پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۵۷ ب.ظ

۰

کشور فلسطین در این سرزمین تشکیل خواهد شد

چهارشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۵۷ ب.ظ
قدیری ابیانه در گفت و گو با سیرنیوز:
//bayanbox.ir/id/7881756350364201675?view"سیرنیوز": بعد از تلاش های گسترده امریکا برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی و با اعلام موافقت دو طرف، با وجود مخالفت حماس و برخی گروه های فلسطینی دیگر، این مذاکرات هفته گذشته و در آستانه روز قدس آغاز شد.
به گزارش سیرنیوز؛ آخرین دور مذاکرات اسرائیل با فلسطین در سال 2010 به دلیل تداوم سیاست های اسرائیل در مورد شهرک سازی در کرانه باختری و اقدامات آن در قبال نوار غزه با شکست مواجه شده و از آن زمان تاکنون مذاکراتی بین دو طرف صورت نگرفته است.
 
برای آگاهی از آخرین تحولات درخصوص مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی و پیامدهای این واقعه با محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک به گفت وگو پرداخته ایم که با هم می خوانیم:
 
آقای قدیری ابیانه! اخیرا جان کری اعلام کرد مذاکرات حکومت خودگردان و اسرائیل به زودی از سرگرفته می شود فکر می کنید چرا پس ازتوقف سه ساله این مذاکرات، اکنون امریکا به فکر احیای آن افتاده است؟
 
ادامه مذاکرات توسط امریکا برای کمک به رژیم صهیونیستی است و تواقفاتی هم که حاصل می شود به هیچ وجه اجرایی نمی شود. مگر در بخشی که فلسطینی ها باز امتیاز بیشتری به رژیم صهیونیستی بدهند؛ عملا چنین مذاکراتی تنها نتیجه ای که داشته، دادن امتیازات بیشتر به رژیم صهیونیستی و گذشتن ازحقوق فلسطینی ها در ابعاد مختلف بوده است.
 
رژیم صهیونیستی به تعهدات خودنیز پایبند نبوده و هربار شرط جدیدی مطرح و هربار دولت خودگردان از حقوق خود عقب نشینی کرده و این حقوق به رسمیت شناخته نشده و عملی نشده است. ادامه مذاکرات برای کمک به ماندگاری بیشتر رژیم صهیونیستی بوده و هدف آمریکا به هیچ وجه احیای حقوق فلسطین نبوده است.
 
آیا با وجود ادامه شهرک سازی اسرائیل درکرانه باختری، امکان مذاکره  برای دستیابی به کشور مستقل فلسطین وجود دارد؟
 
رژیم صهیونیستی و شخص بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که شهرک سازی ادامه پیدا کند و بیت المقدس هم پایتخت کامل و ابدی برای رژیم صهونیستی است و راهی برای مذاکره دراین خصوص باقی نگذاشته و حتی اگر فلسطینی ها این را بپذیرند، باز اسرائیلی ها حاضر به حکومت فلسطینی مستقل نخواهند بود و اصولا تشکیل دولت مستقل فلسطین مغایر است با شعار نیل تا فراتی که صهیونیستها آن را دنبال می کردند؛ اخیرا هم سفیر آمریکا در اسرائیل مسأله ضرورت سلطه اسرائیل در نیل تا فرات را مطرح کرده است.
 
آقای قدیری! باتوجه به شرایط منطقه وتحولات مصر  و سوریه بخصوص جمود حاکم بر عرصه سیاسی فلسطین، امکان بروز انتفاضه سوم هست؟
 
قبل از پاسخ به سوال شما باید نکته های مهمی را یادآور شوم؛ نکته مهمی که دررابطه با مسأله فلسطین مطرح است این است که حتی پنتاگون آمریکا و کیسینجر اضمحلال رژیم صهیونیستی برای 10 تا 12 سال آینده را پیش بینی کرده و این نکته بسیار مهمی است و درمقابل شعار از نیل تا فرات که حتی مکه و مدینه راهم دربرمی گیرد، شعار از نهر با بحر  داده شده است که زمینه برای اینکه کل فلسطین به نقشه برگردد در 10 سال آینده وجود دارد و آن همان چیزی است که مجموعه استکبار را به دست و پا انداخته برای اینکه نهایت تلاششان را انجام دهند تا از  چنین سرنوشت محتومی برای اسرائیل جلوگیری کنند و این تهاجماتی که به سوریه کردند را ما باید در همین راستا ارزیابی کنیم.
 
نکته مهم دیگر اینکه «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» مطابق با این ضرب المثل سلاحهای پیشرفته ای که در اختیار معارضان سوری قرار گرفته توسط تروریستها که فقط برای منافع مادی خود و درقبال حقوق و مزد به این جنایت می پردازند، این سلاحها را حزب الله توانسته از آنها  حتی خریداری کند؛ علاوه بر اینکه مقداری مصادره و حتی به زیر قیمت خریداری شده و این سلاحهایی است که حزب الله به هیج نحوی امکان دسترسی به آن را نداشت .
 
درحال حاضر مسأله فلسطین به مهمترین مسأله جهان اسلام تبدیل شده است و شما می بینید که در اردن مصر و سایر کشورها  ضدیت با رژیم صهیونیستی دربین مردم به اوج خود رسیده و حتی به کشورهای فراتر از جهان اسلام نیز سرایت شده است.
 
تحریم هایی که دربرخی کشورهای غیراسلامی مثل اروپایی ها توسط سازمان های غیردولتی علیه رژیم صهیونیستی اعمال شده نمونه آن است لذا  با روی کار آمدن شخصی مثل نتانیاهور که در بین صهیونیتسهای تندرو هم تندروتر محسبوب  می شود و اشتباهاتی که او می کند چاره ای جز افزایش مبارزات باقی نمی گذارد و تعداد کسانی که در فلسطین به بی فایده بودن مذاکرات با رژیم صهیونیستی اعتقاد پیدا می کنند همواره رو به افزایش هست و کسانی که دم از مذاکره و معامله می زدند و می زنند بیش از گذشته در انزوا قرار دارند لذا امکان بروز انتفاضه سوم هم وجود دارد.
 
شرایط روزجهانی قدس امسال با سالهای قبل باتوجه به تحولات در مطنقه چیست؟
 
بیداری اسلامی رو به گسترش هست و هرچند در این حوادث فراز و فرودهایی وجود دارد مثل آمدن و سقوط مرسی و روی کارمن دولت تونس و تهدیداتی که بر علیه آن وچود دارد، اما روند کلی رو به پیشرفت هست و ما می بینیم یکی از اعتراضاتی که حتی به مرسی در مصر توسط مخالفان صورت می گیرد این است که به قرارداد کم فعلی پایبند بوده و پرچم اسرائیل و آمریکا در این کشورها به آتش زده می شود، لذا در شرایط کنونی جهان در شرایط عبور از پیچ تاریخی است که به نظر طبق پیش بینی کیسینجر، 10 سالی طول می کشد که  رژیم صهیونیستی نابود شود.
 
حامیان رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی در بحران شدیدی به سر می برند و رژیم صهیونیستی از هر زمان دیگری ضعیف تر است و  ما باید تلاش کنیم برای اینکه روز قدس هرچه باشکوه تر در سطح جهان برگزارشد. باید بدانیم هر یک نفری که در این راهپیمایی شرکت می کند کمک می کند به انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی .
 
 
طرح آمریکا برای مشکل حل فلسطین و برپایی دوکشور اسرائیل وفلسطین آیا می تواند مردم فلسطین را قانع کند و اساسا آیا این طرح قابل تحقق است؟
 
اصولا آمریکایی ها، دولتمردان و ساکنان کاخ سفید در محاصره و در اختیار صهیونیستها هستند و اراده ای ندارند که بتوانند آن را به صهیوینستها تحمیل کنند، لذا هر دولتی که سرکار می آید در ظاهر برای صلح قدمی برمی دارد تا بتواند در پرونده خود تلاشی در این خصوص را ثبت کند ولی در عمل همواره از رژیم صهیونیستی حمایت می کند و چنین کسانی نمی توانند نقش میانجی را ایفا کنند .
 
کشور فلسطین تشکیل خواهد شد. انشاءالله در کل سرزمین فلسطین ولی اگر آنها احساس کنند که این روند منجر به سقوط قطعی رژیم صهیونیستی می شود، ممکن است به یک دولت موقت بی اختیار رضایت دهند نه برای اینکه دولت فلسطین تشکیل شود بلکه  فقط برای جلوگیری از فروپاشی کل رژیم صهویونیستی و  حداقل این است که در دولت باراک اوباما چنین اتفافی رخ نخواهد داد.
۹۲/۰۵/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">