و نگاه مردم درمورد سهم خودشون در آبادانی و نظافت و رفاه و پیشرفت و... تغییر کنه.
غرب زدگی از این بیشتر نمیشه.افکار شما خیلی غرب زده است و شما در خیلی از مسائل غرب را الگوی خود قرار داده اید. این اسلامی که شما دم از آن می زنید اسلام آمریکایی است. مگر غرب چه چیز مثبت دارد که شما از آن تعریف می کنید. من نمی گم که باید در خیابان ها آشغال بریزیم. این سخنانی که شما روی سایت گذاشته اید مصداق این حرف سید جمال اسدآبادی است که میگه" رفتم به غرب اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم. برگشتم به شرق مسلمان دیدم اما اسلام را ندیدم." این تفکر ناشی از عدم شناخت صحیح غرب و نسبت آن با اسلام است. خواهشا در صحبت هایی که می کنید و مطالبی که روی سایت می گذارید دقت کنید.
پاسخ:
سلام. من از خوبی های غرب تعریف می کنم و از بدی هایش هم می گویم. خوب و بد را باید با هم دید. در مورد خودمان هم همینطور است. نقاط قوت و ضعف را باید با هم دید و برای اصلاح آن اقدام کرد. اسلام بر نظافت تاکید بسیاری کرده است و ختی نظافت را نشانه ایمان دانسته است. اما آیا ما به اسلام آنطور که باید عمل می کنیم؟
یعنی شما می فرمایید نیستند کسانی که آشغال های ماشینشان را توی خیابان یا جوی آب می ریزند؟! من که هر روز می بینم.
اگر کسی رعایت کند و آشغال نریزد خوب است ولی اگر آشغال بریزد و ولی از تمیزی خیابان های غرب تعریف کند بله او فقیر است. فقیر فرهنگی.
اگر کسی از ترافیک آنجا تعریف کند و خودش قوانین رانندگی را رعایت نکند فقیر است. اگر کسی اگر به غرب رفت کار کند ولی در کشور خودش از زیر کار در برود فقیر است. فقر فرهنگی یعنی این.
ضمنا نفهمیدم می خواهید بگوئید سید جمال اسد آبادی هم غرب زده بود؟!
برادر باید بگویم جنابعالی مفهوم غرب زدگی را نمی دانید.
 سلام . بنده تازه با شما و سایت شخصی شما آشنا شده ام . مطالب خوبی را در سایت قرار داده اید ، از این بابت متشکرم . این اولین نظری است که به سایت شما ارسال میکنم . افتخار این را نیز دارم که نام خانوادگی شما را نیز بنده دارم . جناب دکتر سوالی از شما داشتم ، جسارت بنده را ببخشید. سوال من این بود که شما چندسال دارید و چند فرزند دارید و آن ها در چه رشته ای تحصیل کرده اند. باز هم عذر خواهی می کنم که این سوال ها را پرسیدم چون زندگی انسان های بزرگواری مثل شما برای من بسیار جالب است و ضمنا ببخشید این را میپرسم ، غذایی که خیلی آن را دوست دارید و دلباب و موردعلاقه شماست چیست؟ من را به خاطر فضولی ام ببخشید . قربان شما .
پاسخ:
آقایی که خود را قدیری نامیده اید. شما هر بار با یک اسم مطلب می نویسید. یک بار سوالی می کنید و بعد خودتان می گوئید این چه سوالی است؟ یک بار با نام احمدی، یک بار سینا حسن زاده، یکبار صادقی، یکبار علیزاده و همینطور  ...
هدفتان چیست؟
۲۴ تیر ۹۲ ، ۰۸:۵۰ سینا حسن زاده
سلام . آقای دکتر ، متاسفانه چنین وضعیتی در جامعه ما وجود دارد  که در خیابان های شهر آشغال می ریزیم و بدتر وقتی است ، همان کسی که در خیابان آشغال می ریزد ، از تمیز بودن خیابان های اروپا و آمریکا ، دم میزند . در این که اروپا دارای نقاط مثبتی است ، حرفی نیست ، ولی به جای این که تعریف بیخود از آن ها بکنیم ، نقاط و اعمال مثبت آن ها را الگو قرار دهیم و مانند آن ها شویم . موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">