پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۱۳ ب.ظ

۲

//bayanbox.ir/id/2565528921078142626?viewخبرگزاری تسنیم: سفیر اسبق ایران در مکزیک پیشنهاد کرد که یک مرجع با همکاری نهادهای مختلف مردمی شکل بگیرد تا از حقوق مسلمانانی چون مالکوم شباز دفاع شود تا بتوانیم در این ماجراها نقش مدعی را ایفا کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک در مراسم بزرگداشت شهید مالکوم شباز، ابعاد سیاسی و حقوقی شهادت این جوان تازه شیعه شده آمریکایی را بررسی کرد. 

قدیری ابیانه با اشاره به نقض آزادی در آمریکا گفت: احساس آزادی کردن با آزادی داشتن متفاوت است و برای کشورهای غربی و آمریکا، اینکه مردم احساس آزادی کنند، خیلی مهم است. به همین دلیل اگر بخواهند کسی را حذف کنند اتهامی به او می‌زنند تا به احساس آزادی خدشه‌ای وارد نشود؛ همچون همان حادثه‌ای که برای شهید ادواردو آنیلی ایجاد کردند و گفتند که او خودکشی کرده است. 

سفیر سابق ایران در کشور مکزیک به اتهام وارد شده به شهید مالکوم شباز اشاره و تصریح کرد: این اتهام اتهامی نادرستی بوده است. به او اتهام زدند که در باشگاه شبانه درگیر شده است؛ اما جای سؤال دارد کسی که می‌خواسته در حوزه علمیه تحصیل کند، در آن مکان چه می‌کرده است؟

وی قوانین موجود در آمریکا را برخلاف انسانیت دانست و افزود: امروز آمریکایی‌ها برای آنکه حداقل حقوق زندانی‌ها را پایمال کنند در کشورهای مختلف زندان ایجاد کرده‌اند تا به شکنجه و آزار و اذیت آنان بپردازند. البته از کشوری که هنوز هم از بمباران هیروشیما و ناکازاکی دفاع می‌کند نمی‌توان انتظاری جز این داشت.

قدیری ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیت نهادهای دولتی را در پیگیری مسائل حقوق و رسانه‌ای افرادی چون مالکوم شباز عنوان کرد: وقتی ادواردو آنیلی به شهادت رسید، من اطلاعیه‌ای صادر و او را معرفی کردم. گروهی علاقه‌مند شدند تا برای او مستندی بسازند اما وزارت خارجه دوران اصلاحات نهایت تلاش خود را کرد تا این مستند ساخته نشود. با تلاش مستندسازان این فیلم ساخته شد. پس از ساخت مستند، نامه‌ای از وزارت خارجه وقت به صداو سیما فرستاده شد که پخش این فیلم ممنوع است.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه با بیان اینکه حقوقدانان بدون مرز، نهادهای مختلف مردمی، تشکل‌های دانشجویی و... باید این مسئله را پیگیری کنند و منتظر نهادهای دولتی نباشند، در پایان پیشنهاد کرد که یک مرجع با همکاری نهادهای مختلف مردمی شکل بگیرد تا از حقوق مسلمانانی چون مالکوم شباز دفاع شود تا بتوانیم در این ماجراها نقش مدعی را  ایفا کنیم.

۹۲/۰۵/۰۹

نظرات  (۲)

۱۰ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۲۴ اسماعیل زاده
پیشنهادبسیار عالیه
امیدوارم اجرا بشه
موفق باشین
یاعلی
پیشنهاد بسیار خوبیه. بشرط اینکه توی سیستم اداری و چرخه ی کاغذباذی و از این چیزا گیر نکنه و مسئولانش هم فقط دنبال ارائه آمار و گزارش نباشن
پاسخ:
با تشکر پیشنهاد این است که سازمان غیر دولتی باشد و توسط خود مردم پایه گذاری شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">